۷۹۷۵۰۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اسپانیایِ انریکه، آمیخته‌ای از ضعف و قدرت

نمایش اسپانیا در ۵ بازی تحت نظر انریکه، نکات مثبت و منفی زیادی داشته است.

وبسایت نود: نمایش اسپانیا در ۵ بازی تحت نظر انریکه، نکات مثبت و منفی زیادی داشته است.

به نقل از مارکا، همه چیز برای لوئیس انریکه روی نیمکت اسپانیا با پیروزی آغاز شد. سه برد از سه بازی ابتدایی اسپانیا را در شرایط آرمانی قرار داده بود اما دو باخت متوالی مقابل انگلیس و کرواسی، سرنوشت لاروخا را از دستان خود خارج کرده و حالا آن ها برای صعود به جمع چهار تیم پایانی لیگ ملت های اروپا، باید منتظر نبرد روز پایانی انگلیس و کرواسی بمانند.

نمایش های اسپانیا بعد از گذشت ۴ بازی از لیگ ملت های اروپا بحث و جدل های فراوانی را به دنبال داشته و کانون یکی از این صحبت ها نیز شخص لوئیس انریکه بوده است. انریکه در ۵ بازی نخست خود روی نیمکت اسپانیا ۳ برد و ۲ شکست داشته که این نتایج، او را با ضعیف ترین مربیان اسپانیا (فقط با در نظر گرفتن ۵ بازی ابتدایی) برابر می‌کند.

اسپانیایِ انریکه، آمیخته‌ای از ضعف و قدرت

سرمربی آستوریایی از این نظر در کنار رامون گابیلوندو، خوزه لوئیس کاستا و خوزه لوئیس لاسپلازاس قرار می‌گیرد که سه پیروزی و دو شکست در ۵ بازی ابتدایی خود تجربه کرده بودند. البته پایین تر از این مربیان ویسنته میرا و پدرو اسکارتین نیز قرار دارند که یک برد کمتر را تجربه کرده بودند. (۲ برد، یک تساوی و دو شکست)

انریکه در صحبت هایی بعد از شکست شب گذشته برابر کرواسی گفته بود:

وقتی تیم ملی را به دست گرفتیم، از شرایط مطلع بودیم. دوست دارم در مرحله نهایی (لیگ ملت های اروپا) حضور یابیم اما هدف اصلی ما یورو است.

چیزهایی هستند که باید بهبود یابند. نگران این نقاط هستم اما در عین حال از نمایش تیم در نیمه دوم بسیار راضی ام. ما دو بار عقب افتادگی را جبران کردیم، موقعیت هایی ساختیم و باورنکردنی است که تعدادی از آن ها راهی به دروازه نیافتند. فوتبال روی خوب خود را به ما نشان نداد.

انریکه در مقایسه با اسلاف خود نیز آمار و ارقام ضعیف تری را به ثبت رسانده، جولن لوپتگی در ۵ بازی نخست خود ۴ برد و یک تساوی داشت، ویسنته دل بوسکه در هر ۵ بازی به برتری رسید و لوئیس آراگونس علیرغم کسب یک برد کمتر، اما باز هم شکستی را در کارنامه خود ثبت نکرد. (۲ برد و ۳ تساوی)

افزون بر این ها، دفاع تیم انریکه کاملا شکننده به نظر می‌رسد. اسپانیای انریکه در این ۵ بازی ۸ گل دریافت کرده، همانند آماری که مانوئل میانا، رامون گابیلوندو، خوزه لوئیس کاستا و خوزه لوئیس لاسپلازاس ثبت کرده بودند. تنها تیم های هلنیو هررا (۱۰ گل) و خوزه آنخل برائوندو (۱۲ گل) نمایش های ضعیف تری نسبت به مربیان نامبرده داشته اند.

اما علیرغم نمایش های نه چندان متقاعدکننده تیم انریکه در صدر جدول گروه حضور دارد و یک تساوی میان انگلیس و کرواسی، مجوز حضور اسپانیا در جمع ۴ تیم پایانی لیگ ملت های اروپا را صادر می‌کند. انریکه آرام آرام در حال تغییر نسل در لاروخا است و بازیکنانی نظیر سوسو، سبایوس و اینیگو مارتینز را به ترکیب تیم تزریق کرده است.

از جمله نکات مثبت تیم انریکه نیز تعداد گل های زده است. با وجود آن که ترکیب کنونی اسپانیا همانند سال های گذشته مهاجمان نامداری ندارد، اما این تیم در ۵ بازی اخیر ۱۶ بار دروازه رقبا را گشوده است. تنها کاماچو (۲۰)، هلنیو هررا (۱۹)، مانوئل میانا (۱۸)، خوزه ماریا ماتئوس (۱۸) و جولن لوپتگی (۱۷) توانسته بودند در ۵ بازی ابتدایی خود به عنوان سرمربی اسپانیا آماری بهتر از انریکه به جا گذاشته بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج