adexo3
۸۱۲۲۷۷
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

رونمایی از ۳ ضلعی مرگبار شفر

استقلال با ۳ ضلعی مرگبار خود متشکل از جباروف، شجاعیان و طارق همام درنیم فصل دوم دیدنی خواهد شد. حال اگر یک مهاجم فرصت طلب هم جلوی این ۳ ضلعی قرار بگیرد استقلال یقینا به کورس قهرمانی برمی‌گردد.

ایران ورزشی: جذب جباروف، بازگشت شجاعیان و تثبیت طارق همام درپشت گوش چپ یک ۳ ضلعی مرگبار را در استقلال نیم فصل دوم تشکیل خواهد داد. ۳ ضلعی که پشت سرخود دو هافبک دفاعی توانمند (باقری و احتمالا کریمی) را خواهد دید.

احتمالا ترکیب این ۳ بازیکن استقلال را درخط آتش نیز به تیم پرموقعیت تری نسبت به نیم فصل اول بدل خواهد کرد وشاید حضورتومان این مردان، فقدان گلزن محوری را هم دراستقلال از بین ببرد وبازیکنانی که به عنوان تک مهاجم درخط آتش قرار می‌گیرند را گلزن تر کند.

درنیم فصل لیگ هجدهم بیشترانتقاد ها متوجه مهاجمان استقلال بود. بازیکنانی که درگلزنی عملکرد درخشانی نداشتند و نتوانستند به گلزنانی محوری و کلیدی برای استقلال بدل شوند. گرو، تبریزی، باقری و حتی قائدی و صیادمنش مردانی بودند که به تناوب درخط آتش استقلال به میدان رفتند اما هیچ یک از این بازیکنان موفق نشدند خود را به عنوان اول مرد گلزن آبی‌ها جا بیندازند.

ویژگی که درسال های نیزکمتر دراستقلال رویت شد و آبی ها به جز تجربه خوب تیام، درسال های اخیراز داشتن گلزنان طرازاول محروم بودند. بازیکنانی که شباهت های فنی شان به مردانی همچون عنایتی، برهانی و مجیدی نزدیک باشد.

فقدان بازیکنانی با این خصوصیات که پیش به وضوح دروجود این ۳ بازیکن مطرح دیده می‌شد درحقیقت یکی ازدلایلی بوده که استقلال را سال ها از رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر محروم کرده است اما به موازات آن، نقش هافبک های بازیسازنیز درپیداش چنین بازیکنانی کاملا پراثراست و این ویژگی نیز به موازات فقدان گلزن درجه یک درسال های اخیر همواره استقلال را آزار داده و بازیکنانی که درپست هافبک بازیساز رفت و آمد داشته اند یا به دلیل مصدومیت های مکرر از حضوردرترکیب بازمانده اند و یا اینکه خیلی زود از استقلال جدا شده اند.

رونمایی از ۳ ضلعی مرگبار شفر

نمونه اش جبارف که درخط میانی استقلال عملکرد تحسین برانگیزی داشت و به رغم آنکه ابتدا تصورمی‌شد نتواند مهره ای کلیدی و کارسازباشد، اما آرام،آرام به عنصری بازیساز وگلزن بدل شد.

بازگشت جبارف به استقلال تا حد بسیاری مشکل بازیسازی را دراستقلال از بین خواهد برد و شاید حضوراو موجب جهش مهاجمان استقلال هم باشد وبازیکنانی که درراس پیکان هجومی قرارمی‌گیرند، بیشتر درموقعیت گل قراربگیرند ودرنتیجه درگلزنی به توفیق بیشتری دست یابند.

دیگربازیکنی که استقلال را درپست هافبک بازیسازیاری می‌کند داریوش شجاعیان است. بازیکنی که به دلیل مصدومیت ماه ها از ترکیب استقلال دور بود و حالا آماده حضور درترکیب استقلال شده است. شجاعیان نیز درکنار جبارف یقینا در موقعیت سازی برای استقلال مهره ای کارآمد خواهد بود. این بازیکن به مانند جبارف شم گلزنی مطلوبی هم دارد و سابقه اش دراستقلال نیز گویای این حقیقت است.

درعین حال باید نام طارق همام را هم درگوشه ذهن داشت. گوش چپ کلاسیکی که دراستقلال جا افتاده و برخلاف دیگرخارجی ها توانسته درفرایند بازی رو به جلوی استقلال موفق ظاهرشود.

به احتمال زیاد جایگاه طارق به عنوان گوش چپ تا پایان فصل دراستقلال تثبیت خواهد شد و بعید نیست داریوش شجاعیان به عنوان گوش راست استقلال بازی کند وجبارف درمیان این دوبازیکن و یک مهاجم هم درراس خط آتش آبی ها قراربگیرد. حال ممکن است این تک مهاجم مرتضی تبریزی، اللهیارصیاد منش و یا یک بازیکن جدید باشد.

هرکه باشد مثلث پشت این بازیکن به نظرمی‌رسد ضرب آهنگ هجومی استقلال و موقعیت های این تیم را درنیم فصل دوم به طرزچشمگیری افزایش دهد.

درکنار این 3 بازیکن یقینا شفر روی بازیکنانی همچون مرتضی آقاخان، فرشیداسماعیلی ومهدی قائدی(اگردراستقلال بماند) حساب خواهد کرد وروح الله باقری نیز توان بازی درپست گوش چپ یا راست را دارد. اما به نظرمی‌رسد چنانچه جبارف به استقلال بیاید ودرفرم بدنی مطلوب باشد وشفر او را تایید کند ودرکنارش شجاعیان نیز به آمادگی مناسب برسد و نیز طارق همام؛ این 3 بازیکن مثلث پشت تک مهاجم استقلال را تشکیل دهند.

وریا یک خط عقب تر بازی می‌کند

رونمایی از ۳ ضلعی مرگبار شفر

گفتیم که داریوش شجاعیان به احتمال فراوان درنیم فصل دوم درگوش راست به کار گرفته خواهد شد. این انتقال با توجه به تثبیت طارق درگوش چپ و احتمال حضورجبارف دراستقلال قطعی به نظرمی‌رسد وشفر به جهت اینکه ازتوانایی های این بازی هم بی بهره نباشد، تنها راه حلش بازی دادن به این بازیکن درپست گوش راست است.

شاید این ذهنیت به وجود آید که شجاعان درسیستم ۱-۳-۲-۴استقلال شاید به عنوان تک مهاجم هم استفاده شود اما قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد و شفر تک مهاجم تیمش را ازمیان تبریزی، صیادمنش، باقری وبازیکن جدید انتخاب می‌کند. دراین شرایط اما سوال دیگری نیز ذهن را درگیرمی‌کند که آن پست بازی وریا غفوری است.

غفوری با توجه به تعدد بازیکنان هجومی درنیم فصل دوم یک خط عقب تر بازی خواهد کرد وشفر برای هجومی ترکردن تیمش ترجیح می‌دهد که این انتقال را انجام دهد و وریا را که گاهی درپشت گوش راست هم بازی می‌کرد درهمان پست دفاع راست بازی دهد. درنتیجه تیم او اشتهای هجومی بیشتری هم خواهد داشت.

البته نباید فراموش کنیم که گارانتی موفقیت این ترکیب حضورتومان دو هافبک دفاعی است که شفر با داشتن باقری و کریمی وحتی چشمی نگرانی بابت این پست ندارد و حضوریک رحمتی آماده نیز می‌تواند خیال سرمربی استقلال را درفاز دفاعی هم راحت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش ر

      وای چه تیمی بشیم...

    • ماقهرمان دسته سه شدیم شماچی؟پرسپولیسیا خخ

      خب اگه اینابازی کنن کیسه دوگله ی دیگه بازیکن داره پس اونارو چکارمیکنه ینی برن چرا فقط این اسماعیلی وریا زکی پور اذری اقایی قاعدی صیاد باقری تبریزی وخیلیای دیگه اینجوری که همش دعوامیشه تیم حکومتی

    • Farhad Davoodi

      به کوری چشم حسود

    • بدون نام

      سه کیسه کش احمق

    • پارس پلیس

      کیسه کشا حالا وزیر از پرسپولیسی در اومد یان تیام و امیدم بگیم بیاره .چیز دیگه ای ام خاستین بگین

    • بدون نام

      شما فقط از استقلال تعریف کن

    • بی طرف

      خبر ورزشی استقلالی

    • بی طرف

      سهمیه چند سالها ست چباروف

      پاسخ ها

      • Amir

        همون سهمیه سید بلال

    • آصف

      آقایان پرسپولیسی واقعا بی ادبی را به حد اعلا رسانده اند
      میشه یه پست از استقلال بذارند و شما سیل اراجیف را سرازیر نکنید.
      باادب باش که سرمشق جوانان ادب است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج