اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۲۵۵۴۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۲۰۱۸ روسیه؛ آخرین فرصت مسی برای پیروزی؟

 در سال ۲۰۰۶ و در آلمان، لئو مسی ۱۸ ساله تا حدودی با آن چه قرار بود در عرصه ملی تجربه کند، مواجه شد. آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ هم تغییر چندانی در این وضعیت به وجود نیاورد.

سایت نود: به نظر می‌رسید راهیابی به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل قرار است کارنامه ملی مسی را دچار تحولی اساسی کند اما تک گل ماریو گوتزه در وقت های اضافی، مسی را با بزرگ ترین چالش زندگی اش مواجه کرد؛ بازنشسته شدن یا ادامه فعالیت؟ انتفادات سکوها و فشار روانی بر روی شانه های لئو کاملا حس می‌شد. آیا او توانی برای ادامه داشت؟

باختن در ضربات پنالتی در فینال کوپا آمریکای ۲۰۱۶ به مثابه تیر خلاص بود. او تصمیمش را برای بازنشسته شدن گرفت و آن را رسما اعلام کرد اما بعد از مدتی کوتاه آمد. او نباید فراموش می‌کرد پشت کردن به پیراهن تیم ملی چه عواقبی از سوی هواداران برای وی به همراه خواهد داشت. او شاید با بارسا ۴ بار قهرمان اروپا شده باشد، ۹ بار طعم قهرمانی در لالیگا را چشیده باشد و ۵ بار هم توپ طلا را برده باشد، اما برای هواداران دوآتشه آرژانتین،فقط یک نکته اهمیت دارد؛ بردن جام جهانی.

خورخه سمپائولی، سرمربی آلبی سلسته در جدیدترین کتابش که ماه گذشته به بازار آمد، به وضوح از این گفته که این فشار فزاینده در حال آسیب زدن به فوق ستاره تیمش است:

«یک هفت تیر روی شقیقه مسی قرار داده شده تا جام جهانی را ببرد. اگر این اتفاق نیفتد، این هفت تیر شلیک می‌کند و مسی را می‌کشد. این فشار ها باعث شده او نتواند از استعداد خود لذت ببرد. چیزی که من دریافته ام آن است که جو منفی پیرامون عملکرد مسی در عرصه ملی در حال آسیب زدن به وی است.»

شاید نوعی حسادت نسبت به کارنامه پرافتخار مسی در فوتبال اسپانیا وجود داشته باشد و تا حدودی خشم نسبت به این که چرا مسی-به عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست های تاریخ-نتوانسته بخشی از افتخارات خود در اسپانیا را در آرژانتین نیز تکرار کند. یکی دیگر از انتقاداتی که مسی همواره باید آن را تحمل کند، خروج او از آرژانتین در سنین کودکی است. شاید او به اندازه کافی آرژانتینی نباشد. با توجه به مهاجرت زودهنگام به اسپانیا، مسی می‌توانست بازی برای تیم ملی این کشور را برگزیند اما تصمیم گرفت ملیت خود را فراموش نکند؛ تصمیمی که به قیمت یک چام جهانی و دو یورو برای او تمام شد.

برآورده نکردن انتظارات

گلزنی در اولین تجربه جام جهانی در مقابل صربستان و مونته‌نگرو، آینده درخشانی را برای لئو نوید می‌داد، اما او ۴ سال بعد در آفریقای جنوبی، حتی یک گل هم نزد. در برزیل همه چیز عادی پیش می‌رفت اما مسی دقیقا در همان جایی که از وی انتظار می‌رفت، نتوانست درخشش خود را تکرار کند.

مسی به حق یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ است. او شاید به اندازه کریس رونالدو در افکار عمومی خودخواه و مغرور به نظر نرسد اما باید پذیرفت با وجود این که تیم ملی یک مربی مانند سمپائولی دارد، مسی تصمیم گیرنده اصلی در رختکن آرژانتین است. گونسالو ایگواین، سرخیو آگوئرو و پائولو دیبالا همگی در مقاطعی به دلیل عدم هماهنگی با مسی از اردوی تیم ملی کنار رفتند و در تصمیمی جنجالی، مائورو ایکاردی مهاجم گلزن اینتر حتی نتوانست در فهرست ۲۳ نفره آلبی سلسته برای جام جهانی حاضر باشد.

مسی باید یک جام به ارمغان آورد. لازم نیست به مسی یادآوری شود چه وظیفه بزرگی بر روی شانه وی قرار دارد. در مکزیک، "ال‌ دیگو" بهترین بازیکن جام بود؛ یک قهرمان ملی که جام در دستانش درخشان تر به نظر می‌رسید. اگر مسی بخواهد حرفه اش را بدون قهرمانی در این جام به پایان برد، احتمالا برای همیشه زیر سایه مارادونا باقی خواهد ماند.

مسی به خوبی می‌داند علیرغم داشتن یک خط حمله مخوف، تردید ها درباره بخش تدافعی تیم ملی آرژانتین بسیار زیاد است. ویلی کابایرو، دروازه بان دوم چلسی قرار است به عنوان سنگربان شماره یک تیم ملی پای به روسیه بگذارد. ادواردو سالویو و نیکولاس تالیافیکو، مدافعان نه چندان سرشناس بنفیکا و آژاکس باید دو سمت خط دفاعی را بیمه کنند. سالویو در فصلی که گذشت بیشتر به عنوان یک وینگر در بنفیکا بازی کرده و توانایی های دفاعی او مورد سوال است. فدریکو فازیو، مدافع وسط رم که در آنفیلد و مقابل لیورپول به شدت اذیت شد، احتمالا به همراه نیکولاس اوتامندی زوج دفاع میانی آرژانتین را شکل خواهند داد.

کمبود تجربه

نبود تجربه، پویایی و برندگی در قسمت تدافعی از کنترل مسی خارج است. حال یک خط به جلو می‌آییم تا ببینیم کدام بازیکنان قرار است در توپ رسانی به مسی ایفای نقش کنند. جیووانی لوسلسو در فصلی که گذشت خود را به اونای امری و پی اس جی تحمیل کرد اما در جریان شکست ۳ بریک مقابل رئال مادرید، به شدت مورد انتقاد واقع شد. مانوئل لانزینی یک فصل درخشان را به همراه وستهم در لیگ برتر پشت سر گذاشت اما کمتر کسی پیش بینی می‌کند او همان بازیکن مورد انتظار مسی باشد. در نهایت به کریستین پاوون می‌رسیم. در محافل مختلف از او به عنوان یکی از پدیده های جام یاد شده اما بعید به نظر می‌رسد در سایه رهبری مسی، پاوون مجالی برای خودنمایی پیدا کند.

مسی باید راهی پیدا کند. کریستیانو رونالدو نقش خود را با رساندن پرتغال کم شانس به قهرمانی یورو ۲۰۱۶ به خوبی ایفا کرد و فشار عرصه ملی را به طور کامل از روی شانه اش برداشت. مسی می‌داند قهرمانی در روسیه، برای او همین کارایی را خواهد داشت.

برگرفته از دیلی میل

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 8

      کثیف ترین تیم تاریخ فوتبال ایران فقط و فقط تراکتورسازی تبریزه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج