adexo3
۷۶۵۰۵۶
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

از اولدترافورد تا آزادی؛ چرا اینقدر فرق داریم؟

یک تجربه تلخ آسیایی دیگر این بار با یک سرمربی بین المللی و البته محبوب، با تمام حواشی بی سابقه اش در کارنامه استقلال به ثبت رسید.

ورزش سه: یک تجربه تلخ آسیایی دیگر این بار با یک سرمربی بین المللی و البته محبوب، با تمام حواشی بی سابقه اش در کارنامه استقلال به ثبت رسید.

باید اقرار کنیم این شکستی به معنای واقعی کلمه بود که ذکر دلایلش را باید به کارشناسان واگذار کرد . به هرحال نبود انسجام لازم ،نه برای رویارویی با تیمی مثل السد،بلکه برای حضور در چنین سطحی میتواند دلایل عدیده ای را با خود بهمراه داشته باشد که پرداختن بدون حب و بغض به آن اولین واکنشی است که باید در جهت جبران این باخت سنگین به ان نشان داد.

باید بپذیریم بردن تیمی در قواره های السد مستلزم یک برنامه ریزی اصولی است،باید بپذیریم دیگر حضور بازیکنان تاریخ مصرف گذشته اروپایی یا امریکایی و افریقایی مثل دونادونی یا ریوالدو و یا عابدی پله که فقط از انها جز یک سنگینی نام بجا مانده گذشته است .

دیگر مدیران متمول باشگاهای عربی هزینه را یادگرفته اند .اگر امروز السد از کسی مثل گابی استفاده میکند باید بدانیم او تا ۳ ما گذشته ستون بی چونو چرای تیمی بزرگی مثل اتلتیکو مادرید بوده که به رهبری او به اکثر افتخارات ممکن در سطح باشگاهی رسیده است و درکنار او کسی بازی میکند که با تکیه بر استعداد و کلاس فوتبالش سبکی نوین بنام تیکی تاکا متولد شده است.

از اولدترافورد تا آزادی؛ چرا اینقدر فرق داریم؟

اما درست بعد از اتما م مسابقه دیشب ،مورینیو و شاگردانش هم در سخت ترین و پر فشار ترین روزهای منچستر یونایتد به مصاف تاتنهام رفتند .دیداری که به گفته اکثر کارشناسان شاید به قیمت اخراج مورینو در صورت شکست منجر می شد.

سایه های ورود زیدان به منچستر بعد از دریافت هر گل پر رنگ و پر رنگ تر می شد تا اتمام بازی و باخت سنگین منچستر با سه گل در الدترافورد ، آن هم در حضور 80 هزار تماشاگر متعصب منچستری که چنین روزهایی را کمتر به چشم خود دیده اند(تاتنهام تنها سومین تیمی بود موفق به تحمیل چنین شکستی به منجستر شده است و همچنین بی سابقه ترین نتیجه مورینیو در بازیهای خانکی )درست مثل هشتاد هزار تماشاگر استقلال که شاهده شکست سنگینشان در مقابل یک تیم به ظاهر عربی اما تقویت شده با بازیکنان روز دنیا بودند.

از بحث اصلی مان خارج نشویم، این نکته فقط برای این عنوان شد که بدانیم با چه تیمی باید دست و پنجه نرم میکردیم آن هم با مشکلات فاجعه وار پیش فصل، که بدون شک تمام تماشاگران، استقلال حدا اقل انهایی که به استادیوم می روند بدان واقف هستند .

روی صحبت من با کسانی است که فاقد جنبه حضور در استادیم ازادی بودند ،نه از باب پرتاب ترقه یا استفاده از لیزر بلکه دانستن حمایت تا اخرین لحظه تیمشان حتی بعد از سوت داور که گمان نکنم بدون شک وظیفه ای جز این داشته باشند.

دیشب شاهد دو صحنه کاملا متفاوت از الدترافورد تا ازادی بودیم که در جای خود بسیار طعنه امیز بود . هر دو تیم متحمل یک شکست بسیار تلخ در شرایط بحرانی بودند اما واکنش تماشاگرانشان تفاوتی از زمین تا اسمان داشت.

یکی با بکار بردن واژه سخیف بی ""غیرت بی غیرت""انهم در حالیکه هنوز 20 دقیقه به پایان بازی مانده است و در طرف دیگر تشویق دو دقیقه ای انهم بصورت ایستاده بعد از تحمل یک شکست تاریخی از یک رقیب دیرینه .

دیشب صحنه های زشتی را از نزدیک به تماشا نشستم که نمونه اش را کمتر به یاد دارم که معتقدم این نوع رفتار غیر معمول و این درجه از پایین امادن استانه صبر مردم نه تنها در تهران بلکه در همه ورزشگاهی ایران به واکاوی ریشه ای نیازمند است .تشویق یک تیم عربی ان هم در آزادی در حالیکه هنوز 20 دقیقه از این دیدار و 90 دقیقه از دیدار برگشت باقی مانده است جای تاسف و ناراحتی بسیاری دارد.

دیروز تماشاگران منچستر درس بزرگی را درست یک ساعت بعد از اتفاقات دیشب ،نه تنها به هواداران استقلال بلکه به تمام هواداران ایرانی دادنند که امیدوارم به سادگی از ان عبور نکنیم.و یادمان باشد که گاهی یک سکوت بجا میتواند بهترین نوع حمایت باشد. .هنوز صحبت های مربی الجزایر در دیدار جام بین قارهای در سال1370 را یادم نمیرود که ادعا می کردتنها ده هزار تماشاگر ما در الجزایر به صد و ده هزار طرفدار شما می چربند .

کیاوش عزیزی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله درسته ولی منچستر جلو تاتنهام بازی قابل قبولی در خانه به نمایش گذاشت و تماشاگران انها را تشویق کردند درست مث وقتی که استقلال جلو پرسپولیس باخت ولی به دلیل اینکه دفاع نکرد و بازی خوبی انجام داد تشویق شد ولی دیشب استقلال حتی نتوانست یک موقعیت درست کند و در ازادی دفاع کرد:-(

    • بدون نام

      فقط تماشگران تراختور هستند می گن عیبی یوخ

    • بدون نام

      با همین چرندیات , اونهایی که تیم رو خراب کردند و رفتند برائت میدید بهشون ؟؟؟ تیم رو بقدری تضعیف و خراب کردند که در لیگ هشتم هستیم و در آسیا هم تقریبا حذف شدیم , منچستر مدیران لایق هم داره چرا اونها رو نمی بینید ؟؟؟ مدیران نالایق استقلال رو به اینجا کشوندند

    • بدون نام

      کاملا درست میگی این تماشاگرا از فوتبال فقط برد میخوان

    • 《 ** پاسارگاد ** 》

      آقای نویسنده ..... قحطی تیتر خبری بود ؟؟؟؟

      این چرت‌وپرت ها چیه ازخودتون ... دارین درمیارین!!!

    • hadi

      حداقل ۲۰ سال باید کار کنیم .تا به سطح فرهنگ تماشاگران اروپایی برسیم.با این وضعت.

    • بدون نام

      به این اساره نکردی که فرهنگ ما پانصد سال از اونها عقب تره! و بنظرم این بهترین جواب برای مقالت بود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج