۷۳۵۹۹۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

درباره مهدی طارمی؛ او همیشه برمی‌گردد

چیزی نمانده بود. اگر ضربه سرش کمی پایین‌تر زده می‌شد؛ مثلا ۱۰ سانتی‌متر. طارمی الان تبدیل به یک ابرقهرمان در فوتبال ایران شده بود.

آی اسپورت: چیزی نمانده بود. اگر ضربه سرش کمی پایین‌تر زده می‌شد؛ مثلا ۱۰ سانتی‌متر. طارمی الان تبدیل به یک ابرقهرمان در فوتبال ایران شده بود. آن هم در حالیکه تا چند روز پیش‌تر کسی روی او حساب نمی‌کرد و در گمانه‌زنی ترکیب تیم ملی خیلی‌ها جایی برای او در قائل نبودند. مصدومیت او چند روز قبل از بازی با مراکش چندان نگران کننده بود. چون فکر می‌کردیم قرار است کسان دیگری آدرنالین خون‌مان را بالا ببرند. اما وقتی در دقایق پایانی بازی با مراکش وارد زمین و شد و جان تازه‌ای به خط حمله تیم ملی بخشید تازه یادمان آمد چه بازیکن مستعدی در تیم داریم. همان نمایش خوب و تاثیرگذار و البته سبک بازی متفاوت اسپانیا با مراکش باعث شد کارلوس کی‌روش این بار طارمی را در ترکیب اصلی بگذارد.

در نیمه اول به خاطر فشار زیاد اسپانیا و عقب بازی کردن تیم ملی کار مهاجمان و وینگرهای تیم ملی چندان به چشم نیامد. اما در نیمه دوم و بعد از گل اسپانیا طارمی کارش را شروع کرد. دوندگی فراوان او آرامش را از خط دفاع اسپانیا گرفت. او در پایان بازی با طی کردن مسافت ۱۰۸۵۰ متری دونده‌ترین بازیکن ایران و کل مسابقه لقب گرفت. مهدی با اعتماد به نفس بالا (که شاید ناشی از همان خونسردی و بی‌خیالی ذاتی‌اش باشد) پا به توپ حرکت می‌کرد. اسپانیایی‌ها را دریبل می‌کرد. می‌چرخید و پاس می‌داد و خطا می‌گرفت. مدت‌ها بود که چنین نمایشی از او ندیده بودیم. باور کردنی نبود که این طارمی همان طارمی «اعصاب خورد کن و شلخته‌» پرسپولیس است. او اگر قدر سانتر دقیق وحید امیری که بعد از لایی زدن به پیکه برایش ارسال شد را بیشتر می‌دانست الان همه چیز فرق می‌کرد. نام خودش در بین گلزنان جام جهاین ثبت شده بود و ایران هم در رده دوم گروه قرار داشت و برای صعود به مرحله کار آسان‌تری پیش رویش بود.

با این همه حتی از دست دادن این فرصت هم باعث نشد کسی حس بدی نسبت به او داشته باشد. چه بسا پرسپولیسی‌هایی که بعد از رفتن طارمی به الغرافه برایش نفرین نامه نوشتند حالا دارند حسرتش را می‌خورند. واقعیت هم این است که این حس دوگانه بین عشق و نفرتی که هواداران پرسپولیس به او دارند ناشی از رفتارهای اوست نه از بازی‌اش. طارمی بدون شک یکی از بااستعدادترین بازیکنان فوتبال ایران است و قابلیت‌های بالایی دارد. هر بار که فکر می‌کنیم به آخر خط رسیده، در سخت‌‌ترین بزنگاه‌‌ها از روی زمین بلند می‌شود و همه را شگفت زده می‌کند. حالا او چشم به بازی با پرتغال دارد و فرصتی که پیش رویش می‌بیند. طارمی می‌خواهد کار نیمه تمامش در بازی با اسپانیا را در مقابل پرتغال تمام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو اصلا فوتبال رو دیدی؟؟؟؟؟؟اصلا هم معلوم نیست که کیسه کشی

    • Mahdieh

      طارمی همیشه عالی بوده وهست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج