اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۲۸۲۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آسیا – آفریقا؛ بجنگ و تسلیم نشو!

تیم های آسیایی و آفریقایی در گروه های سخت جام جهانی قرار دارند و کارشان برای صعود بسیار سخت است.

ورزش سه: ۵ نماینده آفریقا و ۵ نماینده آسیا امیدوارند این بار بهتر از هر زمان دیگری نتیجه بگیرند اما قرعه کشی مسابقات، کار را برای نمایندگان این دو قاره بسیار مشکل کرده است.

* دومین روزِ جام و یک تقابل جذاب

عربستان سعودی به عنوان اولین نماینده آسیا در بازی افتتاحیه حاضر خواهد بود. سعودی ها به مصاف میزبان جام می روند و باید امیدوار باشند در نخستین بازی جام جهانی، شگفتی سازی کنند و از سد روس ها بگذرند. مصر اولین تیم آفریقایی است که در جام جهانی به میدان خواهد رفت. آن ها ۲۵ خرداد در مقابل اروگوئه به میدان می روند و باتوجه به شرایط گروه نخست، ملزم به پیروزی در آن مسابقه هستند. اولین بازی رودررو را نیز شیرهای اطلس و یوزهای غرب آسیا برگزار خواهند کرد و اگر بازی ایران و مراکش برنده داشته باشد، آن ها به صعود امیدوار خواهند بود در غیر این صورت کارشان بسیار سخت می شود.

* سه گروه با دو تیم آسیایی - آفریقایی

در بین گروه های هشت گانه جام جهانی، در ۳ گروه تیم های آسیایی و آفریقایی به طور همزمان حضور دارند. در گروه یک عربستان سعودی و مصر، در گروه ۲ ایران و مراکش و در گروه ۸ ژاپن و سنگال جدال هایی جذاب با یکدیگر خواهند داشت. نکته مشترک، شانس صعود پایین تیم ها از این گروه ها است.

* کدام تیم ها شانس صعود دارند؟

مصری ها باتوجه به حضور محمد صلاح در تیمشان، امیدهای بسیاری به صعود از گروه دارند. گروه سوم محل حضور تیم ملی استرالیا در کنار پرو، دانمارک و فرانسه است و می توان برای این نماینده آسیا نیز شانس هایی قائل شد. در گروه ۴ نیجریه با تیم های ایسلند، کرواسی و آرژانتین هم گروه است و پتانسیل قرار گیری در بین ۲ تیم برتر را دارد. البته ۷ تیم دیگر نیز امیدوار به صعود هستند و برای این مهم، گام به روسیه گذاشته و خواهند گذاشت، اما کار بسیار سختی دارند.

* طلسم باقی می ماند؟

تنها تیمی که در ادوار جام جهانی توانسته به نیمه نهایی برسد، کره جنوبی است. چشم بادامی ها در حالی که میزبان بودند به این مهم رسیدند و آفریقایی ها نیز هیچگاه به جمع ۴ تیم برتر نرسیده اند. اکنون باتوجه به حضور تیم های مدعی نظیر اسپانیا، آلمان، برزیل و... بعید به نظر می رسد این طلسم شکسته شود.

* احتمالات جذاب، رویاهای شیرین

تقابل در مراحل حذفی، می تواند یک رویای جذاب برای هواداران تیم های آسیایی و آفریقایی باشد. بدون شک جدال ایران - عربستان و مراکش - مصر زیبایی ها و جذابیت بسیاری در بر دارد و طرفداران این تیم با چنین رویایی شب را به صبح می رسانند اما در واقعیت، کمتر کسی است که چنین رویاهایی را پیش بینی کند و به آن امیدوار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج