۷۸۱۴۶۷
۳۹ نظر
۵۰۰۲
۳۹ نظر
۵۰۰۲
پ

پیراهن «حاجی» را به طارمی ندهید

زمزمه‌های بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس در حالی مطرح شده که این تیم به هیچ عنوان نیازی به ستاره جفاکار خود ندارد!

دنیای اقتصاد: طی چند روز گذشته شایعه بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس دوباره در محافل خبری و ورزشی مطرح شده است. این زمزمه‌ها به‌ویژه از زمانی جدی‌تر شد که پرسپولیس برای بازی با السد به قطر رفت و طارمی برای دقایقی در اردوی سرخپوشان حاضر شد.

البته این اتفاق در سفر قبلی قرمزها به قطر برای بازی با الدحیل هم رخ داده بود، اما این بار تقارن آن با شرایط نامطلوب خود طارمی باعث تشدید شایعات شده است.

واقعیت آن است که مهاجم ملی‌پوش ایرانی وضع چندان خوبی در لیگ ستارگان ندارد. آمار گلزنی او پایین است و به الغرافه که روی پله هفتم جدول ۱۲ تیمی قطر قرار دارد، کمک چندانی نکرده است. نمایش‌های ضعیف طارمی این اواخر صدای کارشناسان فوتبال قطر را هم درآورده؛ طوری‌که یکی از آنها گفته بود: «ما در فوتبال خودمان بهتر از طارمی زیاد داریم!»

اگرچه طارمی هنوز یک نیم‌فصل دیگر با الغرافه قرارداد دارد، اما فراموش نکنیم قطری‌ها فوق تخصص فسخ قرارداد هستند و اگر در میانه‌راه احساس کنند آب‌شان با یک بازیکن یا مربی توی یک‌جوی نمی‌رود، به راحتی به همکاری دو طرفه خاتمه خواهند داد. نمونه تاریخی در این مورد، فسخ قرارداد علی کریمی با باشگاه السیلیه و بازگشت او به پرسپولیس در سال ۸۷ است.

مجموعه این مسائل در کنار پایان قریب‌الوقوع محرومیت پرسپولیس از یارگیری باعث شده شایعه بازگشت طارمی به‌جمع سرخپوشان جدی‌تر از هر زمان دیگری به نظر برسد؛ آنچه شاید دل برخی را بلرزاند، اما در مورد سودمند بودنش برای پرسپولیس تردیدهای فراوانی وجود دارد.

طارمی از روزی که در پرسپولیس چهره شد و اسمی برای خودش دست‌وپا کرد، مترصد خروج از این باشگاه بود. تابستان ۹۳ او با موهای بلند و بالا زده، با هیجانی زایدالوصف و لباسی به شدت ساده که با روزگار فعلی‌اش توفیر زیادی دارد، در خیابان شیخ‌بهایی حضور یافت و با پرسپولیس قرارداد رسمی امضا کرد.

درست یک سال بعد اما، در تابستان ۹۴ شایعه پیوستن طارمی به باشگاه القادسیه کویت سر زبان‌ها افتاد و البته به نتیجه نرسید. تابستان ۹۵ او بدون اطلاع باشگاه با ریزه‌اسپور ترکیه قرارداد بست و بعدا به تیم برگشت، تابستان ۹۶ هم طارمی همه زورش را زد تا شخصا مبلغ یک میلیون دلار لازم برای فسخ قراردادش با پرسپولیس را جور کند و برود، اما به نتیجه نرسید و به‌عنوان آخرین بازیکن تیم دست از پا درازتر به تمرینات پیش‌فصل بازگشت.

آن همه عطش عجیب طارمی برای جدایی اما، چندان هم بی‌هزینه نبود و محرومیت یک ساله این تیم را به دنبال آورد. عجیب اینکه حتی با وجود تحمیل چنین بهای هنگفتی به باشگاه، باز هم طارمی از صرافت کوچ نیفتاد و عاقبت در اوج تهی‌دستی برانکو و پرسپولیس، خودش را در دامان شیوخ قطری انداخت.

حالا او چرا باید برگردد؟ برگردد که چه بشود؟ که باز چهار ماه دیگر زمین و زمان را به هم بدوزد که می‌خواهم بروم؟ اصلا این مدت که او نبود، غیبتش چه لطمه‌ای به پرسپولیس زد؟ این تیم در تکرار قهرمانی لیگ برتر به مشکل خورد؟ آقای گل نداشت؟ در آسیا بالا نرفت؟ پرسپولیس فعلی چه کم و کسری دارد که طارمی باید برگردد و رفعش کند؟

راستی چرا؛ این تیم بدون مهاجم بوشهری یک چیز بزرگ کم دارد؛ یک نفر که رودرروی هوادار خسته بایستد، زل بزند توی چشمش و به او «هیس» نشان بدهد. اگر دلتان تنگ شده، بسم‌الله!

کانال‌های هواداری پرسپولیس می‌نویسند بین دو نیم‌فصل قرار است اسم ماهینی مصدوم از فهرست پرسپولیس خارج شود و به‌جای او نام طارمی را اضافه کنند. می‌گویند گرشاسبی دارد برانکو را راضی می‌کند که کوتاه بیاید. مهم نیست که چنین شایعه‌ای چقدر به واقعیت نزدیک است؛ چه اینکه اصلا شاید خود طارمی میل به بازگشت نداشته باشد.

با این همه، گله اصلی از خود این هواداران است که دوباره درحال پهن کردن فرش قرمز پیش پای ستاره جفاکار هستند. طارمی به اندازه تک‌تک گل‌هایی که برای پرسپولیس زد، مسابقاتی که در این تیم انجام داد و حتی جلسات تمرینی که پشت سر گذاشت برای باشگاه حاشیه ساخت، سر مردم منت گذاشت و ساز جدایی کوک کرد. حالا چرا دل ملت باید برای او تنگ شده باشد و به شایعه بازگشتش دامن بزنند؟

شما فکر کنید اگر در اروپا یک نفر چنین کاری با باشگاهش می‌کرد، هواداران چطور از او پذیرایی می‌کردند؟ یادتان باشد پیراهن امروز پرسپولیس بر تن یکی مثل محمد انصاری است که در طول مدت محرومیت بارها پیشنهادهای رسمی و چشمگیر برای ترانسفر به اروپا و آسیای شرقی داشت، اما ماند و دست تیم را در بحبوحه محرومیت گرفت؛ آن هم درحالی‌که مطمئن نبود مثلا مشتری دست به نقد چینی‌اش دو سال دیگر هم پای کار باقی مانده باشد.

عین این قصه برای علی علیپور و حتی علیرضا بیرانوند هم وجود داشت. این بچه‌ها، این ۱۲ نفر یا کمی بیشتر، ماه‌ها باغیرت و بی‌منت جنگیده‌اند و با دست‌های خالی دارند بزرگ‌ترین رویای تاریخ باشگاه را محقق می‌کنند. حالا شما بگویید آیا انصاف است که پیراهن اینها را بر تن امثال طارمی و رضاییان بپوشانید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه

    • idah0111

      ما که مخالف برگشتن این افراد به تیممون هستیم

    • سکوتم از رضایت نیست

      طارمی کیلوی چند.لیاقت پیراهن پرسپولیس نداره

    • شش ♥

      طارمی اگه کریس رونالدو هم بشه دیگه در پرسپولیس جایی نداره. من یکی قسم میخورم طارمی برگرده دیگه هوادار پرسپولیس نمیمونم.

    • بدون نام

      این بازیکن نیس فقط پول پرسته،پرسپولیس،اینومیخادچیکارعلیپورومنشائ،مثل،شیروایسادن،،علیپورتولینگ،برترمنشاهم،اسیا،دیگه،مهدی،طارمی،رومیخادچیکار،همون،واسه،عرباعالیه

    • حمید

      تحلیل واقعیتی از شخصیت بازیکنی که دلار از وفاداری، عرق به هوادار و باشگاه در وجود ایشان معنا ندارد. آقای گرشاسبی و بقیه حق و اجاره ندارند مجددا این بازیکن را به خدمت بگیرند، چون فرهنگ نامبرده ممکن که هیچ، قطعا روی سایر بازیکنان تاثیر مخرب خواهد داشت. پرسپولیس بدون ایشان و مسلمان و نفر سوم، راه و رسم مبارزه را در میدان را به همه نشان داد. امیدوارم مدیریت باشگاه نرمش نشان ندهد.

    • بدون نام

      احسنت بسیارجالب وواقع گرایانه اگرگوش شنوایی باشد

      پاسخ ها

      • ارش جهان

        غلط کرده

    • بدون نام

      برگشت طارمی بزرگترین خیانت به پرسپولیس و هوادارا هس
      لعنت به کسی که بخواد باعث برگشت طارمی بشه طارمی هیچ جایی در پرسپولیس نداره
      طارمی هیچ جایی در پرسپولیس نداره

    • یه پرسپولیسی متعصب♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

      قشنگ گفتی

    • رادین

      غلط کرده برگرده بی شعور ندید بدید

    • علی

      من بعنوان یک پرسپولیسی با اینکه این دو بازیکن زحمت کشیدن برا تیم ولی به همان مقدار پولشو گرفتن، اما بهیچ عنوان راضی به برگشت این دو بیغیرت نیستم ، غیر تو از محمد انصاری باید یاد بگیرن که از این دو بازیکن هم قدیمی تر وهم باشرفتره وهم کم حاشیه تر این دو بازیکن که تو این دوره زمونه به این دو نمیشه گفت بازیکن باید گفت برید گمشید دست از سر پرسپولیس بردارید

    • علی

      حاج محمد انصاری یکی از بامعرفترین پرسپولیسی هاست خواهش میکنم اونو با طارمی و ۰۰۰۰ مقایسه نکنید ۰

    • بدون نام

      دمت گرم گل کفتی

      برانکو از چوب خشک بازیکن می سازد
      نیازی به گربه صفتانی مثل طارمی نیست

    • بینا

      دقیقا

    • ایرانی.

      اون کثافت غلط میکنه حتی اسم پرسپولیسوبیاره.هیچ هواداری اجازه بازگشت به کثیف ترین وخیانت کارترین فردی مثل طارمی رونمیده.مطمءنانه هوادارا.نه برانکوونه هیچکس دیگه اجازه بازگصت باین نامردپلیدورضاییان بدترازاونونخواهد.هرکه خواستاربازگشت این دونفرنامردباشه مسلماپرسپولیسی نیست.

    • ❤❤۹یـــه پــرســپــولــیســے هـــزار آتــــیـــشــه❤❤

      بابا دست عز سر این طارمی بد بخت بردارید اون به شما کار نداره شماها هی گیر بدید بهش درضمن شماهایی که میگید علیپور ، علیپورتون امسال چه گوهی خورد براتون پارسالم شانسی آقای گل شد گل زده طارمی تو این مرحله آسیا رونگاه کتید گل زده علیپور در این مرحله آسیا برا امسالو نگاه کنید بعد متوجه تفاوتا میشید

    • بدون نام

      اگر برانکو طارمی رو بخواد مگه شما کاسه داغتر از آش هستید که فضولی میکنید ؟ مگر مجیدی و ابراهیمی در بدترین شرایط استقلال رو ترک نکردن و برگشتن و رو سر هواداراشون جا گرفتن؟ در صورتیکه برانکو بدونه طارمی میتونه گره ای از مشکلات پرسپولیس رو باز کنه چرا نباید بیاد؟ چون چنتا لیدر که چند وقت پیش پرسپولیس رو به حاشیه بردن برای طارمی و دیگران میتونن شاخ و شونه بکشن؟ ما از طارمی دل خوشی نداریم اما مهم پرسپولیس هست و بارها گفتیم هرجی برانکو بکه

      پاسخ ها

      • ❤❤۹یـــه پــرســپــولــیســے هـــزار آتــــیـــشــه❤❤

        آخ گل گفتی دمت گررررررررم

      • ارش جهان

        مجیدی وابراهیمی تیمشون شرایط تیم مارو نداشت دایی جان . مجیدی و ابراهیمی تیمشونو دوسال ازنقل وانتقالات محروم نکردن . کسی بارفتن طارمی مخالف نبود .چون هیشکی دوست نداره جلو پیشرفت کسی گرفته بشه . طارمی پرسپولیسو به روز سیاه نشوند ولی تنهاشانس ما اینه که برانکو روداریم که از ماکت بازیکن میسازه . وگرنه طارمی که بازیکن نبود . مسلمان و رضاییان هم ازپرسپولیس رفتن . حالا چی سرشون اومده

    • فردوسی

      هرکسی بخواد وساطت کنه بر برگشت اونا خیلی بیجا میکنه ما هوادارا بازیکن بی غیرت نمیخوایم مطمعن باشین هرکی واسطه بشه هوادارا نمیزارن آب خوش از گلوش پایین بره

    • ژینو

      هرکی که تو این زمان محرومیت گذاشت از تیم رفت دیگه جایی تو تیم ما نداره،کسایی که قبلا هیچکی آدم حسابشون نمیکرد،اومدن پرسپولیس معروف شدن محبوب شدن و حسابی نونشون تو روغن بود،اما وقتی وقتی تو محرومیت میزاری میری آقای بازیکن باید بگم خیلی بیشرفی،تف به ذاتت..... طارمی،احمدزاده،مسلمان،محرمی دیگه جایی تو تیم پرسپولیس ندارن.

    • کیسه سوز

      خداوکیلی جفا میشه به این تیم اگر طارمی و رضاییان برگردن.کسایی که تو اوج احتیاج باشگاه پشت کردن.دیگه مهره سوخته هستن

    • بدون نام

      غلط زیاد کرده بیاد پرسپولیس مگه پرسپولیس طویله هستش که هرموقع دوست داشت بیاد مگه ما هواداران مرده باشیم

    • محدثه

      مردم و شانتاژ نکنین اگر بخواد برمیگرده و هیچکس هم کاری نمیتونه کنه

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      طارمی دیگه مال قریشی هس

    • سعيد

      حالا این بیاد ,نیاد پرسپولیس تو چرا داری میسوزی. اقا نیاز نبود که این همه متن بنویسی. میگفتی طارمی نیا ,من ازت خوشم نمیاد. نظر شخصی خودته. ولی ما بیاد پرسپولیس ازش استقبال میکنیم.

    • بدون نام

      حرف دل منو زدی دمت گرم اینو و چند تای دیگه باید خواب پیراهن پرسپولیسو دوباره ببینن کسایی مثل صادق محرمی مثل فرشاد احمد زاده وحید امیری رامین رضاییان محسن مسلمان اینا واسه ما مردن

    • آنتی کیسه

      اگه برگرده پرسپولیس با گوجه گندیده و تخم مرغ به استقبالش میریم.خائن

    • رحیمی

      سلام به همه دوستداران ارتش سرخ دوستای عزیزم نظر همتون محترم ولی طارمی مثل بچه خطا کار خانوادست که نیاز به کمک داره اگه بخواهیم رفتار مقابله بمثلی داشته باشیم چه فایده داره طارمیاشتباه کرده ولی بیایید لحظه های زیبایی رو که برامون خلق کرده رواز یاد نبریم بیایید اگه کسی بیوفایی کرده با وفاداریمون بهش بفهمونیم که که وفادار بودن چقدر میتونه زیبا باشه به عشق همه بچه های وفادار پرسپولیسمون

      پاسخ ها

      • ❤❤۹یـــه پــرســپــولــیســے هـــزار آتــــیـــشــه❤❤

        عالیییییی

    • بدون نام

      هنوز که هنوزه مصاحبه های طارمی ومسلمان را در روزهای که بالای ۷۵ درصد پول گرفته فراموش نکردیم هنوز فراموش نکردیم طارمی ومسلمان واحمدزاده یه گوشه میاستادند ومیگفتند سه تفنگدار وپاسی به منشای عزیز نمیدادن هنوز یادمون نرفته باشگاه گفته بود بازیکنها حق صحبت کردن یا ملاقات با دولابی را ندارند اما مسلمان تمام بازیکنان را خونه دولابی برده بود بخاطر دوتا سکه وبرخلاف نظر باشگاه در اینستا پست گذاشته بود مرسی که هستی دولابی جون هنوز یادمون نرفته رامین با پررویی تمام جواب تلفن برانکو رونداد وطارمی بی عقلم گول زد ورفتن لیگ دو ترکیه هنوز یادمون نرفته فرشاده اح زاده میگفت رو من حساب نکنید من دیگه پرسپولیس بیا نیستم هنوز حاشیه های زیاد وبیش ازحد طارمی مسلمان احمدزاده رامین که همه اینها با نام پرسپولیس وهوش وزکاوت برانکوی عزیز نامی برای خودشون دست وپا کردند از یاد هیچ هواداری نرفته بله دوستان شاید زمانی بیرانوند تحت تاثیر حرفهای کیروش در مقابل هوادارا ایستاد وهیس نشون داد اما بیرو بعد جام جهانی با اینکه پنالتی بهترین بازیکن ۱۰ ساله اخیر دنیا رو گرفت وپیشنهادها وپولی زیادی بهش میدادن بخاطر هوادارا ایستاد وگفت من غلط بکنم بدون اجازه هوادار جایی برم وایستاد ومرد ومردانه جنگید بادست خالی به همه ثابت کردکه بیرو بودن سید جلال وممد انصاری وکمال و عالیشا ونورالهی وشجاع وحتی رادو بودن خیلی سخته خیلی سخت

    • بدون نام

      طارمی جای تو پرسپولیس نداره بره گم سه

    • بدون نام

      واقعا دمت گرم گل گفتی

    • بدون نام

      انشالله برمیگرده وباقدرت جبران میکنه و محبوب هواداران میشه

      پاسخ ها

      • ❤❤۹یـــه پــرســپــولــیســے هـــزار آتــــیـــشــه❤❤

        دقیقا

    • بدون نام

      اون بره باسحرقریشی عشق حال چکارشه به پرسپولیس

    • بدون نام

      لعنت بر طارمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج