۸۱۳۴۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیورپول - آرسنال؛ توپچی‌ها در مرسی‌سایدِ جهنمی

دور رفت لیگ برتر انگلیس با قهرمانی لیورپول خاتمه یافت و امشب از ساعت ۲۱ در نخستین بازی‌شان در دور برگشت باید در آنفیلد از آرسنال میزبانی کنند.

خبرورزشی: همه لیگ‌های معتبر تعطیل شده‌اند تا اهالی فوتبال به جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی برسند، اما مثل هر سال در انگلیس فوتبال خستگی‌ناپذیر پیگیری می‌شود. دیدن بازی‌های جذاب و زیبا یکی از تفریح‌های بزرگ مردم حتی در روز‌های تعطیل کریسمس است.

دور رفت لیگ برتر انگلیس با قهرمانی لیورپول خاتمه یافت و امشب از ساعت ۲۱ در نخستین بازی‌شان در دور برگشت باید در آنفیلد از آرسنال میزبانی کنند. دیدار مهمی که قضاوت آن برعهده مایکل اولیور خواهد بود.

لیورپول - آرسنال؛ توپچی‌ها در مرسی‌سایدِ جهنمی

لیورپول؛ روی ابـرها

یورگن کلوپ این فصل سرخ‌های مرسی‌ساید را به ایده‌آل‌ترین فرم ممکن رساند، اما همه می‌دانند در لیگ برتر انگلیس فقط آماده و سرحال بودن و کسب نتایج خوب مسیر قهرمانی را هموار نخواهد کرد، چراکه در برخی اوقات رقیبی دارید که شانه به شانه تیم‌تان پیش می‌آید. تا همین ۲ هفته پیش قابل پیش‌بینی نبود که منچسترسیتی به یکباره چنان افت کند که ۲ هفته متوالی شکست بخورد، شکست‌هایی که فاصله‌شان با صدرنشین را به ۷ امتیاز رساند.

حالا نزدیک‌ترین رقیب لیورپول در جدول تاتنهام است که ۶ امتیاز با آن‌ها فاصله دارد. یک نیم‌فصل باقی‌مانده و ۱۹ بازی که اتفاق‌های زیادی در آن‌ها رخ خواهد داد، اما حاشیه امنیت ۶ امتیازی باعث خواهد شد صدرنشین با خیال آسوده‌تر کارش را در لیگ ادامه دهد. روز‌های پرفشار پایانی سال ۲۰۱۸ و آغازین سال ۲۰۱۹ می‌توانست لیورپول را از قهرمانی دورتر کند، اما برعکس آن‌ها را به قهرمانی نزدیک‌تر کرده است.

حالا لیورپول بیش از هر زمان دیگری به قهرمانی در لیگ برتر و پایان دادن حسرت هوادارانش نزدیک شده است، اما باید مراقب لغزش‌ها باشند. هفته سرنوشت‌سازی در ابتدای نیم‌فصل دوم پیش روی شاگردان کلوپ خواهد بود، ابتدا امشب از آرسنال امشب میزبانی خواهند کرد و سپس به مصاف منچسترسیتی خواهند رفت.

اگر لیورپول این ۲ بازی را ببرد می‌توان راحت‌تر از قهرمانی سرخ‌ها در پایان فصل گفت. سابقه لیورپول برابر آرسنال که نشان می‌دهد شانس بالایی برای کسب ۳ امتیاز بازی امشب در آنفیلد خواهند داشت.

آرسنال؛ دوباره جان بگیر

حال و احوال توپچی‌ها خوب بود و مهمات خودشان را برای ادامه جنگ در لیگ برتر انگلیس فراهم می‌کردند که به یکباره در چند نبرد پاتک خوردند. تیمی که اونای اِمری ساخته زیبا بازی می‌کند و هواداران هم تا حدود زیادی از آن راضی هستند. نه فریاد‌های «اِمری برو!» سر می‌دهند و نه فشاری که روی آرسن ونگر بود روی سرمربی اسپانیایی است. با این حال بعد از ۷ برد متوالی نوبت ۳ تساوی متوالی رسید تا دیگر به حضور در کورس قهرمانی فکر نکنند.

اگرچه پیروزی‌های شیرین برد در شهرآورد شمال لندن جان دوباره‌ای به شاگردان اِمری بخشید، اما در ۵ هفته اخیر نتایج خوبی، به‌خصوص خارج از خانه نگرفته‌اند. در روز‌های بحرانی برابر منچستریونایتد متوقف شدند و از آرسنال شکست خوردند. همین‌طور از برایتون بیش از یک امتیاز نگرفتند.

همه این نتایج باعث شده اختلاف‌شان با صدرنشین یعنی لیورپول به ۱۳ امتیاز برسد و جبران این فاصله تقریباً غیرممکن خواهد بود. ولی نمی‌توان کتمان کرد شانس حضور بین ۴ تیم بالای جدول را دارند، چیزی که قطعاً هدف اِمری برای فصل اول حضورش در انگلیس خواهد بود. فاصله با تیم چهارم یعنی چلسی فقط ۲ امتیاز است و فاصله با سیتی ۶ امتیاز.

شاید در نبرد‌های رودررو بتوانند این فاصله‌ها را جبران کنند. امشب آرسنال به مصاف آماده‌ترین تیم لیگ برتر خواهد رفت، رقیبی که بازی رفت در بهترین فرم متوقف‌شان کرد و حالا در آنفیلد باید طلسم طولانی‌مدت پیروز نشدن را بشکنند.

آخرین جدال

دیدار رفت در ورزشگاه امارات برگزار شد و در حالی که لیورپول با گل میلنر پیش بود در دقایق پایانی لاکازت کار را به تساوی کشاند تا یک-یک نتیجه نهایی بازی باشد.

آمار بازی

۲۲۶) این جدال شماره ۲۲۷ لیورپول و آرسنال در تمامی رقابت‌ها خواهد بود. در ۲۲۶ بازی قبلی ۸۶ برد برای لیورپول ثبت شده، ۷۹ مرتبه آرسنال برده و ۶۱ بازی هم مساوی شده است.
۵۳) در ۵۳ نبرد لیگ برتری لیورپول و آرسنال، سرخ‌های مرسی‌ساید ۱۹ مرتبه پیروز شده‌اند و توپچی‌ها ۱۵ برد کسب کرده‌اند. ۱۹ بازی هم مساوی شده است.
۲۹) ۶ جدال آخر لیورپول و آرسنال به‌طرز شگفت‌انگیزی پرگل بوده است. در این بازی‌ها ۲۹ گل ردوبدل شده، یعنی به‌طور میانگین ۴/۸۳ گل در هر بازی.
۱۴۹) در نبرد‌های لیگ برتری لیورپول - آرسنال ۱۴۹ گل ثبت شده. تنها در ۴ جدال (آرسنال برابر اورتون، لیورپول برابر تاتنهام، چلسی برابر تاتنهام و آرسنال برابر تاتنهام) در تاریخ لیگ برتر بیش از ۱۵۰ گل ردوبدل شده است.
صفر) آرسنال در ۵ بازی آخر خودش در آنفیلد پیروز نشده و در همه بازی‌ها ۲ گل یا بیشتر دریافت کرده است. در این ۵ بازی مجموعاً ۱۷ گل از لیورپول خورده‌اند.
۷) لیورپول در ۷ بازی آخر در تمامی رقابت‌ها برابر آرسنال بازنده نبوده است. ۳ برد و ۴ تساوی برای سرخ‌های مرسی‌ساید مقابل رقیب لندنی به دست آمده است.
۱۴) طولانی‌ترین زمانی که لیورپول برابر آرسنال بازنده نبوده به فوریه ۲۰۰۰ برمی‌گردد که ۱۴ بازی متوالی برابر توپچی‌ها بدون شکست بودند.
۳۰) لیورپول در ۳۰ بازی متوالی خانگی در لیگ برتر شکست نخورده است. رکورد قبلی بین دسامبر ۲۰۰۷ تا آگوست ۲۰۰۹ ثبت شد که سرخ‌های مرسی‌ساید در ۳۱ بازی متوالی در آنفیلد مغلوب هیچ حریفی نشدند.
یک) آرسنال در ۱۲ بازی آخری که برابر تیم‌های صدرنشین جدول بازی کرده فقط یک برد کسب کرده است.
یک) لیورپول فقط در یک بازی نیم‌فصل نخست برابر منچسترسیتی موفق نشد گلزنی کند.
یک) توپچی‌ها در ۱۲ بازی اخیر در لیگ برتر فقط یک مرتبه موفق به ثبت کلین‌شیت شده‌اند.
۸) روبرتو فیرمینو روی ۸ گل (۵ گل و ۳ پاس‌گل) در ۶ بازی آخرش در لیگ برتر برابر آرسنال نقش داشته است.

مصدومان و محرومان

جیمز میلنر، جو گومز، جوئل ماتیپ و الکس اوکسلید چمبرلین مصدومان لیورپول هستند که قطعاً به بازی امشب نخواهند رسید. مسعود اوزیل، کونستانتینوس ماوروپانوس، دنی ولبک، هنریخ مخیتاریان، راب هولدینگ، هکتور بیرین و امیل اسمیت راو، مصدومان پرتعداد آرسنال هستند که برابر لیورپول نمی‌توانند بازی کنند. شرایط لوران کاسیلنی و ناچو مونرئال هم نامشخص است.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، لوورن، فان‌دایک، رابرتسون، واینالدوم، هندرسون، کیتا، صلاح، مانه، فیرمینو

آرسنال: لنو، لیششتاینر، سوکراتیس، مصطافی، کولاشیناتس، توریرا، ژاکا، گندوزی، رمزی، لاکازت، اوبامیانگ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج