۷۹۴۹۹۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

زیکوی دوست داشتنی روی نیمکت آزادی

زیکوی دوست داشتنی در آخرین تمرین تیم کاشیما قبل از بازی با پرسپولیس چنان روی نیمکت آزادی لم داده و لبخند می زند که گویی به قهرمانی تیمش ایمان دارد. در حالی که او هم به چشم معجزات زیادی در فوتبال دیده است.

ورزش سه: در زندگی نامه زیکو در ویکی پدیا می خوانیم:« رتور آنتونیوس کوئیمبرا مشهور به زیکو در تاریخ سوم مارس ۱۹۵۳ در شهر ریو دو ژانیرو واقع در برزیل زاده شد. زیکو که به پله‌سفید هم معروف است یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازیکن فوتبال‌های برزیل در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بود. او در ۸۸ بازی برای تیم ملی این کشور، ۶۶ گل وارد دروازه حریفان کرد. وی از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۳ و از ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ در باشگاه فلامینگو در ریو دو ژانیرو بازی می‌کرد.

در این بین در ایتالیا هم با تیم اودینزه کالچو قرارداد داشت. وی هم مانند پله، در باشگاه و نیز تیم ملی، پیراهن اسطوره‌ای شماره ۱۰ را به تن می‌کرد. ویژگی او ضربات آزادی بود که از فاصله ۱۸ تا ۳۰ متری می‌زد. او تا امروز هم یکی از بهترین کاشته‌زن‌های دنیاست. او از سوی پله در فیفا ۱۰۰ قرار گرفت، فهرستی شامل ۱۲۵ بازیکن فوتبال برتر دنیا که هنوز در قید حیات هستند.»

فوتبال ژاپن در سال های اخیر برای پیشرفت فقط به کارتون فوتبالیست ها اکتفا نکرد. در کنار ایجاد زیر ساخت ها برای بالا بردن دانش فنی خود روی به مربیان باتجربه ای چون زیکو آورد و امروز دستاورد هزینه های این کشور برای فوتبال به وضوح پیداست.

اما فوتبال ایران برای حفظ جایگاه خود در فوتبال آسیا بیشتر متکی به استعدادهای خویش است. کما اینکه پرسپولیس در شرایطی به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد که در دو پنجره اخیر نتوانست بازیکنی را به ترکیب اضافه کند و چند بازیکن را هم از دست داد و این چیزی شبیه معجزه بود که می تواند تکمیل شود.

تیمی که با این بضاعت به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده قطعا شایستگی شکست کاشیما با زیکو را هم دارد. بی شک در ساعات قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چهره زیکوی دوست داشتنی هم جذاب خواهد بود. خنده های پیرمرد برزیلی یک روی سکه است در حالی که فوتبال دو رو دارد.

جالب اینکه بدانید در کارنامه مربیگری زیکو مربیگری در تیم کاشیما هم دیده می شود.

زیکوی دوست داشتنی روی نیمکت آزادی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نوشتی بی‌شک در ساعات قهرمانی پرسملیس چه مطئن نوشتی خواب دیدی خیر باشه فعلا که شما خنده‌ای ازتون پیدا نیست خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج