adexo3
۷۷۷۱۹۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

یادداشت پژمان جمشیدی به بهانه دربی

بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس با انتشار متنی به تاثیر دربی در فضای فرهنگی فوتبال و جامعه پرداخت.

ورزش سه: پژمان جمشیدی که این روزها از فوتبال فاصله گرفته و در عرصه سینمایی فعالیت می‌کند، به بهانه دربی ۸۸ متن زیبایی را به همراه کلیپی از بازی شماره ۸۱ استقلال و پرسپولیس که یک ماه بعد از درگذشت هادی نوروزی برگزار شد و تماشاگران دو تیم یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند، منتشر کرد که متن پیام او را در زیر می‌خوانید:

یادداشت پژمان جمشیدی به بهانه دربی

«زمانی که فوتبال بازی می‌کردم شاید نگاهم به اون خیلی بیشتر از هرچیز، نگاهی رقابتی و سخت‌کوشانه بود؛ برای بردن بازی و شکست دادن حریف روبه‌رو و در نهایت فتح جام و یا پوشیدن پیراهن تیم ملی، اما آن روزها هم می‌دانستم که تمام این هیجانات در عادی‌ترین و بهترین شرایط حدود ١/٧ از تمام عمر منو تشکیل میده؛ حالا که به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم اون روزهای کوتاه چه درس‌های ماندگاری داشته.

فوتبال درست شبیه زندگیست، نه در شعار که در حقیقت کلام.

از دربی دو بر یکی که اواخر اون برای دفاع از کرنر استقلال طبق معمول وظیفه محول شده از طرف سرمربی به تیر یک دروازه تکیه داده بودم و منتظر ارسال کرنر، که چشمم به اسکوربرد اون طرف ورزشگاه افتاد و داشت دقیقه ٨٦ رو نشون می‌داد.

تو دلم یه شکر بزرگ کردم از این پیروزی بزرگ، غافل از این که سرنوشت شکست ٣ بر دو رو برامون کنار گذاشته بود. تو چند دقیقه همه چیز دگرگون شد. درست مثل زندگی که روی هیچ موفقیت اون نمیشه آسوده خوابید و هیچ شکستی هم تورا نمی‌کشد.

چیزهایی که از فوتبال آن روزها بیشتر به یادم مونده و بیشتر دوست دارم به اون ها فکر کنم، نه دریبل‌های آن چنانی و نه گل‌های استثناییه، چیزهایی که من رو تا نهایت خوشی میبره و باعث کیف کردن از گذشتم میشه، تصاویری است مثل تصاویر بالا(تشویق هماهنگ زنده یاد هادی نوروزی از سوی تماشاگران استقلال و پرسپولیس). چقدر زیباست این همدلی و معرفت.

یه چیزی فراتر از ورزش و رقابته که اتفاقا از روح خودش نشات می‌گیره.

خودم طرفدار فوتبال، با تمام حواشی اونم که اعتقاد دارم فوتبال بدون حاشیه و تکل و درگیری، ذات خودش رو از دست میده، اما وقتی با این احترام و بزرگی ادغام میشه، دیگه میشه اون چیزی که نمیشه لذتش رو با هیچ چیز مقایسه کرد.

درود به همه طرفداران شریف فوتبال که هرچی دارم از اون‌هاست، و با آرزوی یک دربی محکم و زیبا و در نهایت سلامتی همه بازیکنان و تماشاچیان.

هرچند من هم مثل همه طرفداران فوتبال دنیا دوست دارم تیم محبوبم پیروز بشه.

روح هادی نوروزی عزیز و همه ستارگانی که روزی پیراهن این دو باشگاه رو پوشیدن و با دیدنشون کیف کردیم، شاد و آروم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sera

      سلام آقا پژمان من سپنتا رفیعیان پسر 10 ساله هستم من شما را خیلی دوست دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج