اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۰۴۷۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فوتبال سرزمین دیوانه هاست

چقدر شرایط تیم ملی ایران، به فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۹ نزدیك است‌‌؛ كسی انگار باور ندارد می‌توانیم مراكش را ببریم و مقابل اسپانیا و پرتغال، مانور قدرت بدهیم اما این راز را «كارلوس كی‌روش» شاگرد فرگوسن می‌داند كه تا رقم زدن یك معجزه واقعی، چه فاصله اندكی داریم.

خبرورزشی: شب ۵ خرداد ۱۳۷۸ نه تنها برای سرالكس فرگوسن، بلكه برای تمام مردم جهان و دیوانگان فوتبال، یك شب تاریخی به حساب می‌‌آید. بایرن‌مونیخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا در شهر بارسلون اسپانیا و با قضاوت لوئیجی كولینا به مصاف منچستر‌یونایتد می‌رفت.

فقط ۶ دقیقه كافی بود تا ماریو باسلر از بایرن‌مونیخ گل اول را به ثمر برساند. منچستری‌ها نه تلاش خوبی برای تغییر نتیجه داشتند و نه شانس بالایی برای رسیدن به گل، آن هم مقابل خط دفاع ماشینی آلمان. بازی از دقیقه ۹۰ هم گذشت و منچستر هنوز عقب بود. فقط یك نفر امید داشت كه نتیجه این بازی برمی‌گردد‌‌؛ سرالكس فرگوسن. تعویض‌هایش، بایرنی‌ها را به اشتباه انداخت و دو گل در وقت‌های اضافی، معجزه فوتبال را رقم زد. بعد از بازی، فرگوسن به قدری هیجان‌زده بود كه سه بار پشت ‌سر هم گفت: «باورم نمی‌شود، باورم نمی‌شود، باورم نمی‌شود‌‌؛ لعنت به این فوتبال!» یك هفته بعد، بازیكنان منچستر، رازی را لو دادند كه قهرمانی‌شان را عجیب‌تر كرد. یكی از بازیكنان در مصاحبه با «دیلی میل» گفت: «بین دو نیمه، همه می‌دانستیم كه بازگشت به بازی سخت است. حتی نمی‌توانستیم گل تساوی را به ثمر برسانیم. همه چیز بد بود. از میان ما، فقط فرگوسن به برد فكر می‌كرد. او فقط همین چند جمله را در رختكن به ما گفت: اگر بازی را واگذار كنید، در پایان این بازی، جام قهرمانی در شش‌قدمی‌ شما خواهد بود و شما حتی اجازه لمس كردن آن را هم نخواهید داشت و شاید برای خیلی‌ از شما این نزدیك‌ترین فاصله‌ای خواهد بود كه با این جام خواهید داشت. آیا جرأت می‌‌كنید برگردید اینجا بدون اینكه هرچه در توان‎تان بوده، به نمایش بگذارید؟

نیمه دوم بهتر بودیم و لحظه لحظه بهتر هم شدیم تا توانستیم بازی را ببریم. این قهرمانی، سهم واقعی فرگوسن بود.» حالا چقدر شرایط تیم ملی ایران، به فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۹ نزدیك است‌‌؛ كسی انگار باور ندارد می‌توانیم مراكش را ببریم و مقابل اسپانیا و پرتغال، مانور قدرت بدهیم اما این راز را «كارلوس كی‌روش» شاگرد فرگوسن می‌داند كه تا رقم زدن یك معجزه واقعی، چه فاصله اندكی داریم. شاید خیلی‌ها با مغزشان، نتایج فوتبال را پیش‌بینی می‌كنند اما بگذارید برای این چند روز، ما با قلب‌مان زندگی كنیم و به یاد بیاوریم «فوتبال، ورزش دیوانه‌هاست‌‌؛ سرزمینی برای كسانی كه كمتر با عقل و بیشتر با احساس‌شان زندگی می‌كنند.» اگر جمعه‌شب در خیابان‌ها، جشن پیروزی گرفتیم، این جمله را دوباره به یاد بیاورید، جمله‌ای كه روزی از زبان پپ گواردیولا خارج شد: «فوتبال سرزمین دیوانه‌هاست!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج