۷۱۹۴۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جاذبه ایتالیایی؛ آواز شبانه خواهر هفتم

 هفته چهل و دوم و پایانی سری B ایتالیا یک هیجان خالص بود؛ جایی که فروزینونه در دقیقه ۹۰ برتری خانگی مقابل فوجیا را از دست داد و پارما به لطف برتری در زمین اسپیزا سومین صعود متوالی را تجربه کرد و به سری A بازگشت.

وبسایت نود: هفته چهل و دوم و پایانی سری B ایتالیا یک هیجان خالص بود؛ جایی که فروزینونه در دقیقه ۹۰ برتری خانگی مقابل فوجیا را از دست داد و پارما به لطف برتری در زمین اسپیزا سومین صعود متوالی را تجربه کرد و به سری A بازگشت.

در جایی که هامبورگ با سابقه ۵۵ سال حضور متوالی در بوندس‌لیگا سقوط می‌کند، یاد کردن از پارما، تیم تازه وارد دهه ۸۰ سری A به عنوان تیمی نوستالژيک کمی دور از انصاف به نظر می‌رسد اما ارتباط عاطفی فوتبال سرزمین چکمه‌ای با یکی از ۷ خواهر صدر جدول باعث می‌شود چشم بر روی همه تعاریف نوستالژی برداریم!

بازگشت ۷ خواهر

برای درک ذوق‌زدگی ایتالیا بابت بازگشت پارما باید به دهه ۹۰ سفر کنیم؛ جایی که پارما با سابقه کم‌تر از یک دهه حضور در سطح اول همراه میلان، لاتزیو، اینترمیلان، رم، یوونتوس و فیورنتینا در آن مقاطع همواره ۷ رتبه اول جدول لیگ را از آن خودش می‌کرد و به همین دلیل این جمع به کنایه ۷ خواهر صدر جدول نامیده می‌شدند. پارما در بین خواهرها از همه جوان‌تر بود. در دهه ۸۰ با کمک آریگو ساکی بزرگ به سری A آمده بود و خیلی زود با قهرمانی در جام در جام اروپا و جام یوفا جای خودش را در جمع بزرگان فوتبال ایتالیا مستحکم کرد. دینو باجو، نستور سنسینی، فاستینو آسپریا،لیلیان تورام ، فابیو کاناوارو و جان‌لوئیجی بوفون تیمی مستحکم ساخته بودند؛ تیمی که اوایل دهه ۹۰ و در هفته بیست و چهارم فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲ به ۵۸ بازی بدون باخت لیگی میلان افسانه‌‎ای خاتمه داد. جالب اینکه در فاصله این ۵۸ بازی، گل‌های آسپریا هر ۲ باخت میلان را رقم زده بود! پارما می‌درخشید اما با ورود به هزاره جدید، پیمان ۷ خواهر سست شد. فیورنتینا به دلیل ورشکستگی حتی نام خودش را هم از دست داد و به دسته چهارم تبعید شد. اتحاد ۷ خواهر از بین رفت. پارما هم در سراشیبی و ورطه سقوط افتاد. فروش بوفون، تورام و کاناوارو، نشان از حال خراب باشگاه داشت و پس از قهرمانی سال ۲۰۰۰ در جام یوفا، دیگر کسی سراغی از پارما در اروپا نگرفت. در لیگ داخلی هم اوضاع خوب پیش نمی‌رفت و پس ازچند رفت و برگشت سرانجام «وردی» (لقب پارما) سال ۲۰۱۴ حکم دادگاه را مقابل خود دید؛ ورشکستگی!

جاذبه ایتالیایی؛ آواز شبانه خواهر هفتم

قصه رومانتیک

تیم مسیر فیوزنتینا را پیمود اما با سرعت بیش‌تری مسیر برگشت را پیمود؛ با ۳ صعود متوالی در ۳ سال. مثل همه قصه‎‌های پرغصه ایتالیایی، «تورناتوره»وار، یک نفر به پای تیم ماند و قولی که لابه‌لای اشک‌هایش پس از سقوط به هواداران داده بود را عملی کرد؛ می‌مانم و پارما را به سری A برمی‌گردانم. لوکارلی به قولش عمل کرد و حالا پارما در بالاترین سطح ابتدا باید برای ماندن، آذوقه لازم را جمع کند و به تدریج درصدد حضور در جمع بزرگان و تشکیل دوباره ۷ خواهر باشد.

سایر جذابیت‌ها

اما جذابیت هفته پایانی سری B تنها در صعود پارما خلاصه نمی‌شد. الساندرو نستا، مدافع مستحکم یک دهه قبل تیم ملی ایتالیا و میلان در اولین تجربه مربیگری، روی نیمکت پروجا نشست و حضور قطعی شده در پلی‌آف را جشن گرفت. هم‌تیمی سابق او، پیپو اینزاگی هم روی نیمکت ونتزیا، تیم تازه دسته دومی شده را به پلی‌آف برد و جالب اینکه حالا تیم هر ۲ مربی به عنوان صاحبان رده‌های پنجم و هشتمذ جدول باید یکی از بازی‌های پلی‌آف را مقابل هم برگزار کنند. برنده این بازی به مصاف برنده جدال باری و سیتادلا می‌رود تا در نهایت برندگان ۲ بازی در نیمه‌نهایی رویاروی فروزینونه و پالرمو قرار بگیرند.

جاذبه ایتالیایی؛ آواز شبانه خواهر هفتم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج