۷۷۱۱۹۰
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

در انتظار ۹۰ - ۱۰ واقعی در دربی ۸۸

هفته هشتم آزمون مهمی برای سازمان لیگ خواهد بود و باید دید آیا آن ها می توانند این کار دشوار را انجام دهند یا خیر.

ورزش سه: دو هفته بعد تیم های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. این هشتاد و هشتمین مصاف آبی و قرمزهای تهران خواهد بود که تفاوت بزرگی با مصاف های قبلی دارد و آن هم رعایت شرایط میزبانی روی سکوها است؛ تصمیمی شجاعانه از سوی سازمان لیگ که به سرانجام رساندنش بسیار دشوار خواهد بود.

* گام اول؛ بلیت فروشی اینترنتی

واقعیت این است که بدون بلیت فروشی اینترنتی نمی توان قانون ۹۰-۱۰ را در هیچ مسابقه ای اجرا کرد. آبی پوشان پایتخت از زمان واگذاری بلیت فروشی به باشگاه ها، سامانه ای برای فروش الکترونیکی بلیت ها فراهم نکرده اند اما انتظار می رود این سامانه تا مهر ماه راه اندازی شود و تماشاگرانِ دربی، بلیت ها را اینترنتی خریداری کنند.

این سامانه باید هوشمند باشد و در مراحل مختلف ثبت نام، هویت هر فرد را احراز کرده و اجازه ندهد افراد با شماره ملی های فیک و دروغین اقدام به خرید بلیت کنند. باید هواداران استقلال را از پرسپولیس تشخیص دهد تا قرمزها نتوانند جایگاه آبی ها را تسخیر کنند و برعکس.

* 90-10 یا ...؟

آیا قرار است ۷۸ هزار و ۱۱۶ بلیت فروخته شود یا بازهم بخشی از سکوها برای امنیت هواداران خالی می ماند؟ یا شاید هم قرار است ۷۸ هزار و ۱۱۶ بلیت فروخته شود و بخشی از سکوها هم خالی بماند! در چنین شرایطی بدون شک نه تنها امنیت ورزشگاه تامین نمی شود که حتی شرایط برای بی نظمی فراهم خواهد شد.

همچنین نگاهی به دربی های بزرگ دنیا مثل منچستریونایتد - منچسترسیتی، اتلتیکو مادرید - رئال مادرید و... نشان می دهد نیازی به خالی گذاشتن سکو بین هواداران دو تیم نیست چرا که این کار ناخودآگاه هواداران را تحریک به انجام کارهای ناشایست می کند. چه بهتر که با ایجاد فضایی آزاد و با اعتماد به هواداران دو تیم، شرایط را برای استفاده حداکثری از سکوها فراهم کنیم؛

نباید فراموش کرد هوادارانی که برای تماشای دربی پایتخت به ورزشگاه می روند همان هایی هستند که در کوچه و خیابان با هم معاشرت می کنند و در اوج تنش های کنونی، رفتاری برادرانه دارند.

* در انتظار رفتار حرفه ای از سوی قرمزها

البته سازمان لیگ، مسئولان برگزارکننده مسابقه و تیم میزبان ملزم به ایجاد شرایط استاندارد روی سکوها هستند اما برکسی پوشیده نیست که یک شبه نمی توان وضعیت حرفه ای را به وجود آورد و خود هواداران نیز باید با این موج همراه شوند. پرسپولیسی ها پیش تر در شرایط ۵۰-۵۰ تلاش می کردند حضور پررنگ تری نسبت به تیم رقیب داشته باشند و شاید این بار هم چنین فکری را در سر بپرورانند اما باید به خاطر داشته باشند که این بازی، در دور برگشت هم وجود خواهد داشت.

به عبارتی، قرمزها باید تمام تلاششان را کنند تا شرایط حرفه ای بر دربی پایتخت حاکم شود. این که آن ها سکوهایی فراتر از حق خود را به تسخیر در بیاورند چه سودی برایشان خواهد داشت؟ آیا تیم برانکو به طرز قابل ملاحظه ای سود خواهد کرد؟ آیا این ها ارزشش را دارند که در آینده هواداران پرسپولیس مقصر عدم اجرای قانون ۹۰-۱۰ بشوند؟

* 70 هزار استقلالی در آزادی؟

اگر سازمان لیگ قانون ۹۰ درصد را به درستی اجرا کند، ۷۸۰۰ صندلی باید به هواداران پرسپولیس برسد. در این صورت آبی ها برای تکمیل سکوهای آزادی بایستی حضور ۷۰ هزار نفری داشته باشند. آن ها در بازی با السد ورزشگاه را مملو از تماشاگر کردند و نشان دادند پتانسیل این کار را دارند اما شاید با شرایط کنونی، دل و دماغ حضور پرشور در ورزشگاه را نداشته باشند.

ولی آن ها این بار بی توجه به شرایط تیمشان باید به ورزشگاه بیایند چرا که عدم حضور آن ها، می تواند اجرای قانون ۹۰-۱۰ را به خطر بیاندازد و به عبارتی باعث شود کاسه کوزه سرشان بشکند.

البته در پایان باید گفت این سازمان لیگ است که نقش اصلی را در این داستان ایفا می کند. آن ها باید پلن های مختلف برای شرایط گوناگون در این بازی داشته باشند.

حتی اگر هواداران استقلال هم تمام سکوها را پر نکردند آن ها باید برنامه داشته باشند که سکوهای خالی چطور به تیم میهمان برسد و به عبارتی مسئولان برگزاری مسابقات باید برای هر لحظه این مسابقه برنامه داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در صورتی این اتفاق میتونه بیفته که توی ورزشگاه اختصاصی شون بازی کنن،وقتی هردوتا تیم ورزشگاه ندارن و آزادی رو اجاره میکنن پس نمیشه ۹۰– ۱۰ بلیط فروخت چون معلوم نمیشه کسی که بلیط میخره طرفدار کدوم تیمه

    • ارمین

      اینجوری که بازی ده بر هیچ به نفع استقلال میشود

    • دکتر گوسفندان

      اگر بیان میگم لولو بخوردشون جیزه ی وقت نیایی ها

    • بدون نام

      صندلیا پرمیشن خوبم‌ میشه. تو بازیهای آسیایی تو آزادی استقلال ازلحاظ تماشاگر رکوردداره. تو دربی هم پرمیشه لنگی جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج