adexo3
۷۴۵۷۳۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قلعه‌نویی: جپاروف در لیست سپاهان نیست

سپاهان صبح دیروز راهی ترکیه شد تا آخرین مرحله آماده‌سازی این تیم برای شروع لیگ هجدهم آغاز شود.

روزنامه گل: سپاهان صبح دیروز راهی ترکیه شد تا آخرین مرحله آماده‌سازی این تیم برای شروع لیگ هجدهم آغاز شود.. امیر قلعه‌نویی که اصفهان برای او تا به اینجا خوش‌ یمن بوده و توانسته با دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی بار دیگر به دنبال ادامه دادن رکورد افتخارآمیزش در قهرمانی لیگ برتر باشد. سرمربی سپاهان حالا دیگر وجهه صرفا فوتبالی ندارد بلکه حضور و اظهارات او در محافل سیاسی سبب شده تا نقشی متفاوت در فوتبال ما ایفا کنند. برای مصاحبه با امیر قلعه نویی می‌توان ساعت‌ها و روزها وقت گذاشت و با او درباره خیلی از مسائل گپ و گفت کرد. با امیر قلعه‌نویی درباره حضورش در یکی از مراسم‌های سران اصلاحات و رابطه‌اش با کروات‌ها و همچنین آخرین اختلافاتش با عادل فردوسی‌پور صحبت کردیم.

شرایط سپاهان با توجه به شناختی که شما از این تیم دارید برای شروع فصل به چه شکل است؟

وضعیت خوبی داریم و باید بگویم زودتر از همه تمرینات‌مان را آغاز کردیم. از ۲۶ خرداد شاکله اصلی تیم را در اختیار داشتیم. یک اردوی خوب در کردان برگزار کردیم و دو بازی دوستانه انجام دادیم تا عیار تاکتیکی تیم دست‌مان بیاید. مجددا به اصفهان بازگشتیم و در حال حاضر فشار تمرینات را کم کرده‌ایم. در اردوی ترکیه به دنبال این هستیم تا در شرایط مسابقه قرار بگیریم.

یعنی در ترکیه دیگر بحث بدنسازی در دستور کار نیست؟

خیر! بیشتر به دنبال کارهای تاکتیکی و قرار گرفتن در شرایط مسابقه هستیم. دو بازی دوستانه با دو تیم خوب از ترکیه و مراکش برگزار خواهیم کرد. ارزروم اسپور قهرمان لیگ یک ترکیه است که امسال به سوپرلیگ رسیده و با یک تیم لیگ برتری از مراکش بازی خواهیم کرد.

با همان شیوه سال‌های گذشته سپاهان را وارد مسابقات می‌کنید یا تغییر روش داده‌اید؟

در این مدت چند سیستم را امتحان کردیم. در حال حاضر سیستم پایه ما روی ۱-۴-۱-۴ است که در حمله به ۳-۳-۴ تبدیل می‌شود اما یکی از گزینه‌های اصلی‌مان همیشه ۱-۳-۲-۴ است که در صورت لزوم به کار خواهیم گرفت.

قلعه‌نویی: جپاروف در لیست سپاهان نیست

آنچه که درباره امیر قلعه‌نویی گفته می‌شود این است که فصل را خوب شروع نمی‌کند اما فوق‌العاده به پایان می‌رساند.

این حرف شما را قبول ندارم. ذهنیت غلطی است که درباره ما مطرح کرده‌اند. شاید در مقاطعی خوب شروع نکرده باشیم اما این مساله همیشگی نبوده است. بازیکنان و مربی برای آشنایی با ذهنیت یکدیگر نیاز به زمان دارند. برای همین مدت زمانی را باید پشت سر گذاشت. در بیشتر دوره‌هایی که بازی‌ها را خوب شروع نکردیم یا تیم را دیر تحویل گرفتم یا آن تیم با ذهنیت من آشنا نبوده است. در سپاهان این اتفاق رخ نخواهد داد و چون تمرینات را به موقع آغاز کردیم مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

می‌دانید سرمربی تیمی شده‌اید که همیشه مدعی قهرمانی بوده اما طی دو فصل اخیر بحران‌های زیادی داشته است. حالا هواداران از شما قهرمانی می‌خواهند این مساله روی شما و تیم فشار وارد نمی‌کند؟

من در اصفهان خاطرات خوبی داشته‌ام. دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در اصفهان به دست آوردم. کار کردن در اصفهان برای من خوش یمن بوده است. من هرجا می‌روم هدفم قهرمانی است اما قول قهرمانی نمی‌دهم. فشاری را روی خودم احساس نمی‌کنم. از روزی که تمرینات را آغاز کردیم احساس کردم برخی از بچه‌ها هنوز استرس سال‌های قبل را دارند اما خدا را شکر الان شرایط خوب است و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

طی روزهای اخیر عنوان شد جباروف با استقلال به توافق نرسیده و سپاهانی‌ها به دنبال او هستند. شما او را می‌خوهید؟

ما در حال حاضر شش بازیکن لیگ برتری‌مان را جذب کرده‌ایم و جباروف در لیست ما نیست. فقط می‌توانم بگویم این حرف‌ها شایعه است. یک بازیکن خارجی می‌خواهیم و احتمالا یک بازیکن ایرانی که شرایط وی به ما بخورد را به عنوان بازیکن آزاد جذب خواهیم کرد.

امیر قلعه‌نویی در دو سال اخیر در مسائل اجتماعی و فضاهای سیاسی حضور فعالی داشته است. چه شد که شما چنین نقشی پررنگی را در مسائل مختلف غیر از فوتبال ایفا می‌کنید؟

من افکار سیاسی ندارم و آدم سیاسی هم نیستم.

پس چرا در مراسم تاج‌زاده که از سیاسیون اصلاح‌طلب است شرکت کرده‌اید؟

برادران تاج‌زاده از دوستان قدیمی من هستند و با آن‌ها بچه محل هستیم. من به خاطر محمد تاج‌زاده که از دوستان من است در این مراسم حضور پیدا کردم.

خیلی‌ها شما را چند سال قبل اصولگرا می‌دانستند اما الان به دنبال حضور در جبهه اصلاح‌طلبان هستید. این موضوع را قبول دارید؟

این ذهنیت غلطی است که برخی دوستان درباره من به راه انداخته‌اند. همان‌طور که گفتم نه اهل سیاست بوده و نه سیاسی هستم و فقط می‌خواهم کنار مردم باشم. در گذشته فضای مجازی به این گستردگی نبود وگرنه من همیشه منتقد کاستی‌های اجتماعی بودم. به خصوص مسائلی که روی مردم فشار می‌آورد. آن زمان چون فضای مجازی به این گستردگی نبود حرف‌های ما هم ماندگار نمی‌شد. من اصلا این خط‌کشی‌های سیاسی که اصلاح‌طلب و اصول‌گرا می‌نامند را قبول ندارم. من در کنار مردم هستم و نه درجریانات سیاسی.

فکر می‌کردید دالیچ و کرواسی به فینال جام جهانی برسند؟

خوشبختانه از شانس من است یا اینکه حاصل تجربه 40 ساله‌ام در فوتبال است که قبل از این اتفاقات در یک مصاحبه تصویری گفته بودم که فرانسه و کرواسی تیم‌های موفق جام‌جهانی خواهند شد و دیدید که این اتفاق افتاد. من حدس می‌زدم که فرانسه و کرواسی مسیر خوبی را طی کند اما چون از جدول و نحوه صعود تیم‌ها اطلاع نداشتم فکر می‌کردم تا قبل از فینال به یکدیگر بخورند.

دالیچ نشان داد مربیان کروات از مربیان پرتغالی موفق‌ترند.

من یک نکته به شما بگویم. من به خاطر حضور مربی‌ای به نام جکیچ در تاج، تاجی شدم. به خاطر این مربی من به تاج آمدم و ماندگار شدم. البته آن زمان این مربیان جزو کشور یوگسلاوی سابق بودند که اکثرا مثل رایکوف و جکیچ از منطقه کرواسی می‌آمدند و حالا هم مربیانی مثل برانکو و کرانچار در فوتبال ما موفق هستند.

برانکو گفته تیم ملی ایران مربی برنده‌ای مثل دالیچ نداشت. نظر شما درباره مربی برنده چیست؟

این نظری است که آقای برانکو داشته و باید از خود او در این‌باره بپرسید اما شجاعت در فوتبال کرواسی در این جام‌جهانی دیده شد.

بعد از انتقادات شدیدی که به عادل داشتید به عنوان مربی ماه در برنامه او حضور پیدا کردید و همه فکر کردند که دیگر اختلافات شما با عادل تمام شده اما با انتقاداتی که از او داشتید معلوم شد همچنان به اصول خود پایبند هستید یا مساله‌ای دیگر در میان است؟

رابطه من با عادل الان هم خوب است. من فقط عملکرد او را نقد کردم وگرنه به صداقت عادل ایمان دارم. عادل اگر دریچه نقد به روی کی‌روش را ببندد در حقیقت به او جفا کرده است نه لطف! الان هم با عادل رابطه‌ام خوب است اما این نقد را در جام‌جهانی از او داشتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیر

      اگه می خواهی بین استقلالی هامنفور نباشی کاری به یاران استقلال نداشته باش؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج