۷۱۹۶۰۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

ایران دور از فضای جام جهانی

ترکیه با ستاره‌های اصلی‌اش به مصاف ایران می‌رود، اما درباره فهرست بازیکنان یونان و لیتوانی اطلاعاتی در دست نیست

شهروند: بعد از این‌که نخستین بازی تدارکاتی تیم‌ملی در راه جام‌جهانی به دلیل حضور ٣ تیم باشگاهی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا لغو شد، همگان انتظار داشتند دیدار با ازبکستان که بازی خداحافظی تیم‌ملی از تهران محسوب می‌شد، در بالاترین سطح برگزار شود. با این‌حال قرار گرفتن تیم امید ازبکستان برابر شاگردان کی‌روش خیلی از معادلات را بر هم زد.

چرا تیم امید ازبکستان به ایران آمد؟

با توجه به این‌که بازی‌های باشگاهی خیلی از کشورهای حاضر در جام‌جهانی به‌تازگی به پایان رسیده و حتی در برخی از کشورها در روزهای آینده به پایان می‌رسد، تیم‌ملی فوتبال ایران نخستین بازی تدارکاتی خود در راه جام‌جهانی را روز گذشته برگزار کرد. کارلوس کی‌روش هم چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت اما اسکلت تیم‌ملی ایران از بازیکنانی که راهی جام‌جهانی خواهند شد، تشکیل شده بود. از سوی دیگر، ازبک‌ها تیم امید خود را که برای حضور در بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ آماده می‌شود به تهران فرستادند تا ستاره‌هایشان فعلا استراحت کنند. آنها با توجه به غیبت در جام‌جهانی، فعلا برنامه خاصی پیش رو ندارند و نخستین رویداد رسمی تیم‌ملی بزرگسالان ازبکستان جام ملت‌های آسیا ٢٠١٩ است. تمامی بازیکنان این تیم زیر ٢٣‌سال سن داشتند و تعداد بازی‌های ملی آنها در مجموع به ٤٠ هم نمی‌رسید. هیچ خبری هم از ستاره‌هایی مثل چپاروف در ترکیب ازبک‌ها نبود.

فدراسیون بی‌خبر نبود

قطعا فدراسیون فوتبال ایران با توجه به قراردادی که با فدراسیون فوتبال ازبکستان امضا کرده، خبر داشته که این تیم با نفرات زیر ٢٣‌سال خود راهی تهران می‌شود. با این‌حال، هیچ خبری در این‌باره از سوی تاج و دیگر مسئولان فدراسیون و تیم‌ملی اعلام نشده بود. وقتی بازیکنان ازبکستان جمعه‌شب به تهران رسیدند، رسانه‌ها متوجه شدند از ستاره‌های ازبک که ‌سال گذشته در تهران در چارچوب مقدماتی جام‌جهانی به میدان رفتند، خبری نیست. قطعا انتظار این بود بازی خداحافظی باشکوه‌تری برای تیم‌ملی تدارک دیده شود و تیمی که در رده‌بندی فیفا چندین رتبه پایین‌تر از ایران است، از فرصت رویارویی با شاگردان کی‌روش استقبال کند.

ترکیه با ستاره‌ها برابر ایران

تیم ملی فوتبال ایران بعد از مراسم بدرقه، امروز به ترکیه سفر خواهد کرد تا بعد از چند تمرین، ٨ خردادماه در ورزشگاه فاتح تریم استانبول به مصاف تیم‌ ملی این کشور برود. با این‌که ترکیه هم در جام‌جهانی حضور ندارد، اما فهرستی که لوچسکو، سرمربی تیم‌ ملی این کشور اعلام کرده، نشان می‌دهد اکثر بازیکنان مشهور ترکیه برای بازی با ایران دعوت شده‌اند. چنگیز اوندر(رم)، ‌هاکان چالهان‌اوغلو(میلان)، کنان کارامان(هانوفر) و یونس مالی (ولفسبورگ) ازجمله بازیکنانی هستند که در فهرست تیم ‌ملی ترکیه قرار دارند. در صورتی که لوچسکو با بازیکنان اصلی خود به مصاف ایران بیاید، به نظر می‌رسد یکی از بهترین بازی‌های تدارکاتی چند‌سال اخیر تیم کی‌روش در استانبول برگزار شود.

یونان و لیتوانی چطور؟

یونان که دومین حریف تیم ‌ملی ایران در ترکیه به حساب می‌آید و ١٢خردادماه با شاگردان کی‌روش روبه‌رو خواهد شد، چند روز قبل در یک بازی تدارکاتی به عربستان ٢ بر صفر باخت. یونانی‌ها در آن مسابقه از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده بودند و مشخص نیست با چه ترکیبی به ترکیه سفر می‌کنند تا مقابل ایران قرار بگیرند. قطعا عربستان هم از پیروزی برابر یونان استفاده لازم را نبرده چون این تیم سطح بالایی نداشته است. آخرین بازی تدارکاتی ایران هم ١٨ خردادماه با لیتوانی در خاک روسیه برگزار می‌شود که اطلاعاتی از این تیم هنوز در دست نیست. باید دید این تیم اروپایی با توجه به غیبت در جام‌جهانی با ستاره‌هایش در روسیه حاضر می‌شود و می‌تواند در آخرین گام قبل از جام‌جهانی حریف مناسبی برای شاگردان کی‌روش باشد یا خیر.

کی‌روش از این ٤ بازی چه می‌خواهد؟

باید دید کارلوس کی‌روش از فدراسیون فوتبال چه چیزی خواسته و مسئولان فدراسیون چقدر در فراهم کردن دیدارهای تدارکاتی با حریفان قدرتمند ناموفق بوده است. در این چند روز، سرمربی تیم ‌ملی به حریفان تدارکاتی در راه جام‌جهانی ایراد نگرفته و به نظر می‌رسد هماهنگی این مسابقات با رضایت خودش صورت گرفته است. با این‌حال، چه دلیلی دارد تیمی که به گفته خود کی‌روش در گروه مرگ جام‌جهانی قرار گرفته، در بازی‌های تدارکاتی خود با ٤ تیمی روبه‌رو شود که در جام‌جهانی حضور ندارند؟ این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که سایر تیم‌های آسیایی بازی‌های خوبی را با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی تدارک دیده‌اند، اما ایران ترجیح داده به مصاف تیم‌هایی برود که در جام‌جهانی حضور ندارند و شاید با تمام قوا در بازی‌های تدارکاتی حاضر نشوند. طبیعی است تیم‌هایی که نتوانستند جواز حضور در روسیه را کسب کنند، از فرصت فعلی و بازی با ایران برای پوست‌اندازی در تیم خود و آماده کردن بازیکنان کم‌تجربه برای آینده استفاده خواهند کرد. با این‌حال، کی‌روش مجبور است از دل همین بازی‌های نه‌چندان سطح بالا، ترکیب تیمش برای جام‌جهانی را انتخاب کند و به مصاف ٣ حریف سرسخت در گروه B این مسابقات برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پورسنایی

      اطلاع کافی ندارید چرا خبر به بیرون میفرستید این تیم اصلی ملی گشود ازبکستان بود یاران اصلی باتوجه به این که ازبک در جام جهانی هم حضور ندارد وسنشان هم مثل جباروف بالا رفته با تصمیم فدراسیون ازبکستان این تیم دیشب شاکله 90 درصد واصلی ازبکستان بود ودرثانی با توجه به قرارداد ازبکستان نمیتواند با تیم امید در مقابل ایران بازی میکرد حتی فیفا جریمه ومحکوم میکرد جون قرار داد با تیم اصلی بوده واین تیم هم جایگزین تیم پیر ومحروم از جام جهانی شده حتی جبارف هم به احتمال ضد درصد در لبیت تیم ملی ننیباشد دلیل بالابودن سنش میباشد درسته که این تیمشان در جاکارتا حاضر است برای بازی های آسیایی ولی در عین حال تیم ملی اصلی ازبکستان همینه از این به بعد این تیم ملی ازبکستان تیم دبسب مقابل ایران خواهد بود دروازه بانشان تیمشان بی نهایت عالی است او در اینده ای نه چندان دور در لیست بزرگان دروازه بان های جهان خواهد بود واقعا بار فنی بالایی داشت متاسفانه عابد زاده تحت هیچ شرایطی استایل یک دروازه بان را در هیبت ایشان ندیدیم وبرای تیم ملی ارزش آنچنانی ندارد آخرین محک او دیشب بود ای کاش ایران درواره بانی مثل دروازه بان تیم ملی ازبکستان داشت که اگر داشت تمام حتی ضعفهای دفاع هم پوشیده میشد اما صد حیف که دروازه بان آماده عالی نداریم به عنوان مثال در جام جهانی 1978 حجاری 50 درصد تیم ملی بود او به تنهایی آمارش موجود است 52 ضربه هلندی ها را مهار کرد اگر آن دو پنالتی ننیسد واقعا هلند به خاطر وجود ناصر حجازی کانلا وامانده میشد که متاسفانه آن پنالتی ها هلند را نجات داد آن هم آن هلند که در آن موقع فی الواقع قویترین بود در جهان فوتبال ......به هر حال امیدواریم تیم ایران در روسیه بدرخشد

    • بدون نام

      نمیخوان خرج کنن والسلام

    • بدون نام

      کیروش میترسه با تیم بزرگ بازی کنه و دنبال تیم های ساده هست تا آمار خودش و تیم ملی بالا باشه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج