۸۲۲۲۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آشنایی با چهره‌های ناشناخته حریف ایران

تیم عمان در فاز هجومی تیمی قوی و در فاز دفاعی دارای نقاط ضعف زیاد است که می‌تواند کی‌روش را به بردی کم دردسر مقابل این تیم امیدوارتر کند.

وب‌سایت نود: دو باخت و یک برد، آمار تیم عمان در دور گروهی است. آماری که شاید در نگاه اول این تصور را به وجود آورد در مورد یک تیم ضعیف و حریفی بسیار آسان صحبت می‌شود. دقیق‌تر شدن در آمار تیمی عمان اما نشان می‌دهد که این دو باخت نمی‌تواند باعث ایجاد همچین تصوری از شاگردان وربیک شود.

تیمی که وربیک در این دو سال ساخته به خوبی در طول بازی کیفیت خودش را نشان می‌دهد اما زمانی که کار به زدن ضربه آخر و باز کردن دروازه حریف و بردن می‌رسد آنها نشان می‌دهند که هنوز زمان بیشتری برای تبدیل شدن به تیمی مطابق تفکرات سرمربی‌شان نیاز دارند. آشنایی مختصری با بازیکنان عمان و توانایی‌هایشان قبل از بازی با ایران می‌تواند جالب باشد.

مربی هلندی بیشتر به بازی با یک مهاجم علاقه دارد اما در تنها بازی جام که با دو مهاجم بازی کرد توانست سه بر یک برنده شود.

آشنایی با چهره‌های ناشناخته حریف ایران

شماره ۱۸- فایز الرشیدی: دروازه‌بان و یکی از مهم‌ترین عناصر دفاعی عمان. او در بازی با ژاپن عملکرد بسیار خوبی داشت و با وجود برد حریف یکی از بهترین بازیکنان زمین شناخته شد.

آشنایی با چهره‌های ناشناخته حریف ایران

شماره 17- علی البوسعیدی: دفاع چپ عمان وظیفه ارسال کرنرها از این جناح را برعهده دارد و کرنرهایش بسیار خطرناک هستند. او یک پاس گل هم به نام خودش ثبت کرده است. البوسعیدی دومین بازیکن بازیساز جام ملت‌هاست. او بعد از اکرم عفیف با ۸ ایجاد موقعیت برای هم‌تیمی‌هایش در رده دوم قرار دارد.

شماره 2- محمد المسلمی: یکی از دلایل اینکه عمان بیشترین شوت را در این تورنمنت داشته این است که تمام بازیکنان این تیم شوتزن هستند. دفاع وسط عمانی‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست. او یکی از بازیکنانی است که بیشترین شوت را به سمت دروازه حریفان داشته است. البته او در بازی مقابل ژاپن که سخت‌ترین بازی عمان در گروهش بود کمتر از همیشه نفوذ کرد و در اکثر دقایق بازی در خط دفاع ایستاد و کمترین شرکت در حمله را داشت. اتفاقی که به نظر می‌رسد مقابل ایران هم خواهد افتاد.

شماره 13- خالد البریکی: یکی از مدافعان عمانی که یکی از نقاط ضعف تیم وربیک محسوب می‌شود. رسانه‌های عمانی قبل از بازی با ایران بابت خط دفاعی‌شان و به خصوص البریکی ابراز نگرانی کرده‌اند.

شماره 11- سعد المخینی: باتجربه ترین بازیکن دفاعی عمان با ۳۱ سال سن و نزدیک به ۱۰۰ بازی ملی. برای تیمی که اساس تیمش بر سانتر استوار است و بیشترین سانتر را در طول جام داشته است دفاع راست یک بازیکن کلیدی به حساب می‌آید. نقشی که المخینی برای عمان بازی می‌کند و کلید این تیم مقابل قفل‌های دروازه‌های حریف است. او با ۲۳ سانتر دومین بازیکن جام است.

آشنایی با چهره‌های ناشناخته حریف ایران

شماره ۷- خالد الهاجری: هافبک گلزن عمانی‌ها که هم در نقش بازیساز است و هم تمام‌کننده. وربیک در یک بازی از او به عنوان مهاجم استفاده کرد اما در بیشتر بازی‌ها در پست هافبک هجومی قرار می‌گیرد.

شماره ۱۲- احمد مبارک المحیجری: کاپیتان عمانی‌ها. بازیکنی 33 ساله که با 166 بازی با پیراهن تیم ملی یکی از رکوردداران این جام محسوب می‌شود. او بازیکنی است که در هنگام ضربات کرنر به خط حمله اضافه می‌شود و البته در این جام هنوز نتوانسته از این روش تیمش را به گل برساند. المحیجری با یک گل از روی ضربه ایستگاهی و یک پاس گل بعد از القسانی موثرترین بازیکن تیمش بوده است.

شماره ۲۳- حارب السعدی: هافبک دفاعی عمانی‌ها که برخلاف المحیجری دخالتی در کارهای هجومی و حملات تیمش ندارد و تنها وظیفه او جمع‌کردن میانه میدان است. کاری که آن را تقریبا به خوبی انجام می‌دهد.

شماره ۶- رائد ابراهیم صالح: بازیکن همه فن‌حریف عمان. شوتزن، بازیساز و زننده کرنرهای عمان. البته او در این جام یک پنالتی را هم تقدیم ژاپنی‌ها کرد اگرچه به گواه کارشناسان این پنالتی به اشتباه برای ژاپن گرفته شده است. او به نوعی قلب تپنده وربیک در جناح چپ است.

شماره ۱۵- جمیل الیحمدی: او هم مثل همه عمانی‌ها یکی از کاشته‌زن‌های تیمش است!او یکی از معدود لژیونرهای عمان است که در لیگ دسته دوم قطر و در الوکره بازی می‌کند.

آشنایی با چهره‌های ناشناخته حریف ایران

شماره 16- محسن الغسانی: خطرناک‌ترین و پرکارترین بازیکن عمان است. او مقصد بسیاری از پاس‌های پایانی همبازیانش است و البته در اکثر موارد هم خودش تلاش می‌کند تا در موقعیت گل قرار بگیرد. او با ۲ گل بهترین گلزن عمانی‌هاست. القسانی با ۹ شوت بهترین شوتزن عمانی‌ها در این رقابت‌ها هم هست.

در کل بررسی بازیکنان عمان نشان می‌دهد که آنها در دو فاکتور شوت و ارسال، متخصص هستند و البته در گلزنی کم‌تخصص. همین آمار آنها را بعد از کره جنوبی، دومین تیم شوتزن جام لقب داده است. القسانی هم با ۹ شوت بهترین شوتزن تیم‌شان است که توانسته ۲ گل هم به ثمربرساند.

آمار آنها در شوت داخل چارچوب هم بد نیست. تیمی که بعد از کره جنوبی با ۲۰ شوت در چارچوب و ژاپن با ۱۹ شوت با ۱۸ شوت در رده سوم قرار دارد. با این حال این آمار باعث نشده است تا آنها در گلزنی هم رکورددار باشند و با ۳ گل، تیمی بودند که بیشترین موقعیت را در این جام از دست داده‌اند. اتفاقی که مطمئنا به مذاق سرمربی نام آشنایشان خوش نخواهد آمد و تلاش برای برطرف کردن آن مقابل ایران را انجام خواهد داد.

در هر آمار هجومی می‌توان ردپایی از بهترین‌ها در عمان پیدا کرد. بوسعیدی با ۸ ایجاد موقعیت گل بعد از اکرم عفیف در رده دوم قرار دارد. در سانتر هم که کسی به گردپای عمانی‌ها نمی‌رسد. بوسعیدی با ۳۸ سانتر و مخینی با ۲۳ سانتر رده اول و دوم را اشغال کرده‌اند. سانترهایی که بیشتر از گل به کرنر تبدیل شده‌اند و عمان را با زدن ۲۷ کرنر در رده دوم بعد از استرالیا قرار داده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد اگر مهاجمان عمان کمی چارچوب‌شناس‌تر بودند می‌توانستند رکورد گلزنی را هم بشکنند! خصوصیتی که خوشبختانه در مرحله گروهی از آنها دیده نشده و کی‌روش امیدوار است که مقابل ایران هم به آن دست پیدا نکرده‌باشند. تیمی که با اشتباهات فاحش داوری مقابل ژاپن بازنده شد می‌تواند مقابل ایران دردسرساز باشد و شاگردان وربیک را اصلا نمی‌توان دست کم گرفت.

نیلوفر کنگرانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج