۷۳۷۳۹۷
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

کریس؛ یک کارت قرمز، طلبِ ایران از تو !

فوق ستاره تیم ملی پرتغال در بازی مقابل ایران از هیچ نظر شرایط ایده آلی نداشت.

ورزش سه: تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی بسیار حساس توانست به تساوی مقابل تیم پرستاره پرتغال دست پیدا کند. ایران علی رغم این نتیجه خوب، با ۴ امتیاز به شکلی تلخ و غم انگیز از دور رقابت های جام جهانی حذف شد و نتوانست اولین صعود تاریخ خود از دور گروهی را تجربه کند.

رونالدو امشب در هیچ صحنه ای نتوانست مدافعان ایران را به شکل جدی تحت فشار قرار دهد. کریس بازی او در نیمه اول بازی مجبور بود به میانه های زمین بیاید و در اطراف سعید عزت اللهی توپ گیری کند تا فضای مناسب شوت زنی برای خود فرا هم کند؛ اما مدافعان تیم ملی فرصت درست و حسابی در اختیار او نگذاشتند و تنها خلاقیت و توانایی فردی ریکاردو کوارشما بود که به داد سلسائو رسید و این تیم را از ایران پیش انداخت.

در نیمه دوم هم عملکرد کلی کریس رونالدو در همین کلمات یعنی ناکامی و شکست خلاصه شد؛ ولی شکل و شمایل این ناکامی با نیمه اول متفاوت بود. فوق ستاره تیم رئال مادرید در نیمه دوم با حرکتی زیرکانه توانست داور ضعیف مسابقه را پس از همکاری کمک داوران ویدئویی مجاب کند که حرکت سعید عزت اللهی بر روی خودش را خطا اعلام کند و یک پنالتی را به تیم پرتغال هدیه دهد.

کریس؛ یک کارت قرمز، طلبِ ایران از تو !

صحنه ای که شاید چند ماه در حد حدس توسط مردم مرور می شد، بالاخره تحقق پیدا کرد. بهترین بازیکن فوتبال جهان برای زدن ضربه پنالتی روبروی دروازه ایران و علیرضا بیرانوند ایستاد. رونالدو که برای رسیدن به صدر جدول گلزنان جام جهانی تشنه گلزنی بود و نیاز مبرمی به گشودن دروازه ایران داشت، با اعتماد به نفس به سمت توپ حرکت کرد ولی ضربه او را علیرضا بیرانوند با یک عملکرد استثنایی مهار کرد. این یک شکست بزرگ برای فوق ستاره شماره 7 پرتغال در نیمه دوم بازی با ایران بود.

اما در ادامه اتفاقات منفی دیگری هم برای کریس رونالدو رقم خورد. مهاجم فوق العاده پرتغال در اواخر بازی برخوردی بدون توپ با مرتضی پورعلی گنجی داشت و ضربه ای را به شکل ناجوانمردانه به صورت مدافع تیم ملی ایران زد. این صحنه هم چند دقیقه از وقت بازی را کشت و در حالی که داوران ویدئویی به بهانه مشکوک به اخراج بودن این ضربه از داور پاراگوئه ای خواستند صحنه را از طریق ویدئو بررسی کند، اما انریکه کاسرس در نهایت فقط یک کارت زرد به رونالدو نشان داد.

کریس؛ یک کارت قرمز، طلبِ ایران از تو !

چند شوت بی هدف و خارج از چارچوب، دیگر حرکات رونالدو در نیمه دوم بود که شب ضعیف این فوق ستاره را در مقابل شجاعان ایرانی تکمیل کرد.

رونالدو امشب به بیرانوند و مدافعان ملی پوش ایران باخت و از یک اخراج تقریبا واضح هم فرار کرد تا خاطره ای تلخ از دومین تقابل با تیم ملی ایران در ذهن او باقی بماند. رونالدو در سال ۲۰۰۶ توانسته بود اولین گل عمر خود در جام های جهانی را از روی نقطه پنالتی به ایران بزند.

کریس؛ یک کارت قرمز، طلبِ ایران از تو !

شاید بتوان گفت در دورانی که رونالدو بهترین عملکرد ممکن را در بازی های ملی خود ثبت می کند و قدم به قدم به شکستن رکورد علی دایی در زمینه گل های ملی نزدیک می شود، این بازی یک ترمز جدی در مقابل روند صعودی این ابرستاره بود و هم وطنان علی دایی این اجازه را به کریس ندادند که حداقل در دیدار برابر ایران قدمی به سمت این رکورد بردارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که حذف شدیم

    • بدون نام

      دم بچه ها گرم خصوصا بیرانوند که روی این بچه پررو رو کم کردن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه پنالتی هم طلب پرتغال ضربه کاشته رنالدوکه به دست سردارازمون خورد.ازجام جهانی حذف شدیم میشه دیگه بهونه نیاریم . کیرش لال

    • بدون نام

      رونالدو همیشه رونالدو هستش دمش گرم درحال پنالتی گل نکرد .کی روش نشون داد سلطان فوتبال تو آسیاست تیم ملی بیشتر از انتظار بازی کرد دم همشون گرم با اینهمه کم وکاستی شاهکار کردن به امید صعود در دوررهاي بعد بيرانود کیسه کشا رو لال کرد تا دیگه حسینی و رحمتی به رخ نکشن خود ما هم فکرشو نمی کردیم آنقدر خوب بازی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج