۷۴۳۳۶۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

به استقبال «کم‌وزن‌ترین» نیمه‌نهایی تاریخ جام‌ جهانی

 با دومین صعود تاریخ کرواسی به نیمه‌نهایی جام‌جهانی، چهره ۴ تیم نهایی جام بیست و یکم مشخص شد.

سایت نود: پازل تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ در حالی تکمیل شد که شاید اگر در ابتدای جام کسی از نبرد فرانسه و بلژیک از یک سو و جدال انگلیس و کرواسی از سمت دیگر به عنوان نبردهای نیمه‌نهایی نام می‌برد، مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

در نهایت این اتفاق رخ داد و حالا ۴ تیم نهایی روی هم سابقه ۲ قهرمانی در جام را دارند و در مجموع پیش از امسال ۹ بار طعم حضور در نیمه‌نهایی را چشیده بودند؛ فرانسه با ۵ حضور در جام‌های ۱۹۵۸، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶، انگلیس با ۲ حضور در سال‌های ۱۹۶۶و ۱۹۹۰، کرواسی با یک حضور درسال ۱۹۹۸ و بلژیک با یک حضور در سال ۱۹۸۶.

کم‌وزن‌ترین نیمه‌نهایی تاریخ معاصر

در واقع تا پیش از این از جام‌جهانی ۱۹۷۰، تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی ادوار جام‌جهانی روی هم حداقل ۳ قهرمانی داشتند و اکنون شاهد کم‌وزن‌ترین نیمه‌نهایی تاریخ این رقابت‌ها هستیم. ۴ سال قبل، برزیل، آلمان، هلند و آرژانتین روی هم ۱۰ قهرمانی کسب کرده بودند. در جام‌جهانی ۲۰۱۰ اسپانیا، هلند، آلمان و اروگوئه ۵ قهرمانی جهان در کارنامه داشتند، سال ۲۰۰۶ آلمان، ایتالیا، پرتغال و فرانسه روی هم ۷ بار جهان را فتح کرده بودند و سال ۲۰۰۲، برزیل با ۴ و آلمان با ۳ قهرمانی، اعتباری به نیمه‌نهایی بخشیدند. در جام‌جهانی ۱۹۹۸ برزیل به تنهایی بار افتخارات را به دوش کشیده بود و با ۴ قهرمانی در بین فرانسه، هلند و کرواسی، حرف اول را می‌زد.

به استقبال «کم‌وزن‌ترین» نیمه‌نهایی تاریخ جام‌ جهانی

در جام ۱۹۹۴، برزیل و ایتالیا با ۶ قهرمانی در مجموع برای فتح چهارمین جام خودشان در فینال به جان هم افتادند. جام ۱۹۹۰، آلمان دارای ۳، آرژانتین دارای ۲ و ایتالیا دارای ۳ قهرمانی را در نیمه‌نهایی داشت.در جام ۱۹۸۶، بلژیک برای اولین بار به نیمه‌نهایی رسید و فرانسه هم تجربه قهرمانی نداشت اما آلمان و آرژانتین روی هم تجربه ۴ قهرمانی در دنیا را داشتند. ۴ سال قبل‌تر شرایط شبیه جام ۸۶ بود. این بار ایتالیا همراه آلمان، تعداد قهرمانی‌های ۴ تیم نیمه‌نهایی را به ۴ رساندند. در ۲ جام ۷۴ و ۷۸ از نیمه‌نهایی خبری نبود و در سال ۱۹۷۰ شاهد سنگین‌ترین نیمه‌نهایی ممکن بودیم. ایتالیا، آلمان، اروگوئه و برزیل تا آن مقطع روی هم ۷ بار قهرمان دنیا شده بودند.

کمی عجیب اما قابل انتظار

هر چند نام ۴ تیم مرحله نیمه‌نهایی چندان قابل انتظار نبود اما به هر حال در گمانه‌زنی‌های قبل از شروع جام روی هر ۴ تیم به عنوان تیم‌های خوب جام حساب باز می‌شد. فرانسه از همان ابتدا مدعی به نظر می‌رسید، همه منتظر درخشش واقعی طلایی‌ترین نسل تاریخ بلژیک بودند، انگلیس ساوت‌گیت هم هر چند چندان سر و صدا نداشت اما یک تیم بزرگ به حساب می‌آمد و کرواسی هم تیم پرستاره و هماهنگی ارزیابی می‌شد که توان انجام کارهای بزرگ را دارد. پس با این اوصاف، حضور ۴ تیم فعلی چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. در این شرایط بهترین فرصت برای کرواسی و بلژیک که توسط رقبای مطرح‌تر خودشان کوچک خوانده می‌شدند به وجود آمده و در سوی مقابل آرزو به دل‌هایی مانند انگلیس اکنون پس از ۲۸ سال به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و رویای تکرار افتخار بزرگ گذشته را دارند. فرانسه هم در سودای تکرار ۹۸ رویایی، روزها را می‌گذراند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج