adexo3
۷۱۶۱۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کی‌روش - آندو تیموریان با چراغ خاموش

امید ابراهیمی با مصدومیت مواجه شده و حتی اگر به جام جهانی هم برسد دغدغه‌های کارلوس کی روش برای بازی نخست مقابل مراکش تمام نخواهد شد.

ایران ورزشی: امید ابراهیمی با مصدومیت مواجه شده و حتی اگر به جام جهانی هم برسد دغدغه‌های کارلوس کی روش برای بازی نخست مقابل مراکش تمام نخواهد شد. نگرانی‌هایی که بخشی از آن ناشی از همین مصدومیت ناخواسته برای ابراهیمی است و بخش دیگر به دلیل محرومیت سعید عزت‌اللهی از بازی با قهرمان آفریقا. به همین سبب است که سرمربی تیم ملی ۱۰روز پیش نشستی با آندرانیک تیموریان در مرکز آماده‌سازی پک برگزار کرد تا از شرایط فنی این بازیکن برای حضور احتمالی در جام جهانی ۲۰۱۸ آگاهی بیشتری پیدا کند. واقعیت این است که کی‌روش از یک ماه پیش آندو را زیر نظر گرفته و همکارانش در تیم ملی با بستن جی پی اس به این بازیکن میزان دوندگی‌هایش را به دقت مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

در یک ماه اخیر تیموریان تمرین‌های سفت و سختی را زیر نظر مربیان تیم ملی برگزار کرده اما او این تمرینات را هیچ گاه در دایره تمرین‌های درون اردویی انجام نداده و غالبا تمرین‌ها را به صورت اختصاصی انجام داده اما مربیان تیم ملی به دقت در جریان ریز تلاش‌های مخفیانه او برای کمک به تیم ملی قرار دارند و به خوبی می‌دانند که این بازیکن در فاصله یک ماه مانده به جام جهانی به لحاظ بدنی چه وضعیتی دارد. البته زیر نظر گرفتن آندو دلیلی بر دعوت قطعی از این بازیکن نیست و کی روش قصد داشته پروژه دعوت از آندو را در شرایطی عملی کند که این بازیکن به لحاظ آمادگی بدنی به سطحی بالاتر از گزینه‌های کنونی بازی در پست هافبک دفاعی برسد. اینکه آندو به آن سطح از آمادگی که کی روش مد نظرش است رسیده یا خیر قطعا سوالی است که کارلوس کی روش می‌تواند به آن پاسخ درستی دهد اما از این زاویه که سرمربی تیم ملی بعد از مصدومیت امید ابراهیمی و البته کمال کامیابی نیا دستش در پست هافبک دفاعی بخصوص در بازی اول مقابل مراکش به شدت خالی است، می‌توان بازگشت قریب الوقوع آندو به تیم ملی را در روزهای منتهی به جام جهانی کاملا جدی گرفت.

نام تیموریان در میان ۵۰ بازیکنی که فدراسیون فوتبال برای فیفا ارسال کرده دیده می‌شود و پروفایل این بازیکن به روز شده. در واقع هر زمان که کی روش تشخیص دهد آندو می‌تواند به تمرین‌های تیم ملی برود؛ حال به آن سطح از آمادگی که مد نظر است رسیده باشد یا نرسیده باشد. در این برهه که کی روش عمیقا نگران نتایج تیم ملی است و بیش از همه روی بازی نخست با مراکش حساب کرده باید بهترین تصمیم ممکن برای تیم ملی اتخاذ شود. البته در پست هافبک دفاعی روزبه چشمی هم حضور دارد اما ظاهرا سرمربی تیم ملی هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این بازیکن در پست هافبک دفاعی ندارد که اگر این سیاستگذاری تغییری نکند یقینا به واسطه مصدومیتی که برای امید ابراهیمی ایجاد شده در بازی با مراکش تیم ملی با حفره بزرگی در یکی از حساس‌ترین پست‌های خود مواجه خواهد شد و باید تصمیمی درباره دعوت از گزینه جدید؛ یعنی آندو به تیم ملی گرفته شود که به صلاح راهبردهای تاکتیکی تیم ملی باشد.

بدون تعارف اگر تیم ملی موفق شود از آزمون نخست مقابل مراکش سربلند بیرون بیاید جام جهانی را با امیدواری بیشتری دنبال خواهد کرد اما شکست در بازی با قهرمان قاره آفریقا، تیم ملی فوتبال ایران را به لحاظ روحی و روانی در بازی با اسپانیا و پرتغال دچار مشکل خواهد کرد.

در حقیقت توفان بازی‌های سخت بعد از بازی با مراکش از راه خواهد رسید و تیم ملی در مهم‌ترین آزمون‌های تاریخ خود قرار خواهد گرفت. لازمه موفقیت در این بازی‌ها داشتن روحیه‌ای مناسب است. نظیر آنچه در جام جهانی قبل نیز رقم خورد و تیم ملی بعد از تساوی امیدوارکننده مقابل نیجریه مقابل آرژانتین قرار گرفت. کی روش در قامت یک مربی سرد و گرم چشیده و میدان دیده عمیقا به این موضوع معترف است که کسب نتیجه مطلوب در بازی نخست تا چه اندازه تیمش را مهیای بازی‌های سخت‌تر بعدی خواهد کرد.

به هر حال دعوت از تیموریان نه به جهت آنکه نتیجه‌گیری مقابل مراکش را برای تیم ملی قطعا سهل کند، بلکه از این زاویه که قدری از دغدغه‌های ذهنی کی‌روش بکاهد می‌تواند برای تیم ملی اتفاق خوشایندی باشد.

گرچه کارلوس کی‌روش تا به امروز هیچ اظهارنظر صریحی در این باره نداشته و کوشیده در مواجهه با بازگشت دوباره تیموریان به تیم ملی کاملا چراغ خاموش حرکت کند و این پروژه را مخفی نگه دارد اما شاید در روزهای آتی سرمربی تیم ملی برای پست هافبک دفاعی تصمیم شگفت‌انگیزی بگیرد و دوباره شماره ۱۴تیم ملی را در سن بازنشستگی به تیم ملی فرا بخواند تا شاید در غیاب سعید عزت‌اللهی در بازی نخست و مصدومیت‌هایی که برای ابراهیمی و کامیابی‌نیا به وجود آمده، یک بازیکن با تجربه ولو با دوندگی کمتر در قیاس با روزهای اوج در تیمش حضور داشته
باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج