۷۱۴۴۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

راز زیبا بازی نکردن پرسپولیس

برنده‌شدن و موفقیت نباید دلیلی برای نادیده‌گرفتن نقاط ضعف و پاسخگونبودن باشد.

شهروند: برنده‌شدن و موفقیت نباید دلیلی برای نادیده‌گرفتن نقاط ضعف و پاسخگونبودن باشد. منتهی برانکو ایوانکوویچ با استفاده از آماری که متعلق به کل فصل است،‌ منتقدان خود را بدبین تلقی می‌کند! ‌این در حالی است که علاوه بر کارشناسان،‌ هواداران هم در چند ماه گذشته به عملکرد تیم از نظر فوتبالی انتقادهای جدی دارند و از شرایط راضی نیستند. پرسپولیس بدون تردید از روزهای اوج خود فاصله گرفته است. فوتبال این تیم دیگر تماشاگران و رسانه‌ها و منتقدان را به وجد نمی‌آورد! این تیم از روزهای باشکوه دو فصل اخیر فاصله‌ای نگران‌کننده گرفته و حالا همه نگران آینده هستند. آینده‌ای که به خاطر محرومیت باشگاه از نقل‌وانتقال بازیکن و جدایی احتمالی چند ستاره می‌تواند سیاه باشد؛ اما راز این اضمحلال فنی پرسپولیس که یک تنه تمام رکوردها را در سال‌های اخیر جابه‌جا کرده است، چیست؟ پاسخ این سوال را باید در اتفاقات مختلف درون تیم در ماه‌های اخیر دنبال کنیم.

بحران طارمی!

جرقه سقوط آزاد پرسپولیس از فوتبال زیبا به فوتبال نتیجه‌گرا،‌ درست از فردای محرومیت چهارماهه مهدی طارمی آغاز شد. بهترین گلزن و بازیکن دو فصل اخیر فوتبال کشور به خاطر شکایت باشگاه ریزه اسپور محروم شد و علاوه بر آن فیفا باشگاه را هم از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم کرد. به این ترتیب باشگاه فرصت جذب بازیکن جدید از فصل نقل‌وانتقالات زمستانی را از دست داد. طارمی برای پرسپولیس فقط یک بازیکن گلزن نبود. او به خط میانی کمک می‌کرد و هماهنگی بسیار زیادی با‌ هافبک‌ها و وینگرهای تیم داشت. درواقع او با کمک‌کردن به خط میانی نقش اصلی را در معماری حملات به دوش می‌کشید و خودش هم به‌ عنوان یک تمام‌کننده خوب ظاهر می‌شد. همه اینها بهترین دلیل برای خوب بازی‌کردن پرسپولیس بود.

پایان روزهای اوج مثلث طلایی!

با رفتن طارمی آقای گل لیگ باز هم مهاجم پرسپولیس بود. علی علیپور توانست بار گلزنی تیم را در غیاب طارمی به دوش بکشد اما نکته اینجاست که نبوغ فوتبالی او بدون تردید پایین‌تر از طارمی بود. با محرومیت طارمی جالب اینجاست که مثلث طلایی و ویران‌کننده او با احمدزاده و مسلمان هم به فراموشی سپرده شد و این دو بازیکن به اضافه کمال کامیابی‌نیا هم دیگر نتوانستند مثل دو فصل اخیر در ترکیب پرسپولیس بدرخشند. گادوین منشا هم البته در فصل اول حضور خود در پرسپولیس تا وقتی طارمی در تیم حضور داشت با بحران پاس‌ندادن بازیکنان روبه‌رو بود و سپس بعد از رفتن طارمی هم نتوانست به هماهنگی خوبی با سایر بازیکنان برسد.

دردسرهای محسن مسلمان!

محسن مسلمان بازیکن کامل و بدون ایرادی نیست،‌ منتهی در سال‌های اخیر بهترین‌ هافبک پرسپولیس و فوتبال ایران بوده است. البته حواشی اطراف این بازیکن و اعتراض‌هایی که به تعویض‌شدن داشت درنهایت کار دستش داد و او را به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل کرد. افت مسلمان و نیمکت‌نشینی‌اش هم شادابی را از فوتبال پرسپولیس گرفت و بشار رسن هم با تمام پتانسیل فنی که دارد نتوانست جای او را آن طور که باید پر کند.

روزهای همیشه بد آقای دروازه‌بان و نقش سید جلال!

در فضای مجازی هواداران پرسپولیس با علیرضا بیرانوند شوخی می‌کنند که این بازیکن به خاطر کلین‌شیت‌ها و کم گل خوردن پرسپولیس باید بخش قابل توجهی از قرارداد خود را به سید جلال حسینی بدهد! حقیقت اما اینجاست که این شوخی را باید به شکلی ویژه جدی گرفت! بارها و بارها ثابت شده که پرسپولیس سازمان دفاعی قدرتمند خود را مدیون سیدجلال حسینی بوده و هر وقت که این بازیکن در ترکیب حضور نداشته، فاجعه رخ داده است. نمونه تازه آن هم اشتباهات عجیب و غریب خط دفاعی پرسپولیس در بازی با الجزیره بود که باعث شد سرخپوشان خودشان با اشتباهات فردی نتیجه را به حریف نه‌چندان قدرتمند اماراتی واگذار کنند. بیرانوند هم بارها و بارها نشان داده که در زمان فشار تمرکز خود را از دست می‌دهد و گل‌های بسیار بدی دریافت می‌کند. بعد از بیرانوند می‌توان به جواب ندادن عملکرد بازیکنانی چون شجاع خلیل‌زاده و شایان مصلح به‌عنوان دو خرید تدافعی سرخپوشان اشاره کرد. افت حسین ماهینی که رفته‌رفته پا به سن می‌گذارد هم در از بین رفتن ساختار دفاعی در روزهایی که سید جلال نیست در به بحران خوردن پرسپولیس بی‌تأثیر نیست.

عادت بد پروفسور!

روش برانکو در پرسپولیس به گونه‌ای بوده که او یا آن‌قدر به بازیکنان تعویضی‌اش کم بازی می‌دهد که آنها از فرم خوب خود خارج شوند و افت کنند، یا آن‌قدر به حضور یک بازیکن در ترکیب پافشاری می‌کند که عملا آن بازیکن از بازی کردنش مطمئن است و تقریبا در زمین فقط راه می‌رود! نمونه بارز این مسأله هم می‌تواند سیامک نعمتی، بهترین بازیکن فصل قبل پیکان باشد که به‌خاطر نیمکت‌نشینی‌های زیاد از دوران اوج خود فاصله‌ای زیاد گرفت. حتی بر خلاف دو فصل اول که برانکو بازیکنان جوانی چون مسلمان،‌ احمدزاده،‌ انصاری و محرمی را از نظر فوتبالی متحول کرد، در این فصل جوان‌هایی چون احسان علوان‌زاده،‌ آدام همتی،‌ حمیدرضا طاهرخانی و... به‌عنوان نفرات زیر ٢٣ ‌سال نتوانسته‌اند برانکو را برای حضور در ترکیب قانع کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب کیسه کش عرب پرست الان موقع حمایته نه حاشیه

    • مهدی

      رازش لنگی بودنشونه.خخخ

    • مهران

      آخه لنگ رو چی به آسیا

    • بدون نام

      دوست من چه حمایتی.چرا سریع انگ میزنید.تیم بی روح است.در مرحله بعد حریفان ما را له میکنن. این تیم پرسپولیس نیست تیم برانکو است

    • بدون نام

      از کیسه خیلی بهتره که بره تو اسیا افتخار شیشتا خوردن برا ما بیاره

    • بدون نام

      از کیسه خیلی بهتره که بره تو اسیا افتخار شیشتا خوردن برا ما بیاره

      پاسخ ها

      • محمد اس اسی

        آقای لنگی یه نگاه به تاریخ لنگ کنی بدترین شکستهارو جلو تیمهای عربی داره وهمیشه مایه سرافکتدگی جلو عربها بوده.بزرگترین افتخارتون تواسیا هم این بوده که یه بازیکن عربی رو بهترین بازیکن سال آسیا کردید وهمچنین بهترین گلزن فکرکنم جمله معروف گزارشگر یادتون رفته لا لا لا لا یاعمر

      • محمد اس اسی

        اگه ازهر ده باخت بد جلو عربها میشد ستاره بدی الان لنگ میتونست دومین ستاره روبجسبونه روسینش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج