۷۲۹۲۶۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

دلایلی برای نامیدن برزیل به عنوان مدعی اول

 اگر حقیقت داشته باشد که همه اتفاقات بزرگ توسط رهبرانی با یک سرخوردگی و حقارت در دوران کودکی و نوجوانی رخ می‌دهد، پس می‌توان به قهرمانی ششم برزیل در جام‌جهانی امیدوار بود!

وبسایت نود: اگر حقیقت داشته باشد که همه اتفاقات بزرگ توسط رهبرانی با یک سرخوردگی و حقارت در دوران کودکی و نوجوانی رخ می‌دهد، پس می‌توان به قهرمانی ششم برزیل در جام‌جهانی امیدوار بود!

حقارت برزیل از گذشته نه‌چندان دورش می‌آید؛ از روزی که بلای «بلوهوریزنته» سرش نازل شد و در عجیب‌ترین بازی تاریخ فوتبال، بازی خانگی نیمه‌نهایی جام‎‌جهانی ۲۰۱۴ را با نتیجه عجیب ۷ بریک به آلمان قهرمان جهان باخت. حالا آن سرخوردگی بزرگ محرکی شده برای جبران در روسیه.تیم یکدست «تیته» نسبت به گروه ۴ سال پیش اسکولاری، تغییرات عمده‌ای داشته و برای نامیدنش به عنوان مدعی اول قهرمانی دلایل زیادی وجود دارد.

فاکتور توازن

قهرمان ۵ دوره جام‌جهانی پس از خط خوردن داوید لوئیس، کاپیتان دومش در دوره قبلی جام‌جهانی با تیته، سرمربی نه‌چندان سرشناس اما موفق خود رویای ششمین قهرمانی در جام‌جهانی را دارد. همگروه شدن با کاستاریکا برای این تیم یادآور خاطرات تلخ و شیرینی است. این برای سومین بار است که «سلسائو» با تیم منطقه آمریکای‌شمالی در یک گروه قرار می‌گیرد. بار اول کاستاریکا همراه برزیل صعود کرد و هر ۲ در مرحله یک‌هشتم‌نهایی حذف شدند. بار دوم ۲ تیم در جام‌جهانی ۲۰۰۲ همگروه شدند؛ جایی که برزیل بازی تشریفاتی خودش را با نتیجه ۵ بر ۲ از کاستاریکا برد و باعث حذف رقیب شد. طلایی‌پوشان آخرین قهرمانی خودشان در جهان را وقتی کسب کردند که مثل جام ۲۰۱۸ با کاستاریکا در یک گروه قرار داشتند. نقطه قوت تیم تیته، توازن در تمامی خطوط است و اگر بازیکنان فرامین تاکتیکی تیته مخافظه‌کار را به بهترین نحو به اجرا درآورند، قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.

دلایلی برای نامیدن برزیل به عنوان مدعی اول

از خیال راحت در دروازه تا نقش کلیدی نیمار

برای برزیل که در اکثر ادوار جام‌جهانی دروازه‌بان خوبی نداشته، وجود ۲ دروازه‌بان آماده یک موهبت است. الیسون بکر رمی و ادرسون، شماره یک منچسترسیتی، خیال تیم در دروازه را راحت کرده‌اند. در خط دفاعی،هرچند مصدومیت دنی آلوس، پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ضربه مهلکی بود اما اگر دنیلو در اوج باشد، جای خالی این مدافع راست به چشم نخواهد آمد. مارسلو در سمت چپ و مارکینیوش، سیلوا و میراندا در وسط، خط دفاعی مستحکمی برای تیم همیشه حاضر در جام‌جهانی ساخته‌اند.کمربند خط میانی با کاسیمیرو محکم‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و ویلیان و کوتینیو به عنوان اهرم تهاجمی کنار پائولینیو ایفای نقش می‌کنند. فزناندینیو هم در امور دفاعی و هم در عرصه تهاجمی نقش زیادی در معادلات تیم ملی برزیل خواهد داشت. در خط حمله نیمار، امید اول و آخر تیم است. او در صورت کمک به قهرمان کردن برزیل، قطعا گزینه به دست آوردن توپ طلا و پایان بخشیدن به انحصار مسی و رونالدوست. در کنار او، ژسوس و کاستا هم در صورت تداوم روند خوب باشگاهی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

خونسردی تیته

یکی دیگر از نقاط قوت تیم ملی برزیل، سرمربی این تیم است. تیته با سابقه طولانی در مربیگری در کشورش و البته باشگاه‌های آسیایی هیچ‌گاه به اندازه زمان حال، مجال نشان دادن توانایی‌هایش را نداشته و اگر برزیل را در جایگاه قهرمان دنیا بنشاند، قطعا در صف مربیان طراز اول دنیا می‌ایستد. خونسردی و موفقیت در تعویض‌ها در جریان بازی نقطه قوت او محسوب می‌شود. تیته با همین فاکتورها در مقدماتی جام‌جهانی تیمش رامتمایز کرد و زودتر از بقیه به جام روسیه رساند. اگر آن‌ها به عنوان اولین مسافر روسیه، زودتر از بقیه به خط پایان برسند، جهان چاره‌ای غیر از تحسین تیته نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط نیمار

    • بدون نام

      عشق است برزیل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج