۸۱۳۳۱۴
۳۹ نظر
۵۰۰۶
۳۹ نظر
۵۰۰۶
پ

مایلی‌کهن: کی‌روش برای ماندن التماس خواهد کرد!

سرمربی اسبق تیم ملی می‌گوید نه تنها کی‌روش بلکه خیلی‌های دیگر هم هستند که به خاطر یک اسکناس ۲ دلاری ایران را ول می‌کنند.

خبر ورزشی: تیم ملی در حالی راهی جام ملت‌های آسیا می‌شود که هنوز هم نسل ما هرگاه صحبت از این جام می‌شود، یاد امارات ۱۹۹۶ می‌افتد. یاد روز‌هایی که فوتبال برای‌مان از هیچ، همه چیز ساخت.

یاد برد فراموش‌نشدنی مقابل کره‌جنوبی، یاد قهرمانی‌ای که با نامردی داور مصری (جمال القندور) از ما گرفتند، یاد آن تیم دوست‌داشتنی. همه این موارد دست به دست هم داد تا سراغ محمد مایلی‌کهن برویم. مردی که سرمربی آن تیم معروف و محبوب بود.

*از پرسپولیس شروع کنیم. علی پروین چندی قبل تأکید کرده بود این باشگاه افراد تحصیلکرده‌ای، چون شما، حسین کلانی، افشین پیروانی و... دارد که می‌توانند سمت‌های مدیریتی مهم باشگاه را در صورت خصوصی‌سازی در اختیار بگیرند. با خود شما در این رابطه حرف زده‌اند؟

نه، من خودم را قاطی این مسائل نمی‌کنم. آقای پروین تماس گرفتند، لطف کردند و من را برای بازی پیشکسوتان فراخواندند، ولی در مورد این مسائل حرفی زده نشد و خودم را قاطی آن نمی‌کنم.

*به نظر شما استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شوند؟

ما که اصلاً خصوصی‌سازی به آن شکل واقعی نداریم. این‌ها در نهایت خصولتی می‌شوند نه خصوصی.

*حالا اگر واقعاً خصوصی شوند، آیا حاضرید عضو هیئت‌مدیره یا مدیرعامل شوید؟

دیگر از سن و سال من گذشته. من پرسپولیسی بودم و هستم، ولی دیگر این کار‌ها از سن و سالم گذشته. من خودم را مدیون پرسپولیس می‌دانم و به خاطر این تیم حتی به دادگاه رفته‌ام و جریمه شده‌ام.

مایلی‌کهن: کی‌روش برای ماندن التماس خواهد کرد!

*دادگاه؟

بله آقا دادگاه، سال ۶۳ پس از بازی جنجالی پرسپولیس و شاهین. من آن زمان معاون اداره کل تربیت بدنی استان تهران بودم و آقای افشارزاده رئیس بود.

در زمان آن بازی ایشان کویت بود و پس از ماجرا‌های رخ داده از سازمان تربیت بدنی تلفنگرام زدند و تأکید کردند مسابقه باید تجدید شود، ولی من زیر بار نرفته و این رأی را ملغی کردم، چون به استناد قوانین بین‌المللی، در جریان مسابقه اتفاقی رخ نداد و مسابقه بدون هیچ اتفاقی تمام شد.

هر اتفاقی هم که افتاد، بعد از پایان کار بود. خلاصه پس از مخالفت، من را به دادگاه تخلفات اداری سازمان تربیت بدنی احضار کردند. ماحصل آن هم این شد که یک‌سوم حقوق آن ماه مرا کسر کرده و از سمتی که داشتم نیز عزل شدم. البته هیچ منتی سر پرسپولیس نیست.

من قانون را اجرا کردم و به آن متعهد ماندم. یادش به‌خیر، چقدر در آن سال‌ها گفتم آقا، از زمین شهری برای استقلال و پرسپولیس زمین بگیرید و برای‌شان بسازید، ولی متأسفانه دوستان گوش نکردند.

*این روز‌ها ۲ اتفاق تلخ پیرامون دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه را به شدت متأثر کرده است. شما همیشه نسبت به وقایع اجتماعی حساس هستید.

آخر من چه بگویم؟ این همه حدیث در مورد خدمت به مردم و اولویت‌ها داریم، ولی به آن عمل نمی‌شود. ۴ نوگل ما در سیستان و بلوچستان سوختند و امروز (دیروز) هم این ماجرای اتوبوس دانشجوها... (منقلب می‌شود) آدم واقعاً نمی‌داند چه بگوید. اصلاً به چه کسی تسلیت بگوید؟ انگار باید دنبال نخودسیاه بگردیم. نکته تلخ اینجاست که با وجود چنین اتفاقاتی، آقای کی‌روش مرتب از کمبود امکانات می‌نالد!

*تیم ملی که الان با هماهنگی فدراسیون در کمپ اسپایر قطر اردو زده.

نه آقا، به خاطر فدراسیون نبوده بلکه به دلیل روابط کی‌روش بود. اصلاً قطری‌ها عاشق چشم و ابروی کی‌روش هستند و این امکانات را به او داده‌اند. احتمالاً کی‌روش روابط دیپلماتیک هم دارد که ما از آن بی‌خبریم. ایشان که امکاناتی ندارد.

زمان ما امکانات خوب بود! آقایان رفته‌اند قطر و با آن امکانات ناله می‌کنند، ولی تیم ملی زمان من در خوابگاه‌های مجموعه انقلاب که اتاق‌هایش ۸ نفره بود، می‌خوابید و در زمین ناهموار گلف تمرین می‌کرد. ما هیچ اعتراضی نمی‌کردیم، اما این آقا چپ و راست معترض است.

آقای کی‌روش ناراحت است چرا بدرقه تیم ملی نیامده‌اند. مگر از ۴۰ روز قبل از جام ملت‌ها مراسم بدرقه می‌گذارند؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ ایشان کلاً چقدر از سال را در ایران است؟ کلاً گاهی اوقات برای خوشگذرانی به ایران می‌آید!

*شما سرمربی تیمی بودید که هنوز هم از آن به عنوان محبوب‌ترین تیم ملی تاریخ ایران یاد می‌کنند. جام ملت‌های ۱۹۹۶، همان تیمی که با کمی تغییر به جام جهانی ۱۹۹۸ رفت.

در مورد محبوبیت آن تیم دیگران باید نظر بدهند، ولی تیمی که به جام جهانی فرانسه رفت هم از دل همان تیم جام ملت‌ها بیرون آمد. ما بهترین تیم اخلاق شدیم، بهترین گلزن و بهترین بازیکن سال هم از ایران ۹۶ انتخاب شد. با اجازه شما، خودم هم به عنوان بهترین مربی آن سال برگزیده شدم. البته بعد از من، آقایان به تیم ملی بازیکن قالب کردند و هرگز از آن‌ها نمی‌گذرم.

*قرارداد شما در تیم ملی چقدر بود؟

۲ میلیون تومان پیش‌قرارداد و ماهی هم ۲۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه. البته مالیات آن حقوق نیز گردن خودمان بود.

*برای سومی در جام ملت‌ها چقدر پاداش گرفتید؟

پاداش؟ پاداشی ندادند. فقط ایرانیان عزیز مقیم امارات لطف کردند و به نفرات حواله پیکان دادند، اما چون به بچه‌های تیم پزشکی و تدارکات نداده بودند، من به کل تیم گفتم نفری ۱۰۰ هزار تومان بدهند تا برای آن عزیزان هم حواله پیکان بگیریم.

*و سؤال آخر؛ کارلوس کی‌روش گفته پس از جام ملت‌ها از ایران می‌رود.

کی‌روش از ایران می‌رود؟ این آقا در ایران مربیگری نمی‌کند بلکه برای خودش حکومت دارد. نه تنها آقای کی‌روش بلکه خیلی‌های دیگر هم هستند که به خاطر یک اسکناس ۲ دلاری ایران را ول می‌کنند و می‌روند. بعد از جام ملت‌های آسیا خواهیم دید که کی‌روش برای ماندن در ایران التماس می‌کند تا بماند. حالا خواهید دید که چطور برای ماندن التماس می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو حرف نزنی نمیگن لالی. اقلا لال باش بزلر این چند هفته بگذره

    • بدون نام

      دمت گرم حاجی مایلی

    • شهرام

      عاشق شجاعتتم . ایولله.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی که عشقش مایلی کهن باشه مشخصه درجه فهم و عقده ای بودنش

    • بدون نام

      شک نکنید . کی روش روباه صفت است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برانکوی دلال کرواسی و کفتار صفت موزی روباه

    • بدون نام

      کی روش حلیه گر است و با حیله گری خواهد ماند متاسفانه .

    • بدون نام

      کی روش فدراسیون را خریده . مشکل التماس ندارد .

    • بدون نام

      کیروش چه جایی بره بهتر از اینجا هم قراداد گرانقیمت هم پول هاپلوهاپو هم تعداد زیادی دستمال به دست که اگر مثل تمام این سالها جام نگیره و به دیگران توهین کنه باز هم ..........

    • بدون نام

      کاملا با نظرت در مورد کی روش کثیف موافقم فقط پول مفت میگیره

    • بدون نام

      مایلی ،زشته...

    • حسین

      بعضی از مربی های ایرانی برای جایگاه مربیگری تو تیم ملی حسابی دندون تیز کردن ، و به خاطر همین هم شروع به تخریب مربی های تیم ملی و حتی تیم ملی میکنند ، واقعا برای کشوری مثل ایران داشتن همچین تیم ملی قوی لازم هست ، لطفا از وارد کردن فشار های روحی و تخریب تیم ملی دست بردارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تیم های لیگ هم کی روش درست کرده یا جمعیت 80 میلیونی

    • حسین

      آقای مایلی کهن ، اونی که واسه مربیگری تیم ملی حتی حاضر گریه کنید شمایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۸۰ میلیون لایک

    • بدون نام

      دوباره این زیرخاکی آفتابی شد

    • علی

      کیروش دیگه تاریخ مصرفش گذشته باید بره کیروش واقعا یک عقده ای واز خود راضی بیشتر نیست

    • بدون نام

      اون تیم لنگیا بود بهتر که قهرمان نشد

    • محمد حسین محمودی

      خدا وکیلی همیشه حرف حق میزند حرف حق همیشه تلخ است دمت گرم زیر بار حرف زور نمی روید

    • علی حقی

      سلام میخاهم بگم مملکت ماکه الان دچار رکورداقتصادی است چندصدمیلیارد به کبروش تقدیم میکنن ولی حق وحقوق خانواده شهدارانمیدن که خونشوفدای میهن کرده چرابیت المال روبه یک نفر بیگانه میدن

    • jj

      استاد بیخیال.کارنامه شما بیانکر خیلی چیزاس

    • حسن روح الامینی

      تو یکی دیگه خفه شو

    • بدون نام

      دمت گرم که بدون مصلحت اندیشه و ترس از فردوسی پور درد دل هوادارای تیم ملی رو میگید

    • عرفان

      شما اگه مربی خوبی بودید حداقل یه تیم دسته ۲بهت میدادن

    • بدون نام

      باز این از غار اومد بیرون تا علیه تیم ملی با باندش فعالیت کنه تقصیر ندارید شما ایران رو نابود کردید

    • آرش

      وایییی خدا این خود بزرگ‌ بینی ها کی میخواد تموم بشه. آخه مایلی کهن چی میفهمه از فوتبال و تاکتیک. فقط بلدن انتقاد کنن و بگن ما خوبیم. بسه دیگه بابا اصن تو و امثال تو همرو زدن، تو خوبیییی. بیخیال دیگه

    • بدون نام

      تویکی حرف نزن نون به نرخ روز.هرتیمی رفتی سقوط کرد.فقط حرف میزنی.پست بی شرف

    • برانگو

      فامیلی چودن،فوتبال ما همینه خخخخ.

    • TNT2

      همیشه میگفتم این مایلی کهن مریضه گناه داره الان میگم روانیه زنجیریه باید بستش خاک بر سرت

    • بدون نام

      تو همه زمینه ها الحمداالله احمق زیاد داریم

    • مسعود

      احسنت طرف دیده که ایران پول نداره میخاد بره نصف پاداش جام ملتها هم با خودش میبره

    • بدون نام

      بابا بس کن دیگه هر بار قبل از ی جام مهم وراجیتونو شروع میکنید آخه ممد مایلی تو خودت چه دست آوردی داشتی تا حالا غیر از دسته دو بردن تیما حالم دیگه از این فوتبال لجن بهم میخوره چون امثال شما توشین

    • خاسر

      اقای مایلی کهن اگه همان زمان بجای ادعای ساده زیستی بازیکنان را در بهترین مکان تمرین می دادید اگه بجای ریاکاری بفکر احداث زمین فوتبال مناسب و امکانات مدرن ومجهز برای تیم ملی بودید و با هرگونه کوتاهی وقصور درعدم ارائه خدمات به تیم ملی همانندکی روش برخورد میکردیدحتی شده می جنگیدید الان وضعیت فوتبال ما اینگونه نبود شماها وامثال شماها با خودشیرینی وسهل انگاری به تیم ملی ایران خیانت کردیدچراکه احداث زمین تمرین، احداث هتل مناسب در کنارونزدیک زمین، سالن بدن سازی مناسب،استخر در زمان شماها.ر احتتر وکم هزینه تر بود هیچکدام از شماها بفکر اینده فوتبال و جوانان اینده کشور نبودیدحتی مربیان خارجی به غیر کی روش همه شماها خائن هستید فکرمیکنید این امکاناتی که کی روش در تهیه انها باهمه جنگیدبعد از جام ملت های اسیا با خودش می برد ،خیر همه انها به یادگار برای فرزندان این سرزمین خواهدماند اما اگر واقعا عرضه دارید. راه کی.روش.را در توسعه فوتبال خصوصا احداث زمین های مناسب فوتبال در اقصا نقاط کشور با توجه به شرائط جوی کشور ودیگر امکانات اقدام کنید اگرعرضه دارید که ندارید در عوض فقط زبان. د راز دارید.

    • بدون نام

      اخه چقد تو معضلی مایلی کودن

    • a

      درود که حرف حق رازدی

    • بدون نام

      منظورت از بازیکن هایی که قالب کردن حتما زرینچه وپاشازلده بودن که آگه تو خط دفاع تیم ملی نبودن نه تیم جام جهانی میرفت نه غزال تیزپایی بوجود می اومد که الان به همه بپره نه کسی بود سانتر کنه تا گل قرن رو بزنین که الان باعث افتخارتون بشه نه بازی قرن رو میبردین که الان پزش رو بدین تو حق پاشازاده وزرینچه وخیلی های دیگه مثل تقوی وتهامی وخرمگاه رو بخاطر باشگاه مورد علاقه ات ضایع کردی ولی اعجوبه ای مثل استاد اسدی رو بازی میدادی تا گل بخودی بزنه همین جناب عالی از خدا وپیغمبر میگی واز تئوریسینی مثل کیروش ایراد میگیری اون بازیکنا که تو نابود کردی سر پل ثلاط جلوتو میگیرن مردک متوهم

    • بدون نام

      فقط متاسفم چقدر فراموشکاریم

    • یاران 57

      آقای مایلی واقعا خجالت نمیکشی اینهمه تهمت‌ها میزنید وتیم ملی ایران در این برهه زمانی مسابقات جام ملتها حاشیه سازی وتخریب برعلیه تیم ملی وسرمربی بادانش میکنید وجدانا یکبار دیگر بخون چی گفتی، تصادف و سوانح سوختگی چه ربط به سرمربی تیم ملی دارد، از خدا بترس، هرچند مشگل روحی و روانی داری، مشگل شما اتفاق افتاده در دوران کودکی شما هست،

    • امیر موری

      فدراسیون باید به کیروش التماس کنه که بمونه
      مایلی کهن هم بدون تیم مونده داره خودشو مطرح میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج