۷۵۱۴۸۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

گزارش ویژه ESPN از انتقال جهانبخش

همیشه برای ستارگان لیگ هلند که در تیررس تیم‌های لیگ برتر انگلیس قرار گرفته‌اند، تابستان‌های خاصی رقم خورده است.

وبسایت نود: همیشه برای ستارگان لیگ هلند که در تیررس تیم‌های لیگ برتر انگلیس قرار گرفته‌اند، تابستان‌های خاصی رقم خورده است. از آرین روبن و رود فن نیستلروی گرفته تا ماتیا کژمان، آفونسو آلوس و یان دال توماسون، تعداد زیادی از ستارگان لیگ هلند رویای حضور در لیگ برتر را داشتند و نتایج متفاوتی را به چشم دیدند.

این تابستان هم سوالات زیادی درباره توانایی علیرضا جهانبخش، آقای گل فصل گذشته لیگ هلند و گرانقیمت‌ترین بازیکن حال حاضر برایتون مطرح شده است اما او در چند سال اخیر با روند رو به رشدش جای کم‌تر تردیدی باقی گذاشته است.

فراموش نکنید عنوان آقای گلی لیگ هلند فشار زیادی روی دوش ملی‌پوش ایرانی قرار می‌دهد و سطح انتظارات هواداران برایتون را بالا می‌برد.

وظیفه سنگین

علاوه بر این جهانبخش باید نشان دهد در ایران استعدادهای نابی مانند ما او وجود دارند؛ اویی که از شمالی‌ترین نقطه ایران در باشگاهی به نام داماش گیلان رشد کرد و حالا در ۲۴ سالگی به عنوان یک محصول ایرانی فوتبال خیابانی در ثروتمندترین و محبوب‌ترین لیگ دنیا حضور دارد.

ایرانی‌های قبلی لیگ برتر سابقه درخشانی به جا نگذاشتند. آندرانیک تیموریان و اشکان دژآگه در فولام و بولتون تنها چند فریم خوب به جای گذاشتند و تک بازی کریم باقری در دوران حضورش در چارلتون تنها بدرد یک سوال خوب برای آزمونی فوتبالی می‌خورد! پس با این حساب جهانبخش، می‌تواند ستاره ایرانی و بهترین محصول این کشور در لیگ برتر نام بگیرد.

پیمودن راهی طولانی

جهانبخش در دوران نوجوانی سفر طولانی حرفه‌ای خود را شروع کرد. او سال ۲۰۱۳ به بردا در لیگ دسته دوم هلند پیوست و در سال ۲۰۱۵ در این تیم به عنوان بازیکن سال لیگ انتخاب شد. حضور در آلکمار سکوی پرتابی برای جهانبخش بود چون در پایان فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ عنوان بهترین بازیکن کناری لیگ را از آن خودش کرد.

حتما می‌دانید جهانبخش فصل گذشته در لیگ هلند ۲۱ گل زد اما احتمالا نمی‌دانید ۱۲ پاس گلش هم نقشی کلیدی در موفقیت‌های آلکمار داشت. به همین دلیل باشگاهی مانند لسترسیتی به عنوان قهرمان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ تا آخرین لحظات امیدوار به دزدیدن او از برایتون بود. توانایی‌های فنی علی‌رضا بیش از چشم و ابرویش به چشم آمد و همین موضوع یعنی یک موفقیت کامل.

شاید علی‌رضا می‌توانست در جام‌جهانی ۲۰۱۸ عملکرد بهتری داشته باشد اما در یک گروه دشوار و تحت تاثیر تدابیر دفاعی کارلوس کی‌روش، توپ‌های کمی به این مهاجم رسید و در ۳ بازی ایران موفق به گلزنی نشد اما همه این داستان‌ها با اولین گل او برای برایتون فراموش می‌شود. مهم نیست گل‌هایش حاصل فرار از جناح راست تهاجمی باشد یا نتیجه حرکت از مرکز خط دفاعی.

مساله اصلی تعداد گل‌ها و میزان سازندگی‌اش خواهد بود. سرعت، دوندگی و تبحر در یافتن فضاهای خالی، درون و اطراف محوطه جریمه، همیشه شانس‌هایی برای گلزنی را در اختیار جهانبخش قرار می‌دهد. تنها موضوع تردید آمیز، توانایی تطبیق‌پذیری بازیکن جدید برایتون است. مختصات لیگ هلند با فوتبال انگلیس تفاوت دارد و در جزیره به سرعت بیش‌تر و تکنیک کم‌تر نیاز دارد. اگر این بازیکن جنبه‌هایی از بازی‌اش را بهبود ببخشد، شروع خوبی در انتظار برایتون خواهد بود.

مرد محبوب

بدرقه باشکوه از آلکمار، نشان داد جهانبخش چقدر در هلند محبوب بود و اگر این شیوه برخورد و البته قدرت بازی‌اش در لیگ برتر هم حفظ شود، اتفاقات بهتری هم در انتظارش است.برایتون ۳ سال قبل هم مشتری مهاجم ایرانی بود اما او به دلیل آنچه «کسب تجربه بیش‌تر و آمادگی افزون‌تر» نامید، ترجیح داد ۲، ۳ سال بیش‌تر در هلند بماند.

حالا با انتقال به برایتون، چشم میلیون‌ها ایرانی در تهران و سایر نقاط این کشور به دنبال برایتون است و اگر به خوبی بدرخشد، می‌تواند الگوی و انگیزه‌ای برای پیشرفت جوانان کشورش باشد. این قرارداد نه برای برایتون، بلکه برای ایران و لیگ هلند بسیار مناسب و بزرگ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرخ مجرط

      علی رضا این
      ده خوبی دارد چون اصولی و صحیح اموزش دیده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج