جاباما
۷۵۹۷۸۸
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

ناآرامی‌های فوتبالی به جم کشیده شد

حالا موج خشونت از تهران و اهواز به جم می‌رود و احتمالاً در جم هم شاهد دعواهای فرافوتبالی خواهیم بود اما منطق می‌گوید حداقل این بار منتظر فاجعه نمانیم و برنامه پیشگیرانه داشته باشیم.

خبرورزشی: «درست در همان روزی که وینفرد شفر، برانکو و امیر قلعه‌نویی به عنوان مربیان مدعی فتح لیگ برتر هجدهم به کمپین «نه به خشونت در استادیوم‌ها» پیوستند و حتی شجاع خلیل‌زاده که جای لگدهایش هنوز روی اسباب و اشیای ورزشگاه غدیر اهواز مانده هم عضو این کمپین «نه به خشونت» شد تا امیدوار باشیم قرار است تغییر رویه بدهد و اصلاح رفتاری (!) شود، یکی از بوقچی‌های تیم پارس جنوبی جم با انتشار متن تهدیدآمیزی هواداران استقلال را از ورود به ورزشگاه خانگی تیمش منع کرد.

این بوقچی که قطعاً باید از حضورش در ورزشگاه جلوگیری شود، تهدید کرده: «منتظر حضور هواداران در لانه زنبور‌های زرد هستیم ولی هر استقلالی که در جایگاه طرفداران پارس با لباس یا شال و پرچم آبی حضور پیدا کند یا با هر شکلی از تیم تهرانی طرفداری کند، خودش مسئول جان و مال خود خواهد بود و از روز قبل از بازی هر هوادار سرخابی از شهرستان‌ها و روستا‌های اطراف شهر جم برای تشویق استقلال حضور پیدا کند، اگر لباس یا هر نشانه‌ای از تیم استقلال به همراه داشته باشد، به شکلی نامعقول از او پذیرایی خواهد شد.»

بوقچی پارس جنوبی نظریه‌پردازی هم کرده و ادامه داده: «استقلالی‌ها لطفاً در منزل نشسته و بازی را تماشا کنید تا از هرگونه آسیب در امان باشید.»

صدالبته جناب بوقچی تخفیف داده و تأکید کرده: «این بیانیه فقط جهت تیم‌های منفور تهرانی است و هرگز در مورد تیم‌های دیگر استان‌ها صدق نمی‌کند.»

این نمونه بارز نفرت‌پراکنی است، نمونه بارز جرم، اما خوشبختانه یا بدبختانه در فوتبال ایران هیچ‌کس برنامه پیشگیرانه ندارد و همه منتظرند اول جرم به وقوع بپیوندد و بعد فریاد وامصیبتا سر بدهند!

مگر قبل از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان برخی بوقچی‌های فولاد اهواز که از رفتار منزجرکننده و شرم‌آور برخی بوقچی‌های پرسپولیس به خشم آمده بودند، به صراحت نگفتند تلافی می‌کنند؟ چه کسی مانع تلافی آنها شد؟ مگر قبل از بازی استقلال و تراکتورسازی مشخص نبود یک عده از هواداران تراکتور اهانت به آذری‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارند؟ آیا برای مهار خشم آن‌ها چاره یا تدبیری اندیشیده شد؟

حالا موج خشونت از تهران و اهواز به جم می‌رود و احتمالاً در جم هم شاهد دعوا‌های فرافوتبالی خواهیم بود. حالا لابد قرار است دوباره جناب داورزنی از دشمنان خارجی حرف بزند و بعد از فاجعه، درباره اتفاقات تلخ و زننده، فرمایش تازه‌ای داشته باشد اما منطق می‌گوید حداقل این بار منتظر فاجعه نمانیم و برنامه پیشگیرانه داشته باشیم.

جدا از این بوقچی که باید از ورودش به ورزشگاه جلوگیری شود، از همین حالا باید به فکر کنترل و مهار این خشونت‌ها بود.

خشم جاری در لایه‌های مختلف جامعه به ورزشگاه‌ها کشیده شده و مردمی که از شرایط اقتصادی ناراضی و از شنیدن خبر اختلاس‌ها شاکی هستند، با خشم به ورزشگاه می‌آیند تا حرص خود را خالی کنند و کار از دست آنها که تصور می‌کردند استادیوم می‌تواند مکان مناسبی برای تخلیه انرژی جوانان باشد، در رفته است؛ چرا که عده‌ای سودجو هم این وسط هستند که سوار موج می‌شوند و به شعار‌ها جهت غیرفوتبالی و رنگ و لعاب قومیتی و نژادی می‌دهند.

این که قرار است در آینده با شماره‌دار کردن صندلی‌ها و نصب دوربین‌های پایشی جلوی بی‌نظمی‌ها گرفته و عوامل تحریک و تخریب شناسایی شوند، برای آینده خوب است اما برای امروز چه باید کرد؟ شاید یک راه حل ساده جلوگیری از ورود بوقچی‌ها به ورزشگاه باشد.

جالب اینجاست که دیروز باشگاه پارس جنوبی هم به جای محکوم کردن این تهدید‌های بی‌منطق، فقط هرگونه نسبت این بوقچی به باشگاه شهر جم را تکذیب کرد تا این پرسش ایجاد شود که آیا همین که تهدیدکننده منسبت به باشگاه نباشد، کافی است؟!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازی برگشتی هم هست..‌.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته واضحه که نظراین دوستمون هیچ ربطی به موضوع انتخابی نویسنده نداشت

    • بدون نام

      چی شده که کثیف نامه خبر ورزشی که اتفاقا منتسب به کیسه تهران و این تیم حکومتی هم هست حالا حساس شده؟چرا پیش از بازی پرسپولیس و نمایند آبی پوش اهوازی و تهدیدات استقلالی‌ها ی اهواز علیه پرسپولیس اقدام به بیانیه وابراز دلواپسی نکرد؟؟؟#لعنت_به_قلم_فروش

    • قرمز سرور کیسه حمومه

      برترین این نوع تیتر نزن این هوادار رنگ کیسه جوگیر میشوند .خبرورزشی هدفش جنجال هست !! خواستید بنویسید برترین: از همه هواداران فوتبال در خواست میکند شعار ضدفوتبال ونیز رسم میزبانی را بجا اورند.نتیجه میده

    • بدون نام

      توهین طرفداران نژاد پرست تهرانی به قومییت ها را با پاسخ دندان شکن جواب خواهیم داد. سکوت ماها باعث گستاخی فارس های بی فرهنگ شد.همه ی امکانات رسانه ها در اختیار شماهاست .ولی قومییت های مظلوم حق خودشان را از حلقومتون بیرون خواهند کشید .مرگ بر نژاد پرست

    • بدون نام

      این مشکلات ربطی به فوتبال ندارد وریشه در مشکلات اجتماعی و نا رضایتی ار وضع اقتصادی شامل بیکاری فقر وگرسنگی و غیره را دارد که میخواهند نا رصایتی هارو به ورزشگاها بکشانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج