۷۹۴۸۷۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

درخشان: پرسپولیس در وقت‌ اضافی قهرمان می‌شود

شاهکار دست‌های خالی؛ بهترین وصفی که حمید درخشان، سرمربی سابق و پیشکسوت پرسپولیس در آستانه بازی برگشت فینال آسیا از این تیم دارد.

فرهیختگان: شاهکار دست‌های خالی؛ بهترین وصفی که حمید درخشان، سرمربی سابق و پیشکسوت پرسپولیس در آستانه بازی برگشت فینال آسیا از این تیم دارد. درخشان می‌گوید پرسپولیس همین الان هم قهرمان آسیا به شمار می‌رود و تا همین جای کار هم برانکو و شاگردانش یک افسانه را خلق کرده‌اند.

پرسپولیس امشب برای فتح قاره کهن به مصاف کاشیما آنتلرز ژاپن می‌رود و سرخ‌ها امیدوارند تا برای اولین‌بار بزرگ‌ترین رویداد آسیا را فتح کنند. به همین بهانه «فرهیختگان» با حمید درخشان گفت‌وگویی انجام داده است که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شود؟

ان‌شاءالله که این امر محقق می‌شود. من اعتقاد دارم پرسپولیس باید قهرمان آسیا شود هر چند که بچه‌ها تا اینجا هم تلاش کردند و باید در بازی امشب نتیجه‌اش را بگیرند. امیدوارم با تلاشی که می‌کنند بتوانند قهرمانی آسیا را به دست بیاورند.

در قهرمانی احتمالی پرسپولیس می‌توان نقش برانکو را بیشتر از سایرین دانست؟ از این جهت این سوال را می‌پرسیم که خیلی‌ها پروفسور را عامل اصلی موفقیت‌های سرخ‌پوشان می‌دانند.

همه تیم در موفقیت‌های پرسپولیس نقش داشته و می‌توانند نقش داشته باشند. این‌طور نیست که شما می‌گویید بلکه مجموعه تیم باید منسجم و یکدل باشد تا یک تیم به موفقیت برسد؛ از بازیکن و کادر فنی گرفته تا هوادار و مجموعه مدیریت.

همه اینها عواملی است که می‌تواند در موفقیت یک سرمربی در یک تیم موثر باشد. نمی‌توان نقش یک نفر را برجسته‌ و پررنگ‌تر از سایرین در قهرمانی‌ها دانست بلکه هر کسی به اندازه خودش می‌تواند در قهرمانی تاثیرگذار باشد. در فوتبال همه عوامل کمک می‌کنند تا یک تیم به یک جایگاهی برسد.

پیش‌بینی‌تان از نتیجه بازی چیست؟

بازی خیلی سخت و دشواری را پرسپولیسی‌ها در پیش دارند. امیدوارم پرسپولیس در وقت قانونی بتواند گل‌های خود را جبران کرده که در این صورت اگر بازی به وقت اضافی برسد، شانس قهرمانی پرسپولیس خیلی زیادتر خواهد شد. من پیش‌بینی‌ام قهرمانی آسیا در وقت‌های اضافه اســـت.

فکر می‌کنم از معدود دفعاتی در تاریخ فوتبال به شمار می‌رود که یک تیم حتی یک بازیکن حرفه‌ای هم روی نیمکت نداشته باشد و برانکو باید با نیمکت خالی هم بجنگد.

استخوان‌بندی تیم همانی است که از ابتدای فصل وجود داشته و با آن پرسپولیس امروز به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. شاکله تیم حفظ شده و فقط یکی دو تغییر را در بازی‌های امسال شاهد بودیم که آن هم به خاطر محرومیت و مصدومیت بازیکنان بوده است، بقیه همان‌هایی هستند که روی نیمکت بودند و از اول فصل پرسپولیس را همراهی کردند.

پنجره پرسپولیس بسته بود و این تیم به خوبی از داشته‌هایش استفاده کرد تا امروز به چنین جایگاهی برسد. امیدوارم با همین نفرات بتوانیم کاشیما را شکست داده و یک قهرمانی افسانه‌ای را به ارمغان بیاوریم.

این موضوع می‌تواند شاهکار دست‌های خالی هم لقب بگیرد.

واقعا این‌طور است و امیدوارم پرسپولیس بعد از این همه زحماتی که کشیده است بتواند به قهرمانی برسد.

نقطه‌قوت تیم‌های ژاپنی از نظر شما چیست؟

چندباری مقابل این تیم‌ها بازی کرده‌ام چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی و آن سال‌ها شناخت خوبی از حریفان شرق آسیا داشتیم. اما نقطه‌قوت کاشیما علاوه‌بر سرعت بالا، وجود بازیکنان قدرتمند در وسط زمین و خط حمله این تیم است که این موضوع نکته مهمی به شمار می‌رود. امیدوارم بتوانیم نقاط قوت تیم ژاپنی را مهار کرده و در ادامه زهرمان را به این تیم بریزیم.

خارجی‌های کاشیما بهتر هستند یا پرسپولیس؟

قطعا بازیکنان خارجی کاشیما بهتر هستند. آنها هم پول‌های بیشتری گرفتند و گران‌تر هستند و هم تاثیرات آنها بیشتر بوده است، با این حال پرسپولیس هم خارجی‌های کارآمدی دارد.

اگر پرسپولیس ببازد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دنیا به پایان نخواهد رسید و زندگی ادامه دارد. پرسپولیس تا همین جا هم که آمده کار بزرگی کرده و حالا هم قهرمان آسیاست. کار این تیم تا همین مرحله هم خارق‌العاده بوده. از همین حالا باید پرسپولیس را قهرمان دانست حتی اگر نتواند امشب نتیجه لازم را کسب کند و در زمین قهرمان شود.

چه توصیه‌ای برای کسب عنوان قهرمانی دارید؟

تلاش، تلاش و تلاش. در کنار زحمت و تلاش زیاد بازیکنان باید با برنامه و با تمرکز بازی کنند و آنچه در توان‌شان هست را به نمایش بگذارند تا ان‌شاءالله یک خاطره به‌یادماندنی و یک شب شیرین برای هوداران به ثبت برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام

      باشه بدو تابرسی به قهرمانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج