adexo3
۸۰۱۴۵۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فقط یک راه برای عدم تعلیق وجود دارد!

مهدی خبیری، کارشناس مطلع در حوزه فوتبال تنها راه حل عدم تعلیق فوتبال ایران را برگزاری جلسه‌ای فوق العاده از سوی مجمع فدراسیون و استعفای رسمی مهدی تاج از جایگاهش دانست.

ورزش سه: این روزها اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی به خصوص در ورزش کشور پیگیری می‌شود. قانونی که در صورت دخالت دولت و یا شخص ثالث قدرمند دیگر تعلیق را برای فوتبال ایران در پی خواهد داشت و مشکلات بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

حال مهدی خبیری که یکی از کارشناسان خبره ایران که سابقه حضور در فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم‌چنین کمیته تنظیم اساسنامه فدراسیون فوتبال را دارد درباره نحوه اجرای این قانون و راه حل‌های برون رفت از بحران تعلیق را بازگو کرده است. او در این خصوص گفت:

ما یک قضیه بسیار تلخی را در ایران گذراندیم و بنده با توجه به اینکه در فیفا حضور داشتم کامل در جریان آن بودم و می‌‍دانم تا چه حد فوتبال کشور عقب افتاد. ما اگر بخواهیم از راه آن وارد نشویم و تحمیلی کاری کنیم بسیار دردناک می‌شود. در حال حاضر فوتبال یک فرمان دارد و آن هم دست مجمع عمومی است.

صاحب فوتبال ایران مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است. به خاطر اینکه اساسنامه‌ای که تدوین شده بر اساس استانداردهای فیفا است و دو بخش دارد؛ یک بخش آن با خود نویس نوشته شده و دیگر بخش آن با مداد نوشته شده و می‌توان بنا به مصلحت کشور آن را تغییر داد.

در کنار آن هم یک آیین‌نامه وجود دارد که ما هر طور که دلمان بخواهد نمی‌توانیم به آن عمل کنیم و اصولی دارد. به عبارتی بیرون فوتبال هم به مانند داخل آن یازده به یازده است.

وی در ادامه گفت:

ما در سال ۸۶ این اساسنامه را تدوین کردیم و به تایید دولت وقت رساندیم و فیفا بعد از اینکه متوجه شد دولت ایران آن را به تصویب رسانده تایید و لازم الاجرا دانست. آن‌ها به این واسطه اجازه دادند ما انتخابات برگزار کنیم و آقای کفاشیان رییس فدراسیون شد.

الان چیزی که باید اجرا بشود اساسنامه است. در ماده ۲۹ و ۳۶ اساسنامه آمده که برای تغییر رییس فدراسیون باید چه کاری انجام داد. اگر تغییراتی با فشار وزارت ورزش، دولت، مجلس شورای اسلامی و کمیته ملی المپیک انجام شود کاری غیر اخلاقی و غیرقانونی محسوب می‌شود و قطعا تعلیق را در پیش خواهد داشت. این تجربه بسیار تلخی است و بسیاری از کشورها آن را طی کردند.

خبیری در خصوص راه حل برون رفت از بحران تعلیق گفت:

باید یک سوم اعضای مجمع فدراسیون فوتبال درخواست برگزاری جلسه فوق العاده را بکنند. آن جا باید آقای تاج و هیئت رییسه منتخب استعفای خود را به مجمع تقدیم کنند تا با امضای آن‌ها به فیفا فرستاده شده و سپس انتخابات جدیدی برگزار شده و نفرات مورد نظر انتخاب شوند.

این تنها راهی است که وجود دارد. ما قطعا باید قاعده بازی را رعایت کنیم چون اگر بخواهیم فیفا را دور بزنیم دادگاه CAS نمی‌پذیرد و به طور کامل میدان را به آن‌ها واگذار می‌کنیم. این تجربه در بیش از ۱۲ کشور طی شده و ما باید از آن عبرت بگیریم.

نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال در انتها گفت:

الان نگرانی قطعی وجود دارد. اگر ما به قوانین احترامی نگذاریم فوتبال ایران تعلیق شده و کویت جایگزین آن در جام ملت‌ها آسیا می‌شود. همان گونه که آن‌ها همین الان هم در اردو حاضر هستند و منتظر شنیدن خبر تعلیق ایران هستند. در این میان باید به یک نکته اشاره کنم؛

با استعفای آقای ساکت و یا برکناری آن هیچ خطری فوتبال ایران را تعلیق نمی‌کند چون ایشان انتصابی هستند و کارمند فدراسیون محسوب می‌شوند. اما نایب رییس و هیئت رییسه فدراسیون باید استعفا دهند و با رفتن اجباری آن‌ها فوتبال ایران تعلیق خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا خب این قانون توفوتبال اجرانکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج