adexo3
۷۲۹۹۷۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رنار - کی‌روش؛ نبردکلاسیک در سنت پترزبورگ

دیگر چیزی به بازی ایران و مراکش نمانده. نخستین و احتمالا حساس‌ترین بازی. کی‌روش و رنار بعد از مشخص شدن قرعه‌کشی و تقویم بارها تاکید کردند که این بازی برای هر دو تیم حکم فینال را دارد.

ایران ورزشی: دیگر چیزی به بازی ایران و مراکش نمانده. نخستین و احتمالا حساس‌ترین بازی. کی‌روش و رنار بعد از مشخص شدن قرعه‌کشی و تقویم بارها تاکید کردند که این بازی برای هر دو تیم حکم فینال را دارد. دو مربی مسیر متفاوتی را برای آماده‌سازی انتخاب کردند، ولی عصر جمعه به هم می‌رسند تا برای هدف مشترکی بجنگند؛ سه امتیاز.سن‌پترزبورگ در دوره معاصر آوردگاهی تاریخی محسوب می‌شود. در این شهر بود که نیروهای آلمان نازی متوقف شدند تا اینکه جنگ جهانی دوم به نفع متفقین به پایان رسید.این بار سن‌پترزبورگ میزبان نبردی در زمین چمن است که قرار نیست تلفاتی داشته باشد، ولی سرنوشت دو تیم در جام جهانی روسیه تا حد زیادی به نتیجه این بازی بستگی دارد.کی‌روش و رنار هم مثل دو ژنرال کارکشته مدت‌هاست که برای نبرد سن‌پترزبورگ آماده می‌شوند. شبیه دو مستشار اروپایی که طراحی نبرد دو لشکر آسیایی و آفریقایی را به عهده دارند.آنها استراتژی متفاوتی در پیش گرفته‌اند.

* رنار که روی کاغذ بخت بیشتری برای غلبه بر رقیب دارد، دستش برای این بازی کاملا باز است. او تیمش را به سوییس برد و آنجا دو بازی تدارکاتی با اوکراین و اسلواکی داشتند.سرمربی فرانسوی ابایی از بازگویی نقشه‌هایش نداشت و توضیح داد که در بازی اول مقابل اوکراین تیمش را با دو آرایش متفاوت به زمین فرستاده. نیمه اول ۲-۵-۳ و نیمه دوم ۱-۳-۲-۴. بازیکنان مراکش در این بازی کمی سنگین بودند و رنار تاکید داشت که با توجه به فصل سخت باشگاهی و دوره بدنسازی این طبیعی است و با گذشت زمان تیم شاداب‌تر می‌شود.پیش‌بینی او درست بود، مراکش در بازی دوم نمایش بهتری داشت و توانست اسلواکی را ۲ بر یک شکست دهد. با این بازی اردوی تیم آفریقایی در سوییس به پایان رسید، ولی آنها قبل از سفر به روسیه توقف کوتاهی در استونی هم داشتند. بازی در تالین، آخرین تدارک آنها قبل از نبرد سرنوشت‌ساز با ایران بود که مراکش توانست میزبان را ۳ بر یک شکست دهد. آنها پس از این برد روحیه‌بخش به سمت روسیه پرواز کردند تا در اردوگاه ورونژ مستقر شوند.

*گروه ایرانی راه متفاوتی برای رسیدن به سن‌پترزبورگ در پیش گرفت. کی‌روش شاگردانش را ابتدا به استانبول برد و در نخستین بازی تدارکاتی مغلوب ترکیه شد. مربی پرتغالی بر خلاف رنار ترجیح داد دستش را رو نکند. مقابل ترکیه او ترکیب متفاوتی به زمین فرستاد که در برخی خطوط ترکیب اصلی بود و در بعضی پست‌ها نفرات متفاوتی را به زمین فرستاده بود. ترفندی برای اینکه مربیان حریف نتوانند ترکیب اصلی‌اش را تشخیص دهند.بازی تدارکاتی دوم قرار بود مقابل یونان باشد که لغو شد. بدبیاری کی‌روش زمانی کامل شد که کوزوو، حریف جایگزین هم حاضر نشد در ورزشگاه بدون تماشاگر بازی کند و انصراف داد تا روند آماده‌سازی تیم نیمه‌کاره بماند.با پایان اردوی استانبول، کی‌روش تیمش را به مسکو برد و ایران نخستین تیمی بود که به روسیه رسید. برنامه مربی پرتغالی این بود که تیمش با فضای روسیه آشنا شود و زمان بیشتری برای تطبیق داشته باشد. آخرین بازی تدارکاتی هم در همین شهر برگزار شد و تیم ملی پشت درهای بسته با لیتوانی بازی کرد.در این بازی که با برد یک بر صفر ایران به پایان رسید، کی‌روش تلاش زیادی داشت که دستش برای رنار رو نشود و به همین خاطر ترکیب‌های متفاوتی در رسانه‌ها منتشر شد. بر خلاف مربی فرانسوی مراکش که هر سه بازی تیمش در حضور تماشاگران و رسانه‌ها برگزار شد، کی‌روش تا آخرین لحظه تلاش کرد که تیمش را از تیررس مراکشی‌ها دور نگه دارد و امیدوار است که با این حربه جمعه شب حریفش را غافلگیر کند.

*کی‌روش مثل برزیل تمرینات تیمش را هم به روی خبرنگاران می‌بندد و آنها فقط می‌توانند در شروع تمرین که به گرم کردن عادی اختصاص دارد در زمین باشند. او تا آخرین لحظه تلاش می‌کند دستش مقابل رنار بسته باشد. او همچنان امیدوار است وقتی عصر جمعه یازده ایرانی روی چمن ورزشگاه زنیت‌آرنا مقابل تیم مراکش صف‌آرایی می‌کنند، عنصر غافلگیری حداقل در دقایق اولیه سرنوشت‌ساز شود.رنار برای این بازی روی بازیکنانی تکیه کرده که شهرت و تجربه بیشتری در صحنه اول فوتبال جهان دارند، ولی مربی پرتغالی می‌خواهد به لطف استراتژی برتر برنده این نبرد حساس باشد.

*تاریخ جنگ‌های کلاسیک پر از مواردی است که نبوغ فرمانده توانسته سرنوشت را تغییر دهد. جام جهانی فوتبال هم پر از چنین نمونه‌هایی است. امید همه ما این است که بازی سن‌پترزبورگ هم به فهرست این نبردهای کلاسیک اضافه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج