adexo3
۷۵۴۴۵۹
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

درس بزرگ حسین هدایتی به فوتبال ایران

ذوب آهن تیم بسیار خوبی است. همیشه و حتی پیش از انقلاب، بازی استقلال و ذوب آهن دیدنی و جذاب بوده و پنج‌شنبه شب نیز این را دیدیم.

روزنامه قانون:

حسن روشن/ پیشکسوت استقلال تهران

ذوب آهن تیم بسیار خوبی است. همیشه و حتی پیش از انقلاب، بازی استقلال و ذوب آهن دیدنی و جذاب بوده و پنج‌شنبه شب نیز این را دیدیم. بازی بسیار خوبی در اصفهان برگزار شد. دو تیم بازی هجومی را انجام دادند و موقعیت های زیادی را خلق کردند. استقلال از نظر شکل تیمی روند خیلی خوبی را به خودش گرفته است.

بازیکنان جوان که تازه آمده‌اند، خون تازه ای را دررگ تیم جاری کرده‌اند و این اتفاق باعث شده استقلال یک تیم با انگیزه باشد. شاید اگر تیام نیز مقابل ذوب آهن بازی می کرد، استقلال نمی‌توانست این‌گونه ذوب آهن را در خانه خودش زمین گیر کند. او زمانی شکوفا شد که روزبه چشمی و امید ابراهیمی در استقلال بودند.

این نفرات به او کمک کردند تا بزرگ شود اما به نظر من نمی توانست در تیم فعلی و شرایطی که اکنون دارد، موفق باشد. اکنون جوانانی در تیم هستند که خیلی خوب بازی می کنند و توپ را به گردش در می‌آورند. اکنون استقلالی را شاهد هستیم که به صورت تیمی کار می‌کند ومتکی به فرد نیست.

استقلال در بازی مقابل ذوب آهن نشان داد می‌تواند در طول فصل خودش را جمع و جور کند؛ چرا که دو بار عقب افتاد اما به خوبی جریان و نتیجه بازی را عوض کرد. در این بین نباید نقش شفر را فراموش کرد. او علاوه بر اینکه قدرت بدنی تیم را بالا برده، به خوبی توانسته انگیزه را در تک تک بازیکنانش زیاد کند تا آن‌ها با چندبار عقب افتادن نیز، ناامید نشوند.

وقتی که یک بازی را نگاه می‌کنم به نفرات و کار انفرادی توجهی ندارم و بیشتر از جنبه کلی و تیمی بازی را نگاه می‌کنم اما در مورد شماره ۱۰ استقلال باید بگویم او بازیکن آینده داری است و بازی رو به جلوی او کار هجومی تیم را قوی‌تر می‌کند و همین باعث شد بیشتر به چشمم بیاید. شماره‌۱۰، شماره‌ای است که در همه تیم ها به بازیکنان شاخص می دهند.

شاید خیلی‌ها مي‌گویند که شماره۱۰ را نباید به او می‌دادند چون جوان است و تازه آمده اما من امیدوارم او در آینده بازیکن شاخصی بشود. ضمن اینکه درخشش وریا غفوری نشان داد کی روش چه اشتباه بزرگی در مورد او کرد. به نظر من سید مهدی رحمتی نیز عملکرد خیلی خوبی داشت و می توان گفت که قوی‌ترین قسمت تیم استقلال، دروازه این تیم بود.

شاید عده ای منتظرند تا تبریزی در تیم بازی کند تا قدرت خط حمله بیشتر شود اما باید بگویم، جام‌جهانی به همه ما ثابت کرد که امروز، فوتبال متکی به افراد نیست. تمام تیم هایی که امیدشان به نفرات‌شان بود، از دور مسابقات کنار رفتند. اکنون فوتبال به جایی رسیده که تمام بازیکنان تیم باید با هم هماهنگ باشند و خوب بازی کنند. غفوری که دوتا گل می زند، مهاجم نیست.

او کار اصلی خودش را انجام می‌دهد و به جز این جلو می‌آید و خودش را در موقعیت خوب قرار می‌دهد. گل‌هایی که می زند همه در محوطه ۶ قدم حریف است و این‌طور نبوده که شوت بزند و اتفاقی توپش وارد دروازه شود. در کل، اگر این بچه ها را خوب اداره کنند، استقلال حرف‌های زیادی در آینده برای گفتن خواهد داشت. خوب اداره نکردن باعث شد تا بازیکنی مانند نورافکن از تیم برود.

از نظر مالی نتوانستند مدیریت کنند و از نظر معنوی نیز نتوانستند اداره کنند که بازیکن پول کمتری دریافت کند و در تیم بماند. باید از این اتفاق درس گرفت. این جوانانی که امسال وارد تیم شده اند، باید به خوبی حفظ شوند تا حداقل نتیجه زحماتی که باشگاه در آکادمی برای آن ها کشیده، جبران شود. باید طوری برنامه‌ریزی کنند که تیم از نظر فنی به خوبی سود ببرد و همچنین زمانی که خواستند به باشگاه دیگری بروند، باشگاه به سود مالی برسد.

این کار باعث می شود چرخ باشگاه همیشه بچرخد. استقلال روز جمعه باید با تراکتورسازی رقابت کند. شاید اکنون به خاطر چندبازیکن بزرگی که این تیم گرفته بگویند کار استقلال خیلی سخت است. حسین هدایتی ناخودآگاه درس بزرگی به فوتبال ایران داد اما کسی به آن توجه نمی کند. او زمانی ۱۵-۱۴ میلیارد خرج کرد و هرچه فوتبالیست بود را به استیل آذین برد. فقط چهار کاپیتان تیم ملی در استیل آذین بودند.

در همان زمان من با علی پروین که مسئول فنی تیم بود، صحبت می کردم و او می گفت فلان بازیکن را می خواهم، به او گفتم تیم شما به دسته یک می رود و اگر این‌طور نشد هرچه دوست داشتید به من بگویید! دیدیم که چندبازی مانده بود به پایان لیگ، استیل آذین سقوط کرد. اکنون به این بچه ها(دژاگه و شجاعی) خوش آمد می‌گویم که به ایران بازگشتند اما مطمئن باشید با این پول‌ها یک تیم قوی‌تر نمی شود.

این اتفاق خیلی سال پیش برای کشاورز و پورا نیز افتاده بود. در زمان بچگی، به پدرم گفتم اگر ۱۱پله در یک تیم باشند، چه می شود؟ به من گفت ۱۰گل می خورند! این‌طور که امروز برای تراکتورسازی سر و صدا شده، استقلال روز جمعه باید پنج گل بخورد اما به نظر من این‌طور نیست و استقلال بهتر خواهد بود. باید از این جوانان حمایت کرده و آن ها را باور کرد. آن‌ها اگر خودشان باشند، می توانند هر نتیجه ای را رقم بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای روشن به نظر جدیدا در استقلال پست گرفته

    • مهدی

      الان میفهمم که این حسن روشن چرا هیچوقت تواین فوتبال بجایی نرسیده وهیچی نشده اخه مرتیکه تو تراکتور با استیل آذین مقایسه میکنی واقعن خیلی نادونی تراکتور. پنجاه سال قدمت داره میلیونها هوادار داره مالکش. چن سال توفوتبال بوده و مغزمتفکر اقتصادی نه مث تو یه پرحرف نغ نغو.اگه با بازیکن خوب و گرون تیم خوب نمیشه چرا میخاین ب تیام ده میلیارد بدین چرا ب جپاروف التماس میکردین چرا داریوش شحاعیانو ب پنج میلیارد بردین چرا ب مرتضی تبریزی پنج میلیارد دادین .تو هنوز فرق تراکتور بابقیه نمیدونی فقط زر میزنی خاک برسرت البته همه اینا بخاطر سوزشش شدیده چون دژاگه ب استفراغ جواب رد داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفش درسته عزیزم

    • بدون نام

      من خودم پرسپولیسی هستم با نظر آقای روشن موافقم

    • Araz

      حرف نمی زدی نمیگن لاله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزنین تو اب خوب گفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج