۸۱۱۹۴۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مدیر روستا: ۵۰ درصد شانس قهرمانی داریم

پیشکسوت تیم‌ملی ایران می‌گوید بازی‌های دوستانه پیش‌بینی شده برای تیم‌ملی از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

ایسنا: علی‌اصغر مدیرروستا، ‌پیشکسوت تیم‌ملی ایران درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی تا پایان نیم‌فصل اول لیگ‌برتر گفت: در این مدت تمام امکانات در اختیار تیم ملی بوده است و هر زمان که خواستند بازی‌های لیگ را تعطیل کردند و برای بازی‌های فیفادی، لیگ‌برتر دو هفته تعطیل می‌شد. و هرگونه روش و خواسته‌ای که کادر فنی مد نظرش بوده، فدراسیون همکاری لازم را انجام داده است.

با توجه به این که ما رقابت‌های جام‌جهانی را فارغ از مسائل فنی و فوتبالی از لحاظ نتیجه با موفقیت پشت‌سر گذاشتیم، جام ملت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. در حال حاضر هم کادر فنی چند روز است که بازیکنان را در اختیار گرفته است و این مساله نشان دهنده این است که امکانات برای تیم‌ملی فراهم شده و نفرات در اختیار مربیان بوده‌اند.

در تیم ملی اغلب بازیکنان، لژیونر هستند و نفراتی که در لیگ‌برتر بازی کردند در کوران بازی‌های لیگ بودند و آماده‌اند و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی به لحاظ آمادگی در تیم ملی وجود داشته باشد.

او ادامه داد: در بین نفرات تیم‌ملی، بازیکنان لژیونر، فرصت کمتری برای بازی کردن کنار یکدیگر داشته‌اند و با توجه به این که لیگ‌برتر تعطیل شده و بازیکنان باید خودشان را برای جام‌ ملت‌های آسیا آماده کنند، به نظر من بازیکنانی در میدان بازی می‌کنند که در اردوها نبودند.

مدیرروستا همچنین گفت: ما در فاز حمله دچار مشکل و عدم تاکتیک هستیم. ما در بحث دفاعی بسیار خوب کار کرده‌ایم و این کار دفاعی ما به خوبی جا افتاده است. در بخش حمله اگر ضد حمله را کنار بگذاریم دیگر تاکتیک خاصی باقی نمی‌ماند. یعنی ما امتیاز مالکیت توپ در زمین حریف را نداریم چون تمرین کافی برای آن انجام ندادیم. در این مدت کم هم برطرف کردن این مساله کار بسیار سختی است.

وی افزود: تغییر تاکتیک هم به صلاح تیم‌ملی نخواهد بود چون تغییر تاکتیک دادن پروسه‌ای طولانی می‌طلبد. ولی به نظر من باید با همان تاکتیکی که هشت سال با آن کار کردیم در جام ملت‌ها و مقابل تیم‌های آسیایی مقابله کنیم. البته ممکن است که پیاده کردن این تاکتیک مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن به کار ما نیاید چون ژاپن فوتبال بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها مثل کره جنوبی ارائه می‌دهد و باتجربه‌تر و باحوصله‌تر فوتبال بازی می‌کنند.

پیشکسوت تیم‌ملی ایران در خصوص بازیکنانی که مصدوم هستند و ممکن است تیم ملی را نتوانند در جام ملت‌ها همراهی کنند گفت: نبود بازیکنان به تیم ملی لطمه می‌زند ولی ما تیم‌ملی یک مملکت هستیم. بازیکنان با یکدیگر اختلاف آنچنانی ندارند.

تیم ما مثل پرتغال نیست که اگر کریستیانو رونالدو نباشد، انگار نصف تیم نیست. اختلاف بازیکنان ما ناچیز است. نفراتی که هستند باید جایگزین خوبی برای بازیکنان مصدومی همچون جهانبخش باشند و نمی‌تواند این مساله ما را دچار مشکل کند.

او در مورد بازی‌های دوستانه‌ای که تیم ملی قرار است با تیم‌های لبنان، قطر و فلسطین انجام دهد گفت: این بازی‌ها برای مرحله گروهی جام ملت‌ها می‌تواند مناسب باشد، با توجه به گروهی که داریم بازی دوستانه با قطر می‌تواند برای بازی با عراق انجام شود. همچنین بازی برابر تیم‌های فلسطین و لبنان نیز هم برای دیدار با ویتنام برنامه‌ریزی شده است.

این بازی‌ها در مرحله اول می‌تواند به ما کمک کند اما آنچنان از اهمیت خاصی برخوردار نیست. ما باید به فکر باشیم که با تیم‌هایی بازی دوستانه داشته باشیم که ما را در مرحله حذفی کمک کند. در کل کادر فنی تصمیم این مساله را می‌گیرد و ایده‌ها و فسلفه منحصر به فرد خودش را دارد و باید دید که دنبال چه چیزی است که اینطور عمل کرده است.

مدیرروستا درباره رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: موقعی که از مرحله گروهی صعود کنیم، کار اصلی ما با رقبای اصلی یعنی کره و ژاپن در این رقابت‌ها آغاز و مشکل اصلی از اینجا شروع می‌شود. کره‌جنوبی و ژاپن حریف‌های خوبی برای ما هستند البته درست است که ما در مقابل تیمی مثل کره جنوبی را چنیدن سال است که شکست نخوردیم ولی جام‌ملت‌ها یک مقدار متفاوت است و فکر می‌کنم که کار سختی در پیش داریم.

او در پایان درباره شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌های ‌آسیا اظهار کرد: شانس قهرمانی برای همه‌ تیم‌ها وجود دارد. ما امیدوار به قهرمانی ایران در این رقابت‌ها هستیم. اگر ایران به قهرمانی این جام برسد کار بسیار بزرگی انجام داده است. به لحاظ فوتبالی از قدرت‌های آسیا ضعیف‌تر هستیم ولی در فوتبال، شانس دخیل است و با تاکتیکی که ارائه می‌دهیم شاید بتوانیم به قهرمانی آسیا برسیم. این شانس برای ما می‌تواند ۵۰ درصد باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج