اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۹۵۶۴۱
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

وو وو زلا به جای تشویق؛ آیا جواب داد؟

حمایت هواداران پرشمار پرسپولیس در دیدار فینال لیگ قهرمانان شکل خاصی داشت که نظرات مثبت و منفی مختلفی را به دنبال داشت.

ورزش سه: پرسپولیس ایران روز گذشته مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن در بازی برگشت فینال آسیا به تساوی رسید و قهرمانی قاره کهن را تقدیم این تیم ژاپنی کرد. پرسپولیس بازی رفت را در ژاپن به حریف واگذار کرده بود و به همین دلیل مشخص بود که بازی سختی در تهران پیش روی این تیم است.

در روزهای منتهی به بازی برگشت، صحبت های گوناگونی از سوی افراد مختلف شنیده می شد مبنی بر اینکه هواداران حاضر در ورزشگاه بهتر است چگونه تیم پرسپولیس را برای بازگرداندن نتیجه بازی حمایت کنند.

به دلیل اینکه تشویق های بی امان هواداران ژاپنی در بازی رفت مورد توجه قرار گرفته بود و بازیکنان پرسپولیس هم اعلام کرده بودند که از این سر و صدا های ورزشگاه اذیت شدند،

ناخودآگاه یک تصمیم جمعی از سوی عمده پرسپولیسی ها گرفته شد با این مضمون که بهتر است با ایجاد صداهای زیاد تمرکز حریف را به هم زد تا پرسپولیس بتواند راحت تر به تیم ژاپنی آسیب بزند.

نتیجه این مسئله آن شد که دیروز در ورزشگاه آزادی دیدیم همه بوق و شیپور به دست می خواستند نقشی در ایجاد صداهای وحشتناک ایجاد کنند و تمرکز بازیکنان کاشیما را به هم بزنند. این اتفاق عمده بیننده های تلویزیونی را آزار داد و آنها نمی توانستند بازی را با آرامش ببینند. اما باید دید که آیا این تاکتیک سکوها حداقل برای تیم مفید بود یا اینکه در زمین هم فایده چندانی نداشت؟

وو وو زلا به جای تشویق؛ آیا جواب داد؟

در لحظاتی که بازیکنان کاشیما صاحب توپ می شدند و این صداها به اوج می رسید، اثری از به هم ریختگی و از بین رفتن تمرکز در آنها دیده نمی شد. بهترین بازیکنان این تیم از جمله سرجینهو، لئو سیلوا، آبه و سوزوکی خیلی راحت پا به توپ می شدند و حتی بعضا عملکردی بهتر از دیدار رفت مقابل تماشاگران ژاپنی هم داشتند.

همچنین نکته دیگری که به چشم می آمد این بود که انگار انرژی سکونشینان پای همین بوق و شیپورها مصرف شده بود و در شرایطی که تیم پرسپولیس نیاز به نیروی محرک برای رسیدن به دروازه حریف داشت، کمتر صدای تشویق و شعارهای هیجان دهنده از سوی تماشاگران شنیده می شد. این تشویق ها همان چیزی بود که در روز بازی با الدحیل پرسپولیس را به یک کامبک رویایی رساند.

پرسپولیسی ها اما در شرایطی که برای بررسی امکان بازگشت نتیجه مقابل کاشیما، همان بازی با الدحیل را مثال می زدند، روی سکوها جو مشابهی را ایجاد نکردند و تاکتیک متفاوتی داشتند که البته چندان موثر نبود.

شاید اگر فشار نتیجه روی بازیکنان کاشیما بیشتر بود، سروصدا های ورزشگاه بیش از این روی آنها کاری می شد. اما این بازیکنان وقتی خیالشان از برتری 2 گله بر پرسپولیس راحت بود، خیلی سخت ممکن بود تمرکز خود را از دست بدهند؛ آن هم با صداهایی که خودشان هر هفته در جو شبیه به آن بازی می کنند و چندان فضای ترسناکی را برای آنها ایجاد نمی کند.

عکس از مهتاب کرم بیگی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا که از این همه بوق زدن حالم به هم میخوره وقتی توپ دست بچه های خودمون بود به جای اینکه دست بزنن و تشویق کنن ساکت میشدن تشویق را باید از اروپاییها یاد بگیرند این بوقهای مزخرف رو هم بندازن دور که به هیچ دردی نمیخوره اصلا کی این بوق زدن را باب کرده

      پاسخ ها

      • صدیقی

        یادش بخیر وقتی همه باهم میخوندن حمله حمله ..... گل بزن گل بزن قهرمان بشو

    • بدون نام

      ساندویچ ووووزیلا واین کلکا تو ایران کارسازه مازیار ناظمی که گفت ژاپنیها شب کورن باس برق ورزشگاه را قطع میکردین
      تا همین جاش هم جای شکر داره شانسی رسیدین دیگه اخریها جیب شانستون ته کشید

    • بدون نام

      لیگ انگلیس بهترین تماشاگرارو داره
      به حدی زیبا و موزون شعار میدن ادم پای تلویزیون انرژی میگیره چه رسد به بازیکنا وسط زمین
      چه خوب میشه ما هم نکات مثبتو از بهترین لیگ دنیا الگو بگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج