۷۵۴۶۲۲
۲ نظر
۵۰۵۰
۲ نظر
۵۰۵۰
پ

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

مصدومیت های عجیب در فوتبال ایران کم نبوده اند؛ مصدومیت هایی که در جریان بازی، اتفاق افتادند و دلخراش ترین صحنه ها را رقم زدند.

وب سایت نود: مصدومیت های تلخ در فوتبال ایران شاید فراتر از تعداد انگشتان دست باشند، بازیکنانی که در صحنه هایی عجیب با چنان مصدومیتی مواجه شدند که آنها را از فوتبال دور می‌کرد.

از جمله این بازیکنان می توان به فریدون زندی اشاره کرد که در تیم الاهلی قطر، مصدومیتی وحشتناک را در جریان بازی تجربه کرد. در آن صحنه بازیکن تیم المیعذر به جای زدن توپ، پای زندی را به اشتباه نشانه رفت تا او دچار مصدومیتی شدید و شکستی استخوان مچ پا شود. این مصدومیت زندی را از فوتبال دور و در نهایت به خداحافظی او انجامید.

اما جدا از مصدومیت هایی نظیر پارگی رباط صلیبی و ...، لیگ برتر ایران صحنه های دلخراش این چینی کم نداشته است و مصدومیت شدید حبیب زاده در دیدار مقابل استقلال، بهانه ای شد تا مروری بر این مصدومیت های تلخ داشته باشیم.

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

گل، به بهای شکسته شدن فک صورت

داغ ترین مصدومیت تلخ لیگ برتر ایران، به نام رضا حبیب‌زاده ثبت شده است. مهاجم ذوب آهن در دیدار این هفته تیمش مقابل استقلال، در دقیقه ۲۴ موفق شد دروازه حریف را باز کند اما یک اتفاق و یک برخورد غیرعمدی در این صحنه باعث شد تا حبیب زاده، راهی بیمارستان شود.

برخورد محکم وریا غفوری در این صحنه، که قصد زدن توپ را داشت، با فک حبیب زاده منجر به شکسته شدن فک این بازیکن از دو طرف شد. در این صحنه تلخ، زبان حبیب زاده راه تنفس او را بسته بود و به دلیل شکستگی فک، دهان او پر از خون شده بود تا کمتر کسی جرات نگاه کردن به این صحنه را داشته باشد اما حرکت سریع رحمتی در کمک به باز نگه داشتن فک او و حضور سریع پزشکان استقلال و ذوب آهن در زمین، باعث شد تا عملیات پزشکی زودتر صورت بگیرد.

این بازیکن بلافاصله توسط آمبولانس حاضر در ورزشگاه به بیمارستان منتقل شد و در آنجا اعلام شد طبق گفته پزشکان، فک این بازیکن از هر دو طرف شکسته شده و او برای مدتی از میادین دور خواهد بود.

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

شدیدترین، به نام پادوانی

اما بدون شک شدیدترین مصدومیتی که در جریان یک بازی، در لیگ ایران اتفاق افتاده به نام پادوانی است. بازیکن استقلال که هنوز هم بعد از سپری کردن مدت طولانی از آن مصدومیت، قادر به راه رفتن به طور عادی نیست.

مدافع میانی استقلال در لیگ گذشته در دیدار تیمش مقابل فولاد، در یکی از لحظات بازی، در لحظه ای که همراه سهرابیان برای زدن توپ از زمین بلند شد با هم سر زدند که برخورد سر دو بازیکن و در ادامه زمین خوردن او باعث بدترین اتفاق برای پادوانی شد.

مصدومیت پادوانی از ناحیه سر و گردن رقم خورد و گفته شد که ستون فقرات او هم درگیر این ضربه ناگهانی شده تا این بازیکن بلافاصله و بعد از چند دقیقه توقف بازی که در راستای فیکس کردن مهره گردن او توسط پزشکان در زمین صورت گرفت، راهی بیمارستان شود.

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

او این روزها، با درمان های جدی تازه تلاش برای راه رفتن را آغاز کرده است.

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

کتف طالبلو شکست

دیگر مصدومیت تلخ فوتبال ایران، مربوط به وحید طالبلو است. گلر تیم شاهین بوشهر در دیدار مقابل سپاهان به طرز فجیعی دچار شکستگی از ناحیه کتف شد. اون پس از پرش برای سیو یک توپ، با برخورد به نوری مدافع تیمش با کتف روی زمین افتاد که همین مهم شکستگی کتف او را در پی داشت. طالبلو پس از این مصدومیت کتفش را به تیغ جراحان سپرد و تا مدتها از فوتبال دور ماند.

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

پیشانی شکسته و گاردی که معروف شد

فرناندو گابریل بازیکن سابق پرسپولیس هم مصدومیت متفاوتی را در لیگ ایران تجربه کرد. او در دیدار تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان در خوزستان، روی صحنه ای که با بازیکن نفت سر به سر شد دچار شکستگی شدید از ناحیه پیشانی شد و سر شد تا او هم تحت جراحی قرار بگیرد.

گابریل پس از طی کردن دوران نقاهت، با گاردی ویژه در مسابقات حاضر می شد که از این حیث، متفاوت و معروف شده بود.

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

فجیع، تلخ و دردناک برای میلاد میداوودی

یکی دیگر از تلخ ترین مصدومیت های لیگ ایران برای میلاد میداوودی رقم خورد. این بازیکن در دیدار استقلال مقابل ملوان و با تکلی که سالارزاده روی پای او زد دچار پارگی رباط داخلی و خارجی مچ پا شد. مصدومیت شدیدی که به جراحی پای این بازیکن و از دست دادن جام ملت ها برای او انجامید. میداودی که در آن مقطع ستاره تیمش محسوب می شد با این مصدومیت مدت طولانی از فوتبال دور ماند.

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

فرار از مرگ بازیکن سیاه جامگان

در اواخر بازی سیاه جامگان و سایپا بود که وحید عسگری، بازیکن تیم سیاه جامگان در برخورد با محمد ناصری دروازه بان این تیم از ناحیه سر به شدت مصدوم شد. برگشتن زبان این بازیکن در حلق اش، راه تنفس او را بسته بود تا بلافاصله کادرپزشکی دو تیم وارد زمین مسابقه شوند. او که بیهوش شده بود تحت مداوای فوری قرار گرفت. خوشبختانه این مصدومیت شدید با عوارض بعدی برای او همراه نبود.

شدیدترین مصدومیت‌های تاریخ لیگ‌برتر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یلداY

      قشنگ یادمه سر مصدومیت میداوودی گریم گرفت...کلا آدم احساساتی ای نیستم ولی خیلی حالم گرفته شد اونموقع....اونموقع میلاد ستاره استقلال بود..

    • بدون نام

      همین سهرابیان..!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج