adexo3
۷۱۲۳۸۶
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

میرزاپور: تیم ملی می‌تواند در آسیا قهرمان شود

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال گفت: به نظر من نباید به خاطر نتایج احتمالی جام‌جهانی کی‌روش را برای جام ملت‌های تغییر دهیم و همان اشتباهی که سر قلعه نویی کردیم را تکرار کنیم.

خبرگزاری فارس: ابراهیم میرزاپور درباره قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا و گروه ایران که با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه شده است، اظهار داشت: به نظرم در گروه بدی نیستیم، فکر می‌کنم به جز عراق که می‌تواند برای ما مشکل‌ساز باشد، با سایر رقبا کار خیلی سختی نداریم، البته نمی‌گویم کارمان راحت است، چون هیچ تیمی را نمی‌توان دست‌کم گرفت. با توجه به شرایطی که تیم ملی دارد، این انتظار هم هست که بعد از صعود از مرحله گروهی، بتوانیم قهرمان شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کند شرایط تیم ملی نسبت به چهار سال قبل تغییرات مثبت داشته یا خیر، گفت: ما چهار سال پیش به خاطر مسائل داوری و حاشیه‌هایی که به وجود آمد، در بازی با عراق شکست خوردیم، اما تیم ملی از چهار سال گذشته تغییرات زیادی داشته، هم کادر فنی سنجیده‌تر عمل کرده و هم بازیکنان باتجربه‌تر شده‌اند و این دو فاکتور مهمی است که می‌تواند باعث قهرمانی تیم ملی شود.

میرزاپور در جواب به این پرسش که آیا واقعا تیم ملی شرایط قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد یا خیر، عنوان کرد: این شرایطی که من از تیم ملی می‌بینم دور از دسترس نیست، ما نسبت به سایر تیم‌های آسیایی وضعیت بهتری داریم، هم از لحاظ کیفیت بازیکن هم کادر فنی.

میرزاپور در این خصوص که شاید کی‌روش در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی نباشد، خاطرنشان کرد: ولی به نظر من به احتمال زیاد کی‌روش می‌ماند، اگر همین کادر بماند، خیلی بهتر است.

وی در مورد اینکه آیا عاقلانه است قبل از نتایج جام جهانی قرارداد کی‌روش تمدید شود، گفت: جام جهانی با جام ملت‌ها خیلی فرق می‌کند، بعد از جام جهانی حدود پنج شش ماه تا شروع جام ملت‌ها فاصله بیشتر نیست، پس بهترین گزینه خود کی روش است، ما نباید اشتباهی که چند سال قبل انجام دادیم را تکرار کنیم، زمانی که امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا نتیجه نگرفت، خیلی زود او را عوض کردند، درحالی که اثرات و تبعات منفی آن هنوز هم در فوتبال‌مان باقی است. تصمیم سریع گرفتن فوتبال ما را دچار چالش می‌کند، همانطور که بعد از برکناری قلعه‌نویی این اتفاق برای فوتبال ما افتاد، حتی اگر ما در جام جهانی نتایج خوب هم نگیریم، نباید نتایج آن را با جام ملت‌ها یکی کنیم و سریع دست به تغیر کادر فنی بزنیم. تغییر در کادر فنی تیم ملی باید در یک فرصت و بستر مناسب باشد تا سرمربی جدید که می‌آید بتواند با نفرات شناخته‌شده‌اش ایده‌اش را در تیم ملی پیاده کند.

میرزاپور که خود سالها دروازه‌بان تیم ملی بوده درباره شرایط دروازه‌بان‌های ایران به خصوص آنهایی که مدنظر کی‌روش هستند، عنوان کرد: بچه‌هایی که اکنون برای اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند، از نظر فنی و شخصیت بد نیستند، اگر دروازه‌بانی دچار حاشیه می‌شود، به دلیل این است که در باشگاه‌ها راحت‌تر حرف می‌زنند و بیشتر دیده می‌شوند، اما در تیم ملی آنها از این شرایط دور می‌شوند. من معتقدم این بازیکنان خوب هستند و کیفیت خود را نشان داده‌اند، اما ضعف‌هایی هم وجود دارد که بخشی از این ضعف‌ها را مربیان باشگاهی باید برطرف کنند.

وی در این خصوص که چه توصیه‌ای به دروازه‌بان‌های تیم ملی دارد، اظهار داشت:‌ اولین توصیه من این است که خودشان را از مسائل حاشیه‌ای دور کنند و تمام تمرکزشان روی تمرین باشد، این موضوع به گلری آنها خیلی می‌تواند کمک کند، اگر دروازه بانی از شرایط تمرینش خارج شود قطعاً در کارش تأثیر می‌گذارد.

میرزاپور در پایان درخصوص اینکه در لیگ برتر کار کدام دروازه‌بان را پسندید،‌ گفت: به نظرم همین سه چهار نفری که همواره در تیم ملی اخیر بوده‌اند بازیکنان خوبی هستند البته شاید در بعضی بازی‌ها هم دچار مشکل شدند، اما در مجموع عملکرد خوبی داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید قهرمان بشه وگرنه اول بودنش تو اسیا اورجینال نیست

    • بدون نام

      بتکیروش بزرگ فقط دورقبلم حقش قهرمانی بودمافیای ای اف سی نزاشت بااون داوریهای ضعیف وناعادلانه

    • mehdi

      خداییش ایران پتانسیلش رو نداره۰ میدونم مقابل حرفام دوباره گارد میگیرید ولی بگید ببینم تو جام جهانی مگه یک امتیاز بیشتر گرفتیم؟؟ تو جام ملتها عراقی که لیگ نداره حذفمون کرد و اصلا بین چهار تیم نرسیدیم۰ با این منوال چطور ادعای سروری و قهرمانی اسیا رو میکنید۰؟؟ تورو خدا دم از رنکینگ نزنید۰ کلمبیا تو یه دوره از صعود ب جام جهانی باز موند یادمه تو همون ماه تو رنکینگ هفتم بود بخدا۰ پس زیاد دلمونو ب ی چیزی مثل رنکینگ خوش نکنیم

    • بدون نام

      تیم ملی میتواند در جام جهانی هم از آخر به اول قهرمان شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج