۷۲۶۵۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سوئیس- اتریش، پُرگل‌ترین بازی ادوار جام جهانی

در حالی که تنها ۱۲ روز تا آغاز رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ باقی مانده است، تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارش روزانه خود ضمن ارایه آماری از پر گل ترین بازی تاریخ جام جهانی، بازی سوئیس- اتریش را پرگل ترین بازی ادوار جام جهانی معرفی کرد.

ایرنا: در حالی که تنها ۱۲ روز تا آغاز رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ باقی مانده است، تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارش روزانه خود ضمن ارایه آماری از پر گل ترین بازی تاریخ جام جهانی، بازی سوئیس- اتریش را پرگل ترین بازی ادوار جام جهانی معرفی کرد.

فیفا روز شنبه گزارش داد: تقابل دو کشور همسایه اتریش و سوئیس در یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۵۴، روز ۲۶ ژوئن آن سال را به خاطره ای مشترک در ذهن هواداران دو کشور بدل کرد.


سوت پایان بازی پس از 90 دقیقه پر حرارت با نتیجه 7- 5 به سود اتریش به صدا در آمد و 12 گلی که در جریان این بازی به ثمر رسید، آن را به پرگل ترین بازی ادوار جام جهانی تبدیل کرد.


فیفا در ادامه این گزارش می نویسد: در حالی که دمای هوا در شهر لوزان سوئیس (محل برگزاری دیدار) به ۴۰ درجه می رسید؛ دو تیم یک نیمه جذاب را برای ۳۵هزار تماشاگر ورزشگاه «المپیک پونتواز» به نمایش گذاشتند.

سوئیس- اتریش، پُرگل‌ترین بازی ادوار جام جهانی


بازی تا دقیقه ۱۹ با برتری قاطعانه ۳- صفر میزبان در حال پیگیری بود و تنها در عرض ۱۶ دقیقه این تیم اتریش بود که نبض بازی را به دست گرفت ۵-۳ از حریف خود پیش افتاد و بازی با گل دقایق پایانی تیم سوئیس در نیمه نخست با حساب ۵ - ۴ به سود اتریش پایان یافت. در نیمه دوم، ابتدا «تورل واگنر» گل ششم اتریش را به ثمر رساند تا هت‌تریک خود را کامل کند و در ادامه نوبت به «سپ هوگی» رسید تا با زدن گل پنجم سوئیس، دومین 'سه گله' این بازی لقب گیرد. در ادامه «اریش پروبست» با به ثمر رساندن گل هفتم برای اتریش «بازگشت» را برای میزبان به ماموریتی غیرممکن تبدیل کرد و در نهایت اتریش با شکست میزبان جام جهانی ۱۹۵۴ به نیمه نهایی راه یافت.


این تیم در نیمه نهایی بازی را به آلمان غربی واگذار و جایگاه سوم را از آن خود کرد؛ مقامی که بهترین عملکرد اتریش در ادوار جام جهانی نیز لقب گرفت. قرار گرفتن در جمع هشت تیم پایانی آن دوره برای تیم بازنده سوئیس هم آخرین و بهترین عملکرد آن ها در تاریخ برگزاری جام جهانی بود.


و حالا شمارش معکوس برای جام جهانی ۲۰۱۸، آغاز شده و روسیه کمتر از دو هفته دیگر یعنی از ۲۴ خرداد ماه به مدت یک ماه، میزبان میلیون ها هوادار از سرتاسر جهان خواهد بود و امیدوار است تابستان خاطره انگیزی را برای تیم ها و هوادارانشان رقم بزند.


تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در پنجمین حضور خود در نخستین دیدار گروه (بی)، 25 خرداد ماه به مصاف مراکش می رود و در ادامه نیز با تیم های اسپانیا و پرتغال مصاف خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج