۷۲۷۶۴۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خسرویار: مردم ما را به چشم نینجا‌ها می‌دیدند!

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران گفت‌وگویی را با یکی از رسانه‌های خارجی در خصوص تجربه‌اش در فوتبال ایران انجام داد.

خبرگزاری فارس: سایت skys ports در گزارشی به تحول فوتبال بانوان در ایران پرداخته و نوشته است که کتایون خسرویار بازیکن و مربی ایرانی - آمریکایی از اوکلاهاما به تهران آمده تا به زنان کشورش در فوتبال کمک کند.

کتایون خسرویار که سرمربیگری تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران را برعهده دارد در گفت‌وگو با اسکای اسپورت، اظهار داشت: کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد اما من مجبورم مطمئن شوم همه چیز آماده است.

* پیشنهاداتی از دانشگاه‌های آمریکا داشتم اما به تهران آمدم

وی افزود: من پیشنهاداتی از تیم‌های دانشگاهی آمریکا داشتم، دقیقا همان چیزی که می‌خواستم اما به تهران آمدم و عاشق آن شدم.

خسرویار سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد: من قصد داشتم برای ۲ هفته در ایران بمانم اما در طول این ۲ هفته مجبور شدم تمرین و برای تیم ملی کشورم بازی کنم. زمانی که به آمریکا برگشتم، برای تیم منطقه‌ای بازی کردم.

* بدون تامل کار با تیم ملی ایران را قبول کردم

وی ادامه داد: در ایران فوتبال زنانی وجود نداشت اما تیم فوتسال بود به همین دلیل با آنها تمرین می‌کردم. زنان دیگر از چگونگی تمرینات و آمادگی بدن من شوکه بودند. ۲ روز قبل از اینکه ایران را ترک کنم، سرمربی تیم ملی به من گفت قرار است برای نخستین بار در طول ۳۰ سال گذشته تیمی را تشکیل دهند و از من خواست تا به آنها کمک کنم. بدون تامل قبول کردم.

خسرویار: مردم ما را به چشم نینجا‌ها می‌دیدند!

خسوریار عنوان کرد: تیم ملی با پوششی از شلوار، روسری و حجاب طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران بسته شد. همه مردم ما را مثل نینجاها می‌دیدند و ما می‌خواستیم ثابت کنیم آنها اشتباه می‌کنند و ذهنیت‌شان را تغییر دادیم. مردانی که با ما در نخستین تورنمنت به اردن آمدند از ما فاصله می‌گرفتند، آنها نمی خواستند با ما همکاری کنند اما این موضوع را با گل‌هایی که زدیم و نتایجی که به دست آوردیم، پایان دادیم. این نشان داد استعداد و ژنتیک زنان ایرانی برای فوتبال مناسب است. کلید اصلی این بود که نشان دادیم با قوانین مردان می‌توانیم بازی کنیم.

* در ایران تبلیغی برای فوتبال زنان وجود ندارد

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران ایران با بیان اینکه فراموش نکنیم فوتبال بانوان در ایران پیش از این تبلیغ نشده بود، خاطرنشان کرد: فوتبال زنان هیچ وقت در تلویزیون نشان داده نشده است. من واقعا نمی‌توانم به اندازه کافی از رسانه‌های اجتماعی تشکر کنم که اجازه دادند مردان ویدئوهای بازی‌های تیم مرا در تورنمنت‌های بین‌المللی ببینند. حالا مردم می‌گویند چه عالی! بازیکنان شما به این خوبی بازی می‌کنند.

خسرویار: مردم ما را به چشم نینجا‌ها می‌دیدند!

* زیرساخت‌های فوتبال در ایران هنوز قوی نیست

وی عنوان کرد: حالا می‌بینم دختران زیادی نسبت به ۱۰ سال پیش که دیدم، فوتبال بازی می‌کنند. من همیشه در حال تحقیق هستم. زیرساخت‌های فوتبال هنوز در ایران خیلی قوی نیستند به ویژه خارج از تهران. من معمولا به بیرون می‌روم و می‌بینم دختران کوچک در پارک‌ها با برادران و پدرانشان فوتبال بازی می‌کنند.

خسرویار خاطرنشان کرد: آنها بلافاصله به فوتسال روی می‌آورند چرا که زیرساخت‌ها در این رشته قوی‌تر است اما ما سعی می‌کنیم آنها را به سمت فوتبال بیاوریم و خانواده‌هایشان نیز به این کار مشتاق هستند. پدران معمولا نخستین افرادی هستند که آنها را به این سمت می‌کشانند. آنها می‌گویند می‌خواهند دختران‌شان بهترین شماره ۹ یا بهترین شماره ۱۰ باشد. من هم به آنها می‌گویم باید ببینیم دختران‌شان در کدام موقعیت‌ها بهتر می‌توانند بازی کنند.

* مربیان مردی که شک داشتند حالا به فوتبال بانوان کمک می‌کنند

این مربی ایرانی - آمریکایی درباره تغییر ذهنیت‌ها نیز، تاکید کرد: این تغییر ذهنیت کار زیادی برد. مربیان مردی هم که به شک داشتند حالا می‌گویند می‌خواهند به فوتبال زنان کمک کنند. هنوز کار در سطح مردمی وجود دارد اما پروسه کار شگفت‌انگیز است و به خاطر تلاش تیمی صورت گرفته است. فوتبال زنان در ایران حالا بیشتر از هر زمان دیگری حمایت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج