اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۶۸۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نشانی از قهرمانی: کلوپ کنار کینگ کنی

لیورپول حالا چهار بازی اولش در این فصل از لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته.

آی‌اسپورت: لیورپول حالا چهار بازی اولش در این فصل از لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته. آخرین باری که چنین اتفاقی برای قرمزپوشان مرسی ساید رخ داد به فصلِ ۱۹۹۱-۱۹۹۰، در دوران پیش از شروع لیگ برتر بر می‌گردد، وقتی کنی دالگلیش روی نیمکت مردان آنفیلد می‌نشست.

شاید برنامه بازی‌ها در ابتدای فصل به سود لیورپول بوده و پیروزی برابر وستهم، کریستال پالاس، برایتون و لستر به هر صورت از شاگردان یورگن کلوپ انتظار می‌رفت، اما فراموش نکنیم در فصول گذشته تیم‌هایی چون برنلی و واتفورد بودند که در همان هفته‌های ابتدایی لیورپول را شکست دادند.

اتفاقا بازی دیشب برابر لستر، بعد از اشتباه بزرگ الیسون که اجازه بازگشت به بازی را به میزبان داد، از آن دست جدال‌هایی بود که لیورپول سال‌های گذشته در آن امتیاز از دست می‌داد.

لیورپول در این شب با گل‌های سادیو مانه و روبرتو فرمینو در همان نیمه اول پیش افتاد و به نظر نمی‌رسید دیگر امیدی برای لستر باقی مانده باشد. اما وقتی الیسون تصمیم گرفت برای رد کردن توپ از کلچی ایهناچو دوری کرویفی بزند، مهاجم سابق منچستر سیتی خیلی راحت توپ را ازش گرفت و پاس گلی برای رشید گزل ساخت.

الیسون هفته پیش مقابل برایتون با دریبل سر پایی که به آنتونی ناکهارت زد بدل به پدیده‌ای وایرال در شبکه‌های اجتماعی شد، اما گلر برزیلی لیورپول که فصل پیش در سری آ حتی یک اشتباه منجر به گل هم نداشت، با اعتماد بیش از حدش عامل اصلی در باز شدن دروازه تیمش برای اولین بار در این فصل از لیگ برتر بود.

نکات مثبت این بازی اما برای لیورپول بسیار بیشتر از اشتباه بزرگ الیسون بود. جو گومز، مدافع جوان و انگلیسی لیورپولی‌ها، در حالیکه گرت ساوتگیت بازیش را از نزدیک تماشا می‌کرد، یک نمایش چشمگیر دیگر داشت و نشان داد بدل به زوجی قابل اطمینان کنار ویرجیل ون دایک با تجربه شده است.

گومز اما تنها انگلیسی‌ای نبود که در جدال در کینگ پاور درخشید. جیمز میلنر که با اضافه شدن جردن هندرسون به ترکیب اصلی در پست هافبک دفاعی به کار گرفته شده بود، باز هم نمایشی کامل و بسیار تحسین برانگیز برای تیمش داشت.

این صدمین بازی میلنر با پیراهن لیورپول در لیگ برتر بود که او را به کلوپی تنها چهار نفره در تاریخ این لیگ ملحق کرد؛ کلوپی شامل گرت بری، روری دلپ و گری اسپید که برای سه تیم مختلف بالای صد بازی انجام داده‌اند.

هافبک سابق استون ویلا و منچستر سیتی که هیچ نشانه‌ای از بالا رفتن سنش به چشم نمی‌خورد برابر لستر بیش از هر بازیکن دیگر لیورپول دوید (۱۲.۴۷ کیلومتر) و بیشترین لمس توپ (۸۱)، بیشترین بازپس‌گیری توپ از حریف (۹) و بیشترین بلوکه کردن توپ را بین تمام هم‌تیمی‌هایش داشت.

در ضمن میلنر در این بازی پاس گل دوم تیمش را هم از روی نقطه کرنر برای فرمینو ساخت. بدین ترتیب او حالا ۸۰ پاس گل در لیگ برتر دارد، درست به اندازه دیوید بکام، و در رده هفتم جدول بهترین پاسورهای تاریخ این لیگ.

گلی که میلنر برای فرمینو ساخت به این معنا بود که این مهاجم سخت‌کوش و فداکار برزیلی در دوران مربیگری کلوپ در لیورپول روی ۶۰ گل این تیم تاثیر مستقیم داشته (۳۷ گل، ۲۳ پاس گل)، یعنی ۱۵ بار بیش از هر کدام از هم‌تیمی‌هایش در این دوران.

شاید لیورپول هنوز به چالشی جدی در لیگ برتر فصل جدید کشیده نشده باشد، اما قرمزهای آنفیلد بعد از بازگشت از بازی‌های ملی باید به خانه تاتنهام سفر کنند و بعد خیلی زود باید به سراغ منچستر سیتی و چلسی بروند. بنابراین بعد از این بازی‌ها می‌توانیم دیدی درست‌تر نسبت به تیمی که کلوپ در این فصل ساخته پیدا کنیم. تا این جای راه اما شاگردان او حتی یک قدم هم اشتباه برنداشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج