adexo3
۸۰۴۶۵۶
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

گزینه میزبانی تیم‌های ایرانی از سعودی‌ها در آسیا

بعد از اینکه فدراسیون فوتبال کشورهای ایران و عربستان به‌خاطر برخی مناقشات سیاسی دو کشور با مشکلاتی در روابط با یکدیگر مواجه شدند، کنفدراسیون فوتبال آسیا از دو سال پیش تصمیم گرفت دیدارهای بین‌المللی نمایندگان دو کشور از سال ۲۰۱۶ در کشور ثالث برگزار شود.

فرهیختگان: بعد از اینکه فدراسیون فوتبال کشورهای ایران و عربستان به‌خاطر برخی مناقشات سیاسی دو کشور با مشکلاتی در روابط با یکدیگر مواجه شدند، کنفدراسیون فوتبال آسیا از دو سال پیش تصمیم گرفت دیدارهای بین‌المللی نمایندگان دو کشور از سال ۲۰۱۶ در کشور ثالث برگزار شود.

در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم‌هایی از دو کشور در گروه‌های مختلف با هم همگروه و مجبور شدند در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در کشور ثالث از یکدیگر میزبانی کنند. بعد از اینکه با شکایت فدراسیون فوتبال ایران پرونده این مناقشه به دادگاه عالی ورزش رفت، این امید وجود داشت این دادگاه تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را وتو کرده تا میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشورهای یکدیگر از سر گرفته شود، اما این موضوع حداقل برای یک‌سال دیگر تمدید شد.

قطر به‌جای عمان

طی سال‌های گذشته تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به دفعات کشور عمان را برای میزبانی از کشورهای عربستانی انتخاب کردند. البته چند باری نیز تیم‌هایی مانند پرسپولیس کشور قطر را برای میزبانی انتخاب کردند، هرچند طی همه این سال‌ها صحبت از گزینه‌هایی از آسیای میانه مانند تاجیکستان، ترکمنستان و حتی کشوری مانند کویت نیز به گوش می‌رسید، اما این اتفاق هرگز محقق نشد و همان تک‌گزینه عمان به‌دلیل روابط صمیمانه سیاسی دو کشور مهم‌ترین میزبان تیم‌های ایرانی ازعربستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا باقی ماند.

با این حال تجربه سه‌ساله میزبانی در عمان برای باشگاه‌های ایرانی چندان هم خوشایند نبوده و با توجه به گرانی پول این کشور، هزینه‌ها برای این تیم‌ها بسیار گران تمام می‌شود و اصلا برای آنها به‌صرفه نیست؛ ضمن اینکه سعودی‌ها در عمان طرفداران زیادی دارند!

بنابراین تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های امسال در گام اول برای میزبانی از الهلال و الاهلی عربستان به‌دنبال تغییر کشور میزبان هستند و از قطر به‌عنوان گزینه اصلی این دو تیم برای میزبانی نام برده می‌شود. این در حالی است که اگر به هر دلیلی قطر به‌عنوان میزبان تیم‌های ایرانی انتخاب نشود، آنها درصدد انتخاب کویت برخواهند آمد.

نکته قابل توجه اینکه فعلا الهلال برای میزبانی از استقلال، امارات را انتخاب کرده و پیش‌بینی می‌شود الاهلی نیز برای میزبانی از پرسپولیس همین کشور را انتخاب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hamid rezataheri

      هزار تا اسم میگن آخرش دوباره می رن عمان خخخخخ

    • بدون نام

      این نشانه بی لیاقتی مسئولینی هست که فقط به فکر حفظ میز خودشون هستن
      اون تاج اگه جای اون همه نامه به فیفا برای موندن خودش بعد بازنشستگی مث قطر که اونم قرار بود برای بازی با عربستان بره زمین بی طرف مقاومت می کرد
      الان نتیجه این نبود

    • بدون نام

      چرا نمی تونن برن آسیای میانه؟؟؟؟

      مگه ایران نباید میزبان خودش را انتخاب کنه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آسیای میانه خوبه وقتی عربستان ببینه هم پول میزبانی رو باید بده هم راه زیادی بره و هم تماشاگر ندارد مجبور میشود کوتاه بیاید

    • لاهوتی

      یعنی تو کویت هزینه ها پایینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانی زیاده

      • بدون نام

        عرب هم زیاد کویت یه جورایی مستعمره عربستانه وهم مرز عربستان

    • بدون نام

      فقط تو این کشور بیچاره گردن کلفت هستید حتی برا عرب ها سوسکم نیستید ! عجب جایگاهی برای ایران و ایرانی درست کردید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج