۷۸۶۰۲۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نگاهی به بُرد فرانسه مقابل آلمان از درون رختکن

 فرانسه در آخرین توفیقش توانست آلمان را ۲-۱ شکست دهد تا ضربه ای دیگر به پیکر تیم بحران زده لوو وارد کند.

وبسایت نود: فرانسه در آخرین توفیقش توانست آلمان را ۲-۱ شکست دهد تا ضربه ای دیگر به پیکر تیم بحران زده لوو وارد کند.

برد ۲-۱ مقابل آلمان بحران زده، لوو را تحت فشار بیشتری قرار دارد و وضعیت فرانسه را هم برای صعود به جمع ۴ تیم برتر لیگ ملت های اروپا بهتر کرد. اما این برد چگونه رقم خورد؟ نگاهی به این پیروزی ارزشمند از درون رختکن فرانسه داریم:

فرانسه در نیمه اول دیدار با آلمان ۱-۰ بازنده به رختکن رفت و خیلی راحت هم می توانست با یک یا دو گل خورده بیشتر زمین را ترک کند. سیستم ۳-۴-۳ اتخاذ شده توسط لوو، بازیکنان و مربی فرانسه را در نیمه نخست غافلگیر کرده بود. فرانسه از نظر فنی و تکنیکی در مقابل بازیکنان حریف حرفی برای گفتن نداشت.

نگاهی به بُرد فرانسه مقابل آلمان از درون رختکن

در رختکن و بین دو نیمه، دشام اصلاً از عملکرد تیمش خوشحال نبود. او خیلی سریع بعد از شنیدن سوت پایان نیمه اول به رختکن رفت تا توصیه هاش را به بازیکنان گوشزد کند: «مثل یک تیم بازی نمی کنیم، باید با تلاش و جدیت و انرژی بیشتری در زمین بازی کنیم.» گریزمن و پوگبا نیز در رختکن به عملکرد بد تیم در نیمه نخست اعتراف می کنند. کلمات کلیدی در رختکن این بود: همکاری، تلاش، ذهنیت، جدیت، قوای ذهنی برای بازگشت.

در اواخر نیمه اول بود که دشام ترکیب تیمش را از ۴-۴-۲ به ۴-۳-۳ تغییر داد تا بتواند بهتر با سیستم و ترکیب تیم ملی آلمان مقابله کند. این تغییر در نیمه دوم بهتر و بیشتر خودش را ثابت کرد و در زمین شکل گرفت و فرانسه در نهایت موفق شد با نتیجه ۲-۱ پیروز شود و رکورد شکست ناپذیری اش را به ۱۵ مسابقه برساند.

گریزمن که ابتدا با ضربه سر زیبای خود بازی را به تساوی کشاند و سپس با گل کردن پنالتی، تیمش را به برد رساند در پایان مسابقه گفت: «در نیمه اول مثل خودمان بازی نکردیم، در نیمه دوم همچون خودمان ظاهر شدیم، مثل قهرمان جهان.»

نگاهی به بُرد فرانسه مقابل آلمان از درون رختکن

دیدیه دشام روز دوشنبه تولد ۵۰ سالگی اش را جشن گرفت. او این تولد را همراه بازیکنان با یک کیک اسفنجی بزرگ جشن گرفت، هدیه ارزشمندی هم از بازیکنانش گرفت، یک کتاب پر از عکس های خاطره انگیز از جام جهانی روسیه که توسط تمام بازیکنان امضا شده بود. اما او یک هدیه بیشتر هم می خواست: برد مقابل آلمان.

دشام در هتل تیم پیش از دیدار با آلمان گفت: «به لطف شما پنجاه سالگی ام سالی بسیار خوب برایم بود. اما برای آن که بهتر شود و برای این که این جشن تولد را بهتر به یاد آورم، می دانید که روز سه شنبه باید چه کنید. به شما تکیه می کنم چون می دانم می توانم به شما اعتماد کنم. خوشحالم که امشب در کنار شما هستم چون به نوعی برای من مثل خانواده دومم هستید. از شما متشکرم.»

نگاهی به بُرد فرانسه مقابل آلمان از درون رختکن

بعد از تساوی ناامیدکننده ۲-۲ مقابل ایسلند در گنگام، تیم دشام واکنش خوبی نشان داد. آن ها بار دیگر شخصیت تیمی و قوای ذهنی شان را به رخ کشیدند و این بار بعد از امباپه، یک ستاره دیگر بود که در نقش ناجی خروس ها خودنمایی کرد.

البته نیمه نخست دیدار با آلمان و به خصوص دقایق ابتدایی آن، به همان بدی دیدار با ایسلند بود ولی بعد از آن فرانسه به بازی برگشت. لوریس در این مورد می گوید: «نمی توانیم عادت کنیم که در بازی ها عقب بیفتیم و سپس واکنش نشان دهیم. در چنین سطحی، اگر بازی ها را با ذهنیت و نگرش درست آغاز نکنید، دچار مشکل می شوید.»

دشام هم بعد از تساوی ۲-۲ تیمش مقابل ایسلند به بازیکنانش هشدار داده بود: «این اتفاق می تواند در فوتبال رقم بخورد ولی نباید به عادت بدل شود. اما چنین اتفاقاتی می تواند برای تان مفید باشد. باید نسبت به کاری که می توانیم انجام دهیم، آگاه و هوشیار باشید. مهمترین چیز این است.»

نگاهی به بُرد فرانسه مقابل آلمان از درون رختکن

آن چه واضح بود بازیکنان تیم ملی به خوبی حرف های دشام را متوجه شدند و این را در عمل هم در مقابل مانشافت نشان دادند و جشن تولد دشام را تکمیل کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج