۷۶۹۳۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آیا زیدان می‌تواند گزینه مناسبی برای یونایتد باشد؟

زین الدین زیدان شاید جدی ترین گزینه برای جانشینی مورینیو در منچستریونایتد باشد.

وبسایت نود: عطش برای پیشرفت، فوتبال جذاب و موفقیت، زیدان را بدل به گزینه ای جذاب برای نیمکت منچستریونایتد کرده تا او جانشین مورینیو در الدترافورد شود، اما آیا او واقعاً گزینه ای مناسب برای باشگاه منچستریونایتد است.

حاشیه های پیش آمده برای مورینیو در این فصل، از گلایه های وی در پیش فصل گرفته تا برآورده نشدن خواسته هایش در پنجره نقل و انتقالات و احتمال تیره شدن رابطه با وودوارد گرفته تا شروع بد در فصل جدید و تحمل دو شکست و خوردن هفت گل در چهار مسابقه، همه و همه موجب شده شایعات زیادی پیرامون برکناری مورینیو مطرح شود.

اگرچه هنوز باشگاه از مورینیو حمایت کرده و صحبتی از اخراج وی مطرح نیست ولی گمانه زنی ها حکایت از آن دارند که اگر روند ضعیف یونایتد ادامه یابد، شاید مورینیو به نیم فصل هم نرسد و باید به دنبال جانشین برای وی بود. اما یکی از افرادی که بیش از همه به نیمکت یونایتد نزدیک به نظر می رسد، سرمربی سابق رئال مادرید است. اما آیا به واقع زیدان گزینه ای مناسب برای یونایتد است؟

آیا زیدان می‌تواند گزینه مناسبی برای یونایتد باشد؟

هرچه باشد شرایط یونایتد در این روزها خیلی مناسب نیست، تیم مورینیو نه در زمین بازی خیلی تماشاگرپسندی ارائه می دهد که هوادارانش را به وجد آورد و یاد دوران فرگوسن را در ذهن زنده کند و نه از نظر نتیجه، تیم توانسته نزدیک به دوران موفقیت فرگوسن شود.

اما مشکلات به همینجا ختم نمی شوند. پل پوگبا ستاره محبوب منچستریونایتد که وودوارد تلاش زیادی کرد تا او را در تابستان ۲۰۱۶ به یونایتد بازگرداند، اخیراً رابطه اش با مورینیو تیره شده و کار به جایی رسیده که حتی این بازیکن خلاق در آخرین مصاحبه اش احتمال جدایی از یونایتد را در آینده تکذیب نکرده است.

همین موضوع احتمال جدایی مورینیو و حضور زیدان را تقویت می کند. ترکیبی که می تواند به سود پل پوگبا و یونایتد هم شود. وودوارد اصلاً نمی خواهد ستاره ای را که برای خریدش، ۱۰۰ میلیون پوند خرج کرد، به راحتی از دست بدهد و موجی از انتقادات را تحمل کند.

اما مشکل اینجاست که پل پوگبا تحت شرایط فعلی و زیرنظر مورینیو، آن پوگبایی نیست که در یوونتوس و فرانسه سراغ داشتیم. خوب نبودن پوگبا، هم باعث نیمکت نشینی و نارضایتی وی شده و هم کیفیت یک مهره کلیدی را از ترکیب تیم محروم ساخته است.

آیا زیدان می‌تواند گزینه مناسبی برای یونایتد باشد؟

اما کیست که نداند پل پوگبا به بازی زیرنظر زیدان در رئال مادرید علاقه داشت و این موضوع را اعلام کرده بود؛ حتی زیدان هم پیش تر در زمان حضورش در رئال مادرید از پل پوگبا بارها تعریف و تمجید کرده و ابراز تمایل کرده بود تا هموطنش را در ترکیب رئال مادرید ببیند.

اما در نهایت رئال مادرید نتوانست در خرید وی به موفقیت برسد و این بازیکن به الدترافورد بازگشت. اما هنوز فرصت از دست نرفته است، زیدان می تواند راهی یونایتد شود و سرمربی پل پوگبا باشد، ترکیبی که شاید به نفع پوگبا و هواداران یونایتد باشند. شاید بالاخره پوگبای واقعی را در الدترافورد ببینیم.

نکته مهم دیگر که زیدان را یک گزینه ایدئال برای یونایتد متصور می سازد، سبک بازی و فلسفه او است. فراموش نکرده ایم که تیم او فصل قبل در راه رسیدن به جام سوم خود در لیگ قهرمانان اروپا، چه نمایش های جذاب و هیجان انگیزی ارائه کرد. زیدان در آخرین مصاحبه اش با یوفا تاکید کرده بود که سبک بازی تیمش روی پس گرفتن توپ از حریف و تملک روی توپ است.

او بر این باور است که تملک روی توپ و میدان برای ایجاد حملاتی هدفمند و خلق موقعیت، کلیدی است. در مقابل یونایتد اکنون مربی ای روی نیمکت خود دارد که هیچ بیمی از این ندارد که در مقابل تیم های متوسط هم عقب بنشیند و روی ضدحملات دلخوش به خلق موقعیت باشد. سبکی که انتقادات زیادی را هم برای مورینیو به همراه داشته است.

آیا زیدان می‌تواند گزینه مناسبی برای یونایتد باشد؟

در هر صورت فقدان یک بازی جذاب و هجومی چیزی است که در این ۵ سال بعد از بازنشستگی فرگوسن، خیلی در یونایتد حس شده و شاید زیدان کلید گمشده ای برای باز کردن این قفل باشد. نباید فراموش کرد که او در دو سال و نیم حضورش در رئال مادرید نیز، موفقیت های متعددی کسب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج