۷۸۲۲۵۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پیزارو: مهاجم پِرویی که هرگز پیر نمی‌شود

اکثر قریب به اتفاق فوتبالیست‌ها وقتی به ۴۰ سالگی می‌رسند مدتها است که کفشهای استوک‌دار را از پا به در آورده و بازنشسته شده‌اند. ولی کلودیو پیزارو از این قاعده مستثنی است.

ورزش سه: کلودیو پیزارو فوتبالیستی که بعد از سالها بازی در بالاترین سطح فوتبال دنیا همچنان در زمین رهبر اصلی باشگاه وردربرمن است به پنجمین دهه‌ی عمر خود وارد شده است.

این مهاجم پرویی همیشه جوان هفته‌ی گذشته تولد ۴۰سالگی‌اش را جشن گرفت. او حالا می‌تواند با رضایت به کارنامه‌ی درخشان فوتبالی خود نگاه کند، کارنامه‌ای که چیزی در حدود ۳۰۰ گل باشگاهی در آن دیده می‌شود و تعداد بازی‌هایش به ۷۵۰ بازی نزدیک می‌شود.

بخش اعظم دوران فوتبالی پیزارو در بوندس‌لیگا سپری شده و او در این سالها بیشتر در دو باشگاه وردربرمن و بایرن مونیخ بازی کرده. هر چند پیزارو به جز این دو باشگاه مدتهای کوتاهی هم تجربه‌ی بازی در چلسی و کلن را داشته است. پیزراو تا کنون در بوندس‌لیگا ۱۹۲ گل به ثمر رسانده و با این رکورد فعلاً عنوان پنجمین گلزن برتر تاریخ لیگ باشگاه‌های آلمان را به خود اختصاص داده.

با اینکه پیزارو این روزها در باشگاه وردربرمن معمولاً کمتر به عنوان بازیکن فیکس، از ابتدا به میدان می‌رود و بیشتر به عنوان تعویض طلایی در زمین حاضر می‌شود ولی با اینحال معتقد است که هنوز چیزهای زیادی برای عرضه کردن به باشگاهش دارد.

پیزارو: مهاجم پِرویی که هرگز پیر نمی‌شود

پیزارو در مصاحبه به دویچه‌وله خبرگزاری رسمی آلمان می‌گوید:" این روزها حال و روز خوبی دارم. نمی‌دانم پنج سال پیش حس و حال بهتری داشتم یا الان، ولی این را می‌دانم که این روزها خوبم و حس و حال خوبی دارم. من در برمن بازی می‌کنم. شکی نیست که آنها من را استخدام کرده‌اند چون معتقد بوده‌اند که درون زمین با تکنیک و مهارت‌هایم می‌توانم به این باشگاه کمک کنم و برایش موثر باشم.

آنها در ضمن قدر تجربه‌ی من را می‌دانند و معتقدند می‌توانم به بازیکنان جوان تیم کمک زیادی بکنم. آنها حتی معتقدند تجربه‌ی من باعث می‌شود زودتر از سایر بازیکنان در زمین بازی حریف را بخوانم و تیم را هدایت کنم".

پیزارو: مهاجم پِرویی که هرگز پیر نمی‌شود

پیزارو بخش عمده‌ی افتخارات فوتبالی خود را در دوران حضورش در باشگاه بایرن مونیخ بدست آورده که از جمله‌ی آنها می‌توان به شش بار قهرمانی در بوندس‌لیگا، پنج بار فتح جام حذفی آلمان و قهرمانی در چمپیونزلیگ در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد. اما از نظر آمار گلزنی، این مهاجم زهردار بیشترین آمار گلزنی‌اش را در وردربرمن ثبت کرده است.

پیزارو در فصل ۲۰۰۸/۲۰۰۹ با پیراهن وردربرمن ۲۸ گل به ثمر رساند و فصل بعد هم با پیراهن این باشگاه آلمانی در بوندس‌لیگا ۲۹ گل وارد دروازه‌ی حریفان برمن کرد. این دو فصل درخشان برای پیزارو بعد از آن اتفاق افتاد که او دوره‌ی کوتاهی را در چلسی بازی کرده بود. پیزارو در انگلستان شرایط خوبی نداشت.

او در ۳۲ بازی برای چلسی تنها ۲ گل به ثمر رساند و وقتی آورام گرانت جانشین ژوزه مورینیو شد او را به عنوان بازیکن مازاد اعلام کرد.

علاوه بر اینها، پیزارو برای تیم ملی کشورش پرو ۸۵ بازی ملی انجام داده و در ۱۷سالگی که سابقه‌ی بازی در تیم ملی پرو را داشته برای این تیم ۲۰ گل به ثمر رسانده است.

پیزارو: مهاجم پِرویی که هرگز پیر نمی‌شود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      ای کاش بعضی بازیکنان جوان وطنی با ورود به حاشیه و انتخاب زندگی ناسالم که قبل از ورود به 25سالگی محو می شوند با عبرت گرفتن از این گونه ورزشکاران راه موفقیت بازیابند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج