adexo3
۷۵۱۱۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

همه‌ی سنگ‌ها پیش پایِ پدیده خراسان

پدیده پس از تغییرات گسترده در تمام ارکان باشگاه، در لیگ هجدهم با یحیی گل محمدی ششمین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کند. یک تیم کاملاً خصوصی که اگر راستش را بخواهید تا همین جا هم خوب دوام آورده است.

ورزش سه: وقتی صحبت از فوتبال خصوصی در رده باشگاهی می شود احتمالاً جایگاه پدیده در بالاترین رده ها قرار خواهد گرفت. تیمی که با وجود مشکلات مالی شرکت مادر، همچنان پابرجاست و توانسته تشکیلات منظم خود را (چه در عرصه تیمداری و چه رده های پایه) حفظ کند تا فوتبال خراسان هم سهمی در بالاترین سطح باشگاهی کشور داشته باشد اما هنوز لیگ برتر هجدهم شروع نشده مشکلات تنها نماینده شرق کشور سر به فلک می کشد.

صادر نشدن کارت بازیکنان تیم خراسانی تا روز بازی، جو یکطرفه ورزشگاه امام رضا که البته به سود پرسپولیس و به ضرر میزبان بود تا جایی که گله و ناراحتی بازیکنان پدیده را پس از بازی به همراه داشت، بازی برتر و جسورانه شاگردان گل محمدی نسبت به نمایش قهرمان دو فصل گذشته که با بدشانسی منجر به کسب نتیجه برای این تیم نشد و مشکلات مالی عدیده که از همین ابتدای کار بدجوری دامن گیر پدیده شده است.

از درگیری همیشگی و تکراری مسئولان برگزاری مسابقات با مدیران شهری که تا صبح روز بازی پدیده-پرسپولیس در مورد زمان برگزاری بازی با یکدیگر اختلاف نظر داشتند که بگذریم باید به حواشی عجیب و غریب مربوط به بازیکنان تیم خراسانی اشاره کنیم که قطعاً هر تیم دیگری هم با آنها مواجه شود تمرکز خود را از دست خواهد داد. همان مساله ای که به اعتقاد یحیی گل محمدی عامل اصلی شکست تیمش و اعلام پنالتی به ضرر پدیده هم بود.

پدیده در مقابل پرسپولیس در حالی پای به میدان گذاشت که به دلیل بدهی های گذشته (چیزی نزدیک به یک میلیارد تومان) که البته به نسبت برخی تیم ها چندان زیاد هم نیست، نتوانست از خریدهای جدیدش در این دیدار بزرگ بهره بگیرد. آنها همچنین بخاطر مصدومیت و در اختیار قرار دادن بازیکنانی چون زامهران و مهدی خانی به تیم امید، از جوان های خوش آتیه ای که در فصل پیش رو کرده بود نیز در ترکیبش بی بهره بود.

همه‌ی سنگ‌ها پیش پایِ پدیده خراسان

حال آنکه خلعتبری، سرشناس ترین ستاره پدیده ای ها به خاطر شکایت مدیر برنامه هایش با رای کمیته انضباطی از حضور در دیدار مقابل پرسپولیس محروم بود که البته در نهایت با جلب رضایت و پرداخت این بدهی خلعتبری مقابل تیم سابقش به میدان رفت.بازیکن دیگری که پدیده ای ها روی او حساب ویژه ای باز می کنند و البته احتمالاً دیگر باید به فکر جایگزین برایش باشند سعید جلالی راد، سنگربان جوان این تیم است. دروازبانی که در فصل گذشته با عملکرد درخشان خود توانست شهاب گردان را نیمکت نشین کند حالا و در آغاز لیگ برتر هجدهم مشخص شده که سرباز است و نمی تواند پدیده را در این فصل همراهی کند. مگر آنکه مشکل سربازی اش حل شود. اتفاقی که در مورد هر بازیکن و در هر تیمی ممکن است بیافتد اما برای تیمی که حتی نمی تواند در روز میزبانی و در شهر خود از امتیاز میزبانی استفاده کند بسیار بعید به نظر می رسد. یحیی گل محمدی در پایان بازی با اشاره به موضوع جلالی راد، از اجبار برای فراخواندن دروازبان تیم پایه ای که فقط 17 سال سن داشت برای حضور روی نیمکت پدیده پرده برداشت.

غیبت نفرات باتجربه ای چون مرادمند، یونس شاکری و همچنین بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده پدیده که نیمکت این تیم را با تنها یک بازیکن بزرگسال (فریبرز گرامی) خلوت تر از حد معمول کرده بود هم از نکات عجیب بازی روز گذشته بود. نکته عجیب در این مورد وضعیت رقیب پدیده یعنی پرسپولیس است. تیمی که محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی هم باعث نشده بود تا مثل پدیده با بحران کمبود بازیکن آن هم در خارج از خانه مواجه شود.

همه‌ی سنگ‌ها پیش پایِ پدیده خراسان

ضمن اینکه پس از بازی و براساس گفته های مسئولان سازمان لیگ، رفع مشکلات حتی همین بازیکنان پدیده که موفق به بازی در دیدار نخست شدند هم موقتی بوده و این تیم پیش از بازی هفته دوم باید چاره ای اساسی برای بدهی هایش کند. جالب آنکه پولی که از حضور خانزاده در جام جهانی روسیه باید نصیب پدیده ای ها شود بیش از مجموع بدهی های این تیم خصوصی است و به نظر می رسد بیشتر از آنکه مدیران پدیده باید به فکر بدهی هایشان باشند این مسئولان سازمان لیگ هستند که می توانند با در نظر گرفتن شرایط پدیده و باتوجه به درآمد ارزی این تیم از جام جهانی (هرچند زمان دریافت این مبالغ بسیار طولانی باشد)، گره از مشکلات تنها نماینده فوتبال خراسان و شرق کشور باز کنند نه اینکه به این تیم که از هیچ حمایتی حتی در سطح شهر مشهد و استان خراسان برخوردار نیست، سنگ هم بزنند. مگر آنکه فدراسیون وسازمان لیگ بخواهد قید حضور همین قدر کمرنگ و کم رونق خصوصی ها در لیگ برتر فوتبال را بزند تا با عقبگردی اشتباه، وزارت خانه های دیگری جز ورزش و جوانان، نفت و صنعت را وارد لیگ حرفه ای کند!

نویسنده :مهدی بشکنی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج