۷۴۷۱۱۳
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

استقلال و پرسپولیس هر دو باختند

درآمدی بزرگ را در سوپرجام به باد می‌دهند اما بلدند از جیب هوادار با یک پیامک بازی و بدون ارائه سرویس به هوادار، کسب درآمد کنند.

ایران ورزشی: از بی‌برنامه بودن باشگاه استقلال برای شرکت در سوپرجام که بگذریم، می‌رسیم به اینکه فقط استقلال سوپرجام را با رای سازمان لیگ ۳-صفر نباخت، بلکه پرسپولیس هم به اندازه استقلال بازنده سوپرجام بود. استقلال که با قراردادهای یک‌ساله تمام سرمایه‌هایش را در نقل و انتقالات به حراج گذاشته، بدیهی است که در زمینه برگزاری سوپرجام نیز آینده‌نگر نباشد اما بازند‌گان سوپرجام، هر دو تیم و سازمان لیگ هستند که یک فرصت بزرگ درآمدزایی را از دست داده‌اند و خیال می‌کنند با یک حکم چند خطی و تعیین نتیجه بازی، روندی قانونی طی شده است. باشگاه پرسپولیس هم لابد ۳-صفر را جشن گرفته، بدون هیچ ملالی از یک زیان مالی بزرگ.

اما وسط این خبرها درباره سوپرجام، میلیاردها پول گم شده و کسی سراغی از آن نمی‌گیرد، نه سازمان لیگ از جریمه حرف می‌زند و نه باشگاه پرسپولیس در نخستین واکنش درباره درآمد بر باد رفته پرس‌و‌جو می‌کند.

استقلال و پرسپولیس هر دو باختند

دوباره یکی از نشانه‌های واضح تضاد منافع بین فوتبال حرفه‌ای و باشگاهداری دولتی پیدا شده است، یک از هزاران. مساله وقتی پیچیده‌تر می‌شود که مالک هر دو باشگاه در این ماجرا یک وزارتخانه است و دیگر جای چه بحثی باقی می‌ماند؟ این سنت چهل‌ساله در فوتبال ایران که استقلال و پرسپولیس مالکیت مشترک دارند انگار پایانی نخواهد داشت و راه حلی برایش پیدا نمی‌شود.

استقلال و پرسپولیس اگر دولتی نبودند و اگر پای درآمدی بزرگ و قراردادهای حرفه‌ای اسپانسرها برای سوپرجام درمیان بود، هرگز لغو این بازی و اعلام حکم ۳-صفر پایان این ماجرا نبود. بلکه خسارتی بزرگ باید تاوان داده می‌شد. در فوتبال ایران اما درآمدزایی اولویت هیچ باشگاهی نیست. مدیران فوتبال فقط خوش‌اقبال بوده‌اند که با سامانه‌های تلفن همراه صاحب پول‌های واریزی از سوی هواداران می‌شوند و هرگز لازم نیست به هواداری که هزینه باشگاه را می‌پردازد پاسخگو باشند.

این مورد دیگر هم بدون پاسخگویی به هوادار فراموش خواهد شد. فوتبال ایران در از دست دادن درآمدها و در به دست آوردن بودجه‌های عجیب و غریب قهرمان است. درآمدی بزرگ را در سوپرجام به باد می‌دهند اما بلدند از جیب هوادار با یک پیامک بازی و بدون ارائه سرویس به هوادار، کسب درآمد کنند.

سوپرجام با رای سازمان لیگ ۳-صفر به نفع پرسپولیس تمام شد و درآمدهایی که می‌توانست بسازد نیز از جیب فوتبال ایران رفت اما سازمان لیگ و باشگاه‌های صاحب منافع از این بازی، اعتراضی ندارند. اسپانسرها و آگهی‌دهند‌گان هم انگار به این مقررات شلخته عادت دارند و هیچ معلوم نیست چه زیانی از برگزار نشدن این بازی به بار آمده. فوتبال ایران نمایشی دیگر از بحران مدیریت اقتصادی خود را در لغو سوپرجام به تصویر کشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi

      عجب نویسنده ی کیسه ای هستین شما...‌‌

    • محمد بیگ زاده

      نظر من این هستش که دولت و فدراسیون و حتی شما یادتان رفته سال ۸۷ همین تیم پیروزی تو سوپر جام نیامد آیا اتفاقی افتاد آی
      ا جانی به استقلال دادن چرا تا الان این همه سال گذشته سوپر جام زنگ تفریح داشته پس بنابراین سوپر جام اهداف سیاسی و کینه ورزی داره پس دولت سعی کنه مردم رو نسبت به نظام بدبین نکنه چون دولت رفتنی هستش ولی نظام پابرجا و این همه تیم پیروزی خلاف کرد رسانه ها خلاف کردن اینها رو کی میخواد جواب بده خداوند کریم و بخشنده هستش

    • بدون نام

      لنگی ها دل خوش کردید ولی شما ها همیشه بازنده اید مثل بازی قبل 1.0به نفع استقلال اگه استقلال بازی میکرد بازم 4تا میخوردین

    • بدون نام

      تو نمخواد ناراحت پرسپولیس باشی چون اگر بازی برگزار هم میشد باز هم درآمد های این بازی میرفت توی جیب فدراسیون و چیزی دست پرسپولیس را نمیگرفت الان هم خیلی ناراحتی پیگر حق پخش باشگاه از سوی صدا و سیمای میلی باش

    • بدون نام

      شعار پولی بده بجای عدالت .ازکدام درامد زایی سخن گفتید ؟ از زوری که یک مربی آلمانی میخواد تحمیل کنه حرفی نزدی ونگران بلیط فروشی و درامد احتمالی ازدست رفته حرف میزنی، از پولهای گم شده که مرد پرتقالی برد بگی شاید بشه اسمشو عدالت و بیت المال گذاشت ولی نگران بودن صندوق با نیت هدر دادن بلیط فروشی اینده و سود احتمالی رو تاحالا نشنیده بودم....

    • بدون نام

      اتفاقا قرار شده کیسه جریمه بشه و هزینه عدم برگزاری بازی و ضرر و زیان سازمان لیگ و سرورشون رو بدن

    • محسن

      خدارو شکر که برگزار نشد

      کدوم درآمد ؟؟؟

    • محسن

      خدارو شکر که برگزار نشد

      کدوم درآمد ؟؟؟

    • فقط تاج

      احسنت. گل گفتید! کیه که بفهمه!!!! جریمه هم بکنن انگار از این جیب رفت تو اون جیب!!! فقط اینجا هوادار ضرر میکنه که خارج از هر نتیجه از تماشای بازی تیمش محروم میشه.

    • بدون نام

      پرسپولیس مفت جام به دست اورده وسوپرجشن گرفته بخاطراینکه ازدست استقلال فرارکرده

    • بدون نام

      متاسفم برای این فوتبال سازمان لیگ وفدراسیون

    • کاردوک

      کیسه باید جریمه شه و به اندازه نصف ورزشگاه پول بلیط رو به سرورش به عنوان خسارت بده؛نمیشه که هر وقت خواستن هر کاری بکنند شیش تا خورا.

    • بدون نام

      کیسه کشای ترسو،،،بزدل های عوضی،،،چقدروقت انتظارکشیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج