اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۲۸۵۱۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

چگونه ایران عنوان بهترین تیم آسیا را از دست داد؟

 تیم ملی ایران که ۴۲ ماه صدرنشین جدول تیم‌های آسیایی رده‌بندی فیفا بود به فاصله ۸ روز مانده به جام‌جهانی این عنوان را به استرالیا واگذار کرد.

وبسایت نود: تیم ملی ایران که ۴۲ ماه صدرنشین جدول تیم‌های آسیایی رده‌بندی فیفا بود به فاصله ۸ روز مانده به جام‌جهانی این عنوان را به استرالیا واگذار کرد.

این عنوان که مدت طولانی در دست ایران بود و باعث غرور و اعتماد به نفس فوتبال ایران شده بود در زمان بدی و در آستانه آغاز جام‌جهانی از دست رفت.اما چه شد که استرالیا گوی سبقت را از تیم ملی فوتبال ایران ربود و به صدر جدول تکیه زد.

ایران به فاصله ۵ ماه پس از جام‌جهانی ۲۰۱۴، در رتبه اول آسیا قرار گرفت.پس از آن، قهرمانی استرالیا در جام‌ملتهای آسیا نیز مانع ادامه صدرنشینی ایران در آسیا نشد. ایران سال ۲۰۱۶ را بدون شکست به پایان رساند و همین امر باعث شد ایران در پایان سال در رتبه ۲۹ جای گیرد که از سال ۲۰۰۵ تاکنون بهترین رتبه فوتبال ایران به حساب می‌آید.استرالیا در آن سال فاصله زیادی با ایران داشت و در رده ۴۷ قرار گرفت. اما ازاین سال سیر نزولی فوتبالی ایران و سیر صعودی فوتبال استرالیا در رده‌بندی فیفا آغاز شد.

نتایج ایران در سال ۲۰۱۷ صلابت سال قبل را نداشت و صاحب ۷ برد، ۳ مساوی و یک باخت شد و با ۳ پله نزول به رتبه سی و دوم رسید. استرالیا نیز ۵ برد، ۵ مساوی و ۳ شکست بدست آورد.

استرالیا در راه صعود به جام جهانی مجبور شد که در دیدارهای پلی‌اف قاره آسیا و آسیا-آمریکای شمالی شرکت کند. با توجه به سیستم نمره‌دهی فیفا، امتیاز بیشتری در بازیهای رسمی، نسبت به بازیهیا دوستانه به تیمها تعلق می‌گیرد و استرالیا با توجه به شرایط پیش‌آمده، ۴ بازی رسمی بیشتر انجام داد و توانست با پیشرفت قابل توجه در پایان سال ۲۰۱۷ در رتبه ۳۸ قرار گیرد.

چگونه ایران عنوان بهترین تیم آسیا را از دست داد؟

اما در سیستم امتیاز دهی فیفا به جز کمیت،‌کیفیت بازیها نیز حائز اهمیت است. تیم ملی از نظر تعداد بازی، بازی بیشتری نسبت به استرالیا در سال ۲۰۱۸ داده و حتی نتایج بهتری گرفته است. ایران در ۵ بازی در سال جاری میلادی صاجب ۳ برد و ۲ باخت شده و استرالیا در ۳ بازی ۱ برد، ۱ مساوی و ۱ شکست بدست آورده است.

در امتیازدهی فیفا قدرت تیم‌ها و منطقه جغرافیایی تاثیرگذار است به نحوی که هر چقدر تیم حریف نسبت به تیم خودی در رده بندی فیفا رتبه بهتر داشته باشد امتیاز بازی بیشتر می‌شود. در ضمن بازی با تیمهای اروپایی نیز بیشترین امتیاز منطقه را دارد و پس از آن تیمهای آمریکای جنوبی هستند.

با این اوصاف پیروزی تیم ملی مقابل سیرالئون و ازبکستان امتیاز چندانی عاید فوتبال ایران نکرد. کلا در سالهای گذشته ایران برابر تیمهایی که در رده بندی فیفا رتبه بهتری نسبت به ایران دارند زیاد بازی نکرده و آخرین بازی که تیمی با رتبه بهتر را شکست داده به سال ۲۰۱۵ و مقابل شیلی برمی‌گردد

اما استرالیا، تیم اروپایی جمهوری چک را با ۴ گل در هم کوبید و همچنین تیم قدرتمند کلمبیا از قاره آمریکای جنوبی که در زمان برگزاری بازی در رده ۱۳ قرار داشت متوقف کرد و با این نتایج امتیازات قابل توجهی کسب کرد و بالاتر از ایران قرار گرفت.

طبق سیستم امتیاز دهی فبفا، بازیهای جام‌حهانی بیشترین ضریب را دارند. حال باید دید نتایج تیم ملی باعث می‌شود که ایران دوباره به رده نخست برگردد یا اینکه فاصله ایران از صدر جدول بیشتر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسوی

      از نظر کیفیت حقیقتا ایران رتبه ششم به بالاست.ملاک بهترین نیم از نظر فیفا،کیفیت بازی تیمها نیست،بلکه معیارهای دیگه ایی هم داره .اگه ملتک کیفیت لود که ایران حقش ششم به بالا بود .

    • پورسنایی

      به خاطر بیرانوند ...شاهکار دوم کی روش انتخاب عابد زاده ..

    • بی نام

      تاوقتی کیروش بزدل سرمربی ایران باشه ایران باتیم های بزرگ

      بازی نمیکنه اخه اگه ببازه این دلال موزامبیکی چه جوابی بده . بزدل دلال ترسو باید ازایران بره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج