adexo3
۷۱۲۷۵۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با دو تیم ایرانی؟

مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه آغاز می شود که کشورمان در این مرحله سه نماینده دارد و حضور یک تیم ایرانی در جمع هشت تیم پایانی قطعی است.

وب سایت نود: تیم های پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن اصفهان با صعود از مرحله گروهی به دور حذفی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا رسیدند و در این مرحله باید به مصاف رقبای خود بروند. شرایط بازی های این مرحله برای تیم های ایرانی به گونه ای است که حداقل یک تیم و حداکثر دو تیم از کشورمان در جمع هشت تیم پایانی حضور خواهند داشت و ایران در مرحله یک چهارم نهایی بدون نماینده نخواهد بود. بنابراین، برای دهمین بار تیم های ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می کنند.

به جز یک دوره، در سایر ادوار فقط یک تیم ایرانی در مرحله یک چهارم نهایی حضور داشته است. تنها در یک دوره فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی بیش از یک نماینده داشت که به سال ۲۰۱۱ باز می گردد؛ در آن فصل، دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن به جمع هشت تیم پایانی راه یافتند که در این مرحله حذف شدند. اکنون در فصل ۲۰۱۸ بار دیگر این امیدواری در بین هواداران فوتبال ایجاد شده تا دو تیم از کشورمان به مرحله بعدی صعود کنند. همه چیز فقط و فقط به بازی پرسپولیس بستگی دارد؛ زیرا در دیدار دیگر که دو نماینده فوتبال ایران، یعنی استقلال و ذوب آهن، به مصاف هم می روند، حتماً یک تیم ایرانی به مرحله بعدی صعود خواهد کرد و این پرسپولیس است که باید با غلبه بر الجزیره امارات به عنوان دومین تیم صعود کننده از فوتبال ایران لقب بگیرد. پس در صورتی که در مرحله بعدی دو نماینده از فوتبال ایران حضور داشته باشند، یکی از این دو تیم، قطعاً شاگردان برانکو خواهند بود. در ادامه ادواری که یکی از تیم های ایرانی در جمع هشت تیم پایانی حضور داشته اند، را مرور می کنیم.

تا پیش از سال ۲۰۰۹ که شانزده تیم از هشت گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کردند، تیمها با صعود از مرحله گروهی به مرحله یک چهارم نهایی در دور حذفی می رسیدند که سه تیم ایرانی تا پیش از ۲۰۰۹ موفق به انجام این مهم شدند؛

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با دو تیم ایرانی؟

۲۰۰۵؛ پاس که با اقتدار از گروه خود صعود کرده بودند، در این مرحله به مصاف العین با هدایت میلان ماچالا رفت. دیدار رفت حاصلی جز تساوی یک بر یک نداشت، و دیدار برگشت همه چیز به سود پاس پیش می رفت. برد ۳ بر یک پاس تا حدود دقیقه ۸۰ تقریباً خیال همه را بابت صعود به مرحله بعدی راحت کرده بود اما ظرف چند دقیقه ورق به سود العین برگشت تا ورزشگاه شهید دستگردی تهران غرق در بهت و حیرت، شاهد صعود تیم اماراتی به مرحله بعدی باشد.

۲۰۰۷؛ بهترین روزهای سپاهان اصفهان در آسیا و لوکا بوناچیچ در ایران در همین فصل رقم خورد و زردپوشان که با اقتدار از گروه خود صعود کرده بودند، در مرحله حذفی و دور یک چهارم نهایی به مصاف کاوازاکی فرانتال رفتند و در یک رقابت سخت و سنگین، و به لطف درخشش عباس محمدی دروازه بان سپاهان، نماینده کشورمان راهی دور بعدی شد.

۲۰۰۸؛ سایپا با علی دایی از مرحله گروهی صعود کرد اما دایی که به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده بود، از جمع نارنجی پوشان جدا شد تا لیت بارسکی هدایت آنها را بر عهده گیرد. در مرحله یک چهارم نهایی تیم سایپا به مصاف بنیادکار رفت و در مجموع با شکست سنگین از حریف، وداع تلخی با آسیا داشت.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با دو تیم ایرانی؟

از سال ۲۰۰۹ به بعد، تعداد تیم های حاضر در این رقابتها افزایش یافت و شانزده تیم از مرحله گروهی راهی دور حذفی و مرحله یک هشتم نهایی می شدند.

۲۰۱۰؛ شاگردان منصور ابراهیم زاده پس از صعود از مرحله گروهی، در دور یک هشتم نهایی به مصاف مس کرمان دیگر نماینده کشورمان رفت تا اولین دوئل ایرانی در آسیا برگزار شود. اصفهانی ها با بهره گیری از امتیاز میزبانی در تک بازی این مرحله توانستند راهی دور یک چهارم نهایی شده و در این مرحله به مصاف پوهانگ استیلرز کره جنوبی رفتند.

۲۰۱۱؛ برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال کشورمان دو نماینده در مرحله یک چهارم نهایی داشت. سپاهان اصفهان با غلبه بر بنیادکار ازبکستان با نتیجه ۳ بر یک از مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. ذوب آهن هم النصر عربستان را ۴ بر یک در هم کوبید و به یک چهارم نهایی رسید تا برای اولین بار فوتبال ایران صاحب دو نماینده در این مرحله از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باشد.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با دو تیم ایرانی؟

۲۰۱۲؛ سپاهان یک بار دیگر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. این تیم اصفهانی در مرحله یک شانزدهم در یک دوئل ایرانی، موفق شد استقلال را از پیش رو برداشته و به جمع هشت تیم برتر راه یابد.

۲۰۱۳؛ استقلال که در این دوره در گروه مرگ قرار داشت، پس از صعود از گروه خود، در یک هشتم نهایی به مصاف الشباب امارات رفت و در مجموع دو دیدار این تیم را از پیش رو برداشت تا راهی دور یک چهارم نهایی شود.

۲۰۱۵؛ نفت تهران در تنها دوره ای که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، بسیار درخشید. نفت تهران با هدایت علیرضا منصوریان در مرحه یک هشتم نهایی، با الاهلی عربستان دیدار کرد که در مجموع به تساوی دو بر دو رسید اما به خاطر گل زده در خانه حریف، راهی دور بعد شد.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با دو تیم ایرانی؟

۲۰۱۷؛ از بین سه نماینده فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی، تنها پرسپولیس توانست به مرحله بعدی راه یابد. سرخپوشان با غلبه بر لخویای قطر در مجموع دو بازی رفت و برگشت، حریف الاهلی عربستان در دور یک چهارم نهایی شد.

۲۰۱۸؛ پس از پایان مرحله یک هشتم مشخص خواهد شد که آیا پرسپولیس دومین تیم ایرانی در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود یا ایران تنها یک تیم در این مرحله خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید برد پرسپولیس وذوب آهن وقهرمانی پرسپولیس

      پاسخ ها

      • حسین شیرازی

        لنگ حقیر هیچی نیست فقط استقلا

      • حسین شیرازی

        فقط استقلال قهرمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج