۷۱۶۵۴۷
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

یوونتوس، هفتمین قهرمانی متوالی؛ سلاطین تکرار

 با هفتمین قهرمانی متوالی قریب‌الوقوع یوونتوس، لیون در جمع رکوردداران بیش‌ترین قهرمانی متوالی در تاریخ ۵ لیگ معتبر اروپا صاحب شریک می‌شود.

وبسایت نود: با هفتمین قهرمانی متوالی قریب‌الوقوع یوونتوس، لیون در جمع رکوردداران بیش‌ترین قهرمانی متوالی در تاریخ ۵ لیگ معتبر اروپا صاحب شریک می‌شود.

یوونتوس با شروع قهرمانی‌های متوالی‎‌اش از زمان فتح بدون شکست اسکودتو در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱، همیشه حداقل یک هفته زودتر قهرمانی خودش را قطعی کرده و تساوی امشب مقابل رم هم این سنت را حفظ می‌کند؛ آنچه البته یووه را از بایرن دارای ۶ قهرمانی متوالی در آلمان جدا و به لیون می‌رساند. کنکاش در رکوردداران قهرمانی‌های متوالی در ۵ لیگ معتبر اروپا به بهانه در پیش بودن هفتمین قهرمانی متوالی یووه در سری A ما را به نتایج جالبی می‌رساند.

لوشامپیونه؛ لیون دست‌نیافتنی

تا قبل از اینکه لیون در بازی رودرروی هفته پایانی فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ (آخرین باری که رقبای مستقیم قهرمانی در هفته آخر لوشامپیونه به مصاف هم رفتند) لانس را شکست دهد و برای اولین بار در تاریخش فاتح لیگ فرانسه شود، تیم رویایی دهه ۹۰ المپیک مارسی با ریاست برنارد تاپی با ۵ قهرمانی متوالی بین فصول ۱۹۸۹-۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳-۱۹۹۲ رکورددار فتوحات متوالی در لیگ بود اما لیون با ۷ قهرمانی نه تنها این رکورد را شکست بلکه به عنوان رکورددار بیش‌ترین قهرمانی متوالی در تاریخ ۵ لیگ معتبر اروپا شناخته شد. البته آن‌ها از زمان آخرین قسمت سریال قهرمانی در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ دیگر رنگ جام ندیدید و هر ۷ قهرمانی تاریخشان به شکل متوالی به دست آمد. جالب اینکه لیون بیش‌ترین پیشروی خودش در لیگ قهرمانان اروپا را ۲ سال پس از آخرین قهرمانی در لوشامپیونه رقم زد؛ وقتی با غلبه بر بوردو برای اولین و آخرین بار، فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ به نیمه‌نهایی و جدال با بایرن، نایب‌قهرمان آن فصل رهسپار شد.

یوونتوس، هفتمین قهرمانی متوالی؛ سلاطین تکرار

بوندس‌لیگا؛ طبق معمول، بایرن

تا پیش از هژمونی اخیر، بایرن با ۳ قهرمانی متوالی در ۳ مقطع همراه مونشن‌گلادباخ رکورددار قهرمانی متوالی بود اما در پایان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵، تیم باواریایی یک هفته زودتر (دیرهنگام‌ترین قهرمانی در سریال شش‌گانه قهرمانی اخیرش) جشن چهارمین قهرمانی متوالی را برپا کرد و به تنهایی رکورددار شد. حالا تعداد قهرمانی‌های متوالی بایرن به ۶ رسیده و تنها کواچ، سرمربی فصل آینده بایرن می‌تواند آنقدر بد باشد که به این سریال خاتمه دهد!

یوونتوس، هفتمین قهرمانی متوالی؛ سلاطین تکرار

لیگ برتر؛ مالکیت اشتراکی

تعداد قهرمانی‌‎های متوالی در لیگ برتر کم‌تر از ۴ لیگ دیگر است که این موضوع نشان می‌دهد سطح اول فوتبال جزیره تا چه اندازه دشوار دنبال می‌شود. ابتدا آرسنال، سپس هادرزفیلد و در ادامه لیورپول و در ۲ مقطع منچستریونایتد ۳ فصل متوالی قهرمان لیگ شده‌اند و فعلا به طور مشترک رکوردداران قهرمانی متوالی هستند.

لالیگا؛ روزی روزگاری رئال مادرید

لالیگا در دوران معاصر ۲ حالت مختلف را تجربه کرده است؛ یا توازان قدرتی مانند سال‌های ابتدایی هزاره جدید با قهرمانانی متنوع مانند والنسیا و دپورتیو لاکرونیا داشته یا مانند این سال‌ها و اواسط دهه ۸۰ و اوایل و اواسط دهه ۹۰، صحنه یکه‌تازی رئال و بارسلونا بوده. در حالت دوم، رکوردهای جالبی شکل گرفت؛ از جمله اینکه رئال مادرید بین سال‌های ۸۶ تا ۹۰ برای دومین بار در تاریخش ۵ بار متوالی لالیگا را برد و رکورددار شد. ۴ فصل بعد بارسلونا، تاج قهرمانی را بر سر گذاشت و جالب اینکه ۳ قهرمانی از این ۴ عنوان با گرفتن جام در هفته آخر از تیم صدرنشین حاصل شد. رئال در سال ۱۹۹۵ اجازه نداد بارسلونا به رکورد ۵ قهرمانی متوالی‌اش برسد و با برتری ۵ بر صفر در ال‌کلاسیکو و پس گرفتن جام، اجازه دست‌اندازی به حریمش را به رقیب دیرینه نداد.

یوونتوس، هفتمین قهرمانی متوالی؛ سلاطین تکرار

سری A؛ این یوونتوس!

وقتی دایره افتخار بازیکنان میلان در پایان بازی برگشت با رم در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ به نشانه قهرمانی هجدهم در سری A شکل گرفت، هیچ کس فکر نمی‌کرد تا ۷ سال بعد این لیگ فقط یک قهرمان داشته باشد. حالا آن کودکی در فصل قهرمانی بدون باخت یووه به دنیا آمد در حال رقتن به اول دبستان است و لباس هیچ تیمی غیر از یوونتوس را منقش به آرم اسکودتو ندیده است! کسب یک امتیاز از ۲ بازی باقی مانده یووه را به هفتمین قهرمانی متوالی می‌رساند؛ یک رکورد مشترک با لیون. رکوردی که فصل آینده می‌تواند منحصر به فرد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقد عشقه این یووه بابازیکنای خاصش

    • narges.rpj

      بعدیش هم توراهه

    • a.h

      خاص بودن مختص یوونتوسیهاست
      تا ابد فورزا یووه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج