۷۴۰۵۷۵
۲۲ نظر
۵۰۰۲
۲۲ نظر
۵۰۰۲
پ

انصاری‌فرد: رفتن کی‌روش، بزرگترین اشتباه است

مهاجم تیم ملی در دفاع از تاکتیک تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های جام جهانی، می‌گوید رئال هم در فینال چمپیونز لیگ مثل ایران بازی کرد.

خبر ورزشی: کریم انصاری‌فرد، قبل از بازگشت به یونان، در CIP فرودگاه امام خمینی (ره)؛ با او ساعتی نشستیم. این گفت‌وگو را تا آخر بخوانید، چون انصاری‌فرد حرف‌های جذاب و خواندنی در آن به زبان آورد.

کریم برایمان تعریف کن روز بازی با اسپانیا و پرتغال در اردوی ایران چه گذشت؟ چه حرف‌هایی می‌زدید؟ مثلاً مهرداد پولادی قبل از بازی با آرژانتین در برزیل با خنده گفته بود چرا آرژانتینی‌ها این‌قدر جدی هستند؟ به آن‌ها بگویید ما هم با شما هستیم. یا علی پروین که همیشه خاطرات شیرینی از بازی با هلند در جام جهانی آرژانتین تعریف می‌کند.

(خنده) نه در اردوی ما این بحث‌ها نبود. دو روز خیلی حساس برای بازیکنان بود و به نظرم دو جنبه داشت. جنبه اول این بود که باید بازی آبرومندانه‌ای جلوی این دو تیم انجام می‌دادیم تا دل هواداران را شاد کنیم. جنبه دوم این بود که می‌خواستیم جلوی بهترین‌ها بازی کنیم. همه می‌خواستند ببینند چه می‌شود و این دو بازی چطور از آب درمی‌آید. طبیعتاً جلوی بهترین‌های دنیا بازی کردن برایمان افتخار است ولی حضور این ستاره‌ها باعث شد تا بخواهیم خودمان را هم نشان دهیم. قبل از بازی هرکس در حال و هوای خودش بود. همه با تمرکز کامل وارد زمین مسابقه شدیم. فکر کنم در بازی با اسپانیا همه این تمرکز را دیدند. پلن A و B داشتیم. روی یک اتفاق و با خوش‌شانسی اسپانیا گل خوردیم. نباید اتفاق می‌افتاد ولی بعد از گل دیدید چقدر خوب بازی کردیم و موقعیت‌هایی هم داشتیم. های‌لایت بازی را دوباره نگاه کنید. موقعیت‌های ما از اسپانیا بیشتر بود.

البته عده‌ای انتقاد می‌کنند به ویژه بعد از اختلافی که بین برانکو و کی‌روش پیش آمد؛ منتقدان می‌گویند تیم ملی کاملاً دفاعی بازی کرد و فقط ۲۰ دقیقه مقابل اسپانیا و ۲۰ دقیقه هم برابر پرتغال عملکرد خوبی داشت.

خب قبول دارم یک عده خرده می‌گیرند که تیم ملی دفاعی بازی کرد. همین الان نگاه کنید، خیلی از تیم‌های دنیا این شکلی بازی می‌کنند. در فینال چمپیونز لیگ، رئال‌مادرید دقیقاً مثل ما بازی دفاعی کرد. پس ما هم می‌توانیم دفاعی بازی کنیم و این جرم نیست. دفاع کردن درست یک تاکتیک و یک حربه است ولی متأسفانه در ایران زیاد به این چیز‌ها می‌پردازند. چرا یکی نمی‌گوید چقدر خوب دفاع کردید؟

البته بعضی از کارشناسان هم از بازی منظم دفاعی ایران تعریف کردند.

ببینید دفاع کردن یک تاکتیک است. جواب نداد؟ ما ۴ امتیاز در گروهی گرفتیم که همه فکر می‌کردند صفر امتیازی حذف می‌شویم. بازی‌های حیاتی داشتیم و خدا را شکر مردم از تلاشی که بچه‌ها کردند، راضی بودند. ما هم در هر مسابقه با ذهنیت شاد کردن دل هواداران وارد زمین شدیم.

کریم همه می‌دانند تو رئالی هستی. آخر بازی با اسپانیا هم که پیراهنت را با راموس عوض کردی. صحبت‌هایی هم کردید. درباره چه حرف می‌زدید؟

من کمی زبان اسپانیایی بلدم و زبان انگلیسی را هم نه کامل ولی حرف می‌زنم. با راموس چند ثانیه‌ای همکلام شدیم و چیز خاصی نبود. بعد همان جا از او خواستم که اگر امکانش هست لباس‌مان را عوض کنیم که او با آغوش باز استقبال کرد. بعد از آن برای هم آرزوی موفقیت کردیم.

ولی این اتفاق در بازی با پرتغال نیفتاد. انگار از دست رونالدو عصبانی بودید.

بله، همین‌طور بود.

رفتارش خوب نبود؟

به نظر من پرتغال فیرپلی فوتبالی را رعایت نکرد. یک رفتار‌هایی می‌کردند که جالب نبود. طبیعتاً همه می‌دانند رونالدو در سطح دنیا چه بازیکن بزرگی است. انتظارات از او زیاد است. به اصطلاح انتظارات از او نسبت به چیزی که در تلویزیون می‌بینیم، در زمین مسابقه بیشتر است. من فکر نمی‌کردم این‌قدر رفتار‌های زشت کند. بی‌احترامی یا بددهنی می‌کرد ولی مثلاً در صحنه‌ای که مرتضی را از عمد زد، واقعاً کارش بد بود. به بازیکنان پرتغال می‌گفت وقت تلف کنند تا بازی مساوی تمام شود. این رفتار رونالدو ناجوانمردانه بود.

و چقدر سخت بود آن ضربه پنالتی را زدن.

من در باشگاه المپیاکوس پنالتی‌زن اول تیم هستم. در تیم ملی هم اگر در زمین باشم و اتفاقی نیفتد، طبیعتاً سعی می‌کنم پنالتی را خودم بزنم؛ با احترام به بقیه بچه‌ها که واقعاً اکثراً پنالتی‌زن‌های خوبی هستند. در آن صحنه که داور داشت تصویر را چک می‌کرد و بعد آمد، من گفتم پنالتی را می‌زنم. کارلوس کی‌روش هم گفت: کریم انصاری‌فرد بزند. باورتان نمی‌شود جو تیم عالی بود. بازیکنان طوری به من اعتماد کردند و با جان و دل توپ را دادند که احساس کردم چه مسئولیت بزرگی است. آن ضربه‌ای که من زدم، ضربه ۸۰میلیون ایرانی و کل بازیکنان ایران جلوی پرتغال بود. ما بعد از آن حتی شانس برد داشتیم و این مسئولیت‌مان را سنگین‌تر کرد. حالا نه اینکه خودم این پنالتی را زدم بگویم ولی زدن این‌طور پنالتی‌ها واقعاً سخت است.

بعد از بازی با پرتغال کارلوس کی‌روش چه صحبت‌هایی با شما بازیکنان داشت؟

خب او برایمان حرف زد. در رختکن گفت: سرتان را بالا بگیرید. گفت: خوشحال باشید از اینکه مثل مرد به زمین رفتید و جنگیدید. پیش وجدان خودتان راحت باشید و شب راحت و بدون عذاب وجدان سرتان را روی بالشت بگذارید. شما هر چه توان داشتید در زمین مسابقه گذاشتید. خیلی تلاش کردید. به خود افتخار کنید. کی‌روش در ادامه در رختکن از بازیکنانی که به آن‌ها بازی نرسید، عذرخواهی کرد. گفت: شاید تصمیم من غلط بوده ولی سعی کردم بهترین تصمیم را بگیریم. گفت: حق همه تان بود که بازی کنید ولی متأسفانه من فقط باید ۱۱ نفر را به زمین مسابقه بفرستم. این چیز‌هایی بود که کی‌روش گفت.

سؤال آخر ما درباره آینده تو است. ظاهراً قرار است به بوندس‌لیگا بروی. برایمان تعریف کن چه خواهد شد؟

من یک سال دیگر با باشگاه المپیاکوس قرارداد دارم. فراموش نکنید این باشگاه هم از بزرگترین و ریشه‌دارترین تیم‌های اروپایی است. خیلی خوشحالم که عضوی از این باشگاه هستم. فعلاً برای آینده هیچ تصمیمی نگرفته‌‍‌ام. همان موقع که لیگ تمام شد من به مدیربرنامه‌هایم گفتم تا به جام جهانی بروم و برگردم درباره هیچ پیشنهادی با من صحبت نکن تا اینکه مسابقات تمام شود. گفتم بعد از آن هم چند روز استراحت می‌کنم و بعد با ذهن آرام‌تر تصمیم می‌گیرم. در چند روز آینده با مدیربرنامه‌هایم دیدار خواهم داشت تا ببینیم پیشنهادات به چه صورت است. معلوم نیست بمانم یا بروم.

ممنون کریم‌جان. ان‌شا‌ءالله سفر خوبی داشته باشی.

کی‌روش هم که باید بماند...

صددرصد. رفتن کی‌روش بزرگترین اشتباه فوتبال ایران است. امیدوارم او بماند، چون الان زمانی است که تیم ملی می‌تواند نتیجه بگیرد. البته نمی‌شود هیچ رقابتی را پیش‌بینی کرد. چیزی که مشخص است تیم ملی با کی‌روش سر و شکل گرفته است و با او می‌تواند بهترین نتایج را بگیرد. همه راضی هستند و این خواسته مردم است. مسئولان باید به هواداران احترام بگذارند و به خاطر رضایت آن‌ها کی‌روش را نگه دارند. من یک جمله بگویم؛ کسی به اندازه کی‌روش برای تیم ملی زحمت نکشید. این حرفم برای خودشیرینی نیست؛ کی روش از هر ۲۴ ساعتی که در اردو حضور دارد، ۱۵ یا ۱۶ ساعت کار می‌کند. مدام همراه با دستیارانش در حال آنالیز است. او واقعاً زحمات زیادی برای فوتبال ما کشیده. امیدوارم کی‌روش در تیم ملی بماند و ان‌شا‌ءا... چند ماه دیگر همه بتوانیم در جام ملت‌ها با هم خوشحالی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      بله با این پولی که ایشون میگیره حتما اشتباه ژاپن بلژیکو برد رفت جز 8 تیم تیم های بزدل هیچوقت موفق نمیشن حالا شاید فاجعه بار نباختیم اما بالاخره باختیم و حذف شدیم کلا مردم احساسی داریم ایران با یک گل به خودی مراکش برد 90 دقیقه دفاع برابر اسپانیا و یه گل با ویدیو چک و خلاص ..
      .

    • بدون نام

      بازی ژاپن ببین بعد ازکیروش تعریف کن بیچاره مردم باباخت شادی میکنن

    • بدون نام

      بازی ژاپن ببین بعد ازکیروش تعریف کن بیچاره مردم باباخت شادی میکنن

    • R SS

      یجوری میگه اشتباه بزرگ که انگار کیروش چندتا قهرمانی جام ملتها و قهرمانی جهان برای ایران آورده

    • مجید

      اره مخصوصا که تو باید اون موقع بری دسته ۳ بازی کنی

    • نادري

      مربی قحطی امده که اگه بره دیگه نمیتونیم فوتبال بازی کنیم

    • R SS

      با چندتا قهرمانی و بازیهای چشم نواز سراسر هجومی که واسه تیم ملیمون به ارمغان آورده واقعا رفتنش اشتباه بزرگیه!!

    • بدون نام

      ایکاش فدراسیونیها بازی ژاپن با بلژیک را دیده باشند تا بفهمند با کیروش پیشرفت کردیم یانه !!! ژاپن وکره و...بدون پنجمین مربی گرون دنیا وهدردادن سرمایه ملی به اینجا رسیدند ترا بخدا کاری نکنید که برای جام ملتها جوابی برای مردم نداشته باشید

    • مالد

      بایدبره چون.تورودعوت میکنه.اشتباه که بره. نه امثال شما به دردتیم محلی مبخوره نه تبم ملی

    • بدون نام

      کیروش دیگه بدرد تیم ملی نمیخورد
      جام ملتها هم با این مربی به هیج جا نمیرسیم

    • بدون نام

      برای شنا هم بد میشه چون کسی نیست پول قلمتون و نون نوکری تونو بده#قلم_فروشان_بیشرف

    • بدون نام

      راست میگه. ضد فوتبال تیم ملی رو کی رهبری کنه؟

    • بدون نام

      برای تو یه نفر که بد نشده!!! تا کی روش هست امثال تو فیکس تیم ملین

    • بدون نام

      ...
      تور چه به تیم ملی ، و نظر کارشناسی

    • بدون نام

      اخه واسه شما خوب نیست چون امسال تو شجاعی و سردار و جهانبخش میدونی اگه کیروش بره کسی شمارو به تیم ملی دعوت نمیکنه چون بازیکن نیستین که خداییش امثال کاوه علیپور و تبریزی صد مرتبه از شماها بهترن

    • بدون نام

      انشالا بره تا تیم ملی حمله کردن هم یاد بگیره

    • بدون نام

      از دید تو بله چون اون دلال بره امثال تو و شجاعی که تو لیگ درجه سه یونان بازی می کنین به اقای گل لیگ برتر ارجحیت نخواهید داشت...

    • بدون نام

      نظرات نشون میده در ایران افرادی که مباحث رو می فهمند - فرق نداره چی باشه فوتبال، اقتصاد، سیاست و ... - در اقلیتند. اکثریت یک مشت متعصب احساساتی که بی چون و چرا

    • بدون نام

      ما ضد فوتبالی نمیخاییم....

    • بدون نام

      کیروش رو باید اخراج کرد این فوتبال تاکتیک نیس که تو زمین اراده میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیروش بره شما چطور میخاهید بگید کره وژاپن براشون بردما آرزوشده برا شون چه داخل ایران یا کره وژاپن شما فوتبال نمخواهید چون چیزی از فوتبال نمیدونین یاحق درود بر کیروش وتمام ملی پوشان دلاور

    • بدون نام

      امیدوارم‌هرچه‌زودتربره‌جاییکه‌قدرزحمت‌وصداقتشوبدونن،جاییکه‌مردمش‌فهیم‌باشن‌وبدونن‌که‌اگه‌اینآقادادمیزنه‌وخودشوباخیلی‌ازانگلهایی‌که‌درشانش‌نیستن‌درگیرمیکنه‌فقط‌واسه‌خاطرخودشونه‌واون‌دستمزدی‌که‌میخوادحلال‌باشه،امیدقلبی‌دارم‌بره‌به‌یه‌تیم‌خوب‌آسیایی‌تابابردن‌تیم‌ماشاهدغلط‌کردم‌گفتنهای‌شماهایی‌باشیم‌که‌پشت‌یه‌ویچ‌مارموزدراومدین‌وذره‌ای‌وجدان‌وادب‌ندارید!!!خدایایعنی‌میشه‌اون‌روزرودید؟ایییی‌خداااا!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج