۸۳۲۸۴۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

چلسی - منچستریونایتد؛ آبی گرم‌ترین رنگ است!

بازی حساس دور پنجم جام حذفی انگلستان دوشنبه شب در استمفوردبریج برگزار می‌شود.

وبسایت نود: در حساس ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس (اف‌ای کاپ) دوشنبه شب و از ساعت ۲۳:۰۰ (به وقت تهران) دو تیم چلسی و منچستریونایتد در ورزشگاه استمفوردبریج رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

اما آمار و ارقام پیرامون بازی های دو تیم در جام حذفی حداقل در سال های اخیر نشان می‌دهد که آبی ها نسبت به رقیب قرمزپوش خود موفق تر ظاهر شده اند.

این چهاردهمین تقابل چلسی و منچستریونایتد در جام حذفی است و آبی ها در هر ۴ تقابل اخیر به پیروزی رسیده اند. از جمله فینال فصل قبل که چلسی با تک گل ادن هازارد برنده شد و همچنین دیدار یک چهارم نهایی فصل ۱۷-۲۰۱۶ که چلسی باز هم با گل انگولو کانته به پیروزی ۱-۰ رسید و راهی نیمه نهایی شد. آمار چلسی اکنون این فرصت را به آن ها داده تا به نخستین تیم تاریخ تبدیل شوند که موفق به حذف منچستریونایتد از جام حذفی در ۵ دوره متوالی می‌شود. (۵ دوره که دو تیم به یکدیگر برخورد کرده اند)

۵ بازی دو تیم در ادوار گوناگون جام حذفی در استمفوردبریج برگزار شده و منچستریونایتد در ۲ مسابقه توانسته بر میزبان خود غلبه کند؛ پیروزی ۵-۳ در دور سوم فصل ۹۸-۱۹۹۷ با گل های دیوید بکام (۲)، اندی کول (۲) و تدی شرینگهام در برابر گل های گریم لوسو و جیان‌لوکا ویالی (۲). پیروزی دیگر نیز به بازی تکراری مرحله یک چهارم نهایی فصل ۹۹-۱۹۹۸ (فصل سه گانه شیاطین سرخ) بازمی‌گردد که منچستریونایتد با دبل دوایت یورک مقابل چلسی به پیروزی رسید.

در تمامی رقابت ها، منچستریونایتد تنها موفق به کسب ۲ پیروزی از ۲۲ بازی اخیر دو تیم به میزبانی چلسی شده است. (۷ تساوی و ۱۳ باخت) یونایتد همچنین در هیچ بک از ۹ بازی اخیر به میزبانی چلسی به پیروزی نرسیده است. یونایتد آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۲ موفق شد در استمفوردبریج چلسی را شکست دهد؛ در دیداری جنجالی به قضاوت مارک کلاتنبرگ که شیاطین سرخ ۳-۲ پیروز شدند.

بعد از فصل ۱۴-۲۰۱۳ و حذف در دور سوم با شکست ۲-۱ مقابل سوانسی، منچستریونایتد در هر ۴ فصل بعدی موفق به حضور در نیمه نهایی جام حذفی شده و در پی آن است که برای پنجمین فصل متوالی این دستاورد را جشن گیرد. آن ها آخرین بار در بین فصل های ۶۲-۱۹۶۱ تا ۶۶-۱۹۶۵ در ۵ فصل متوالی در یک چهارم نهایی جام حذفی حاضر بوده اند.

آمار چلسی نیز در این زمینه دست کمی از شیاطین سرخ ندارد. آن ها بعد از حذف از دور چهارم فصل ۱۵-۲۰۱۴ (با شکست ۴-۲ مقابل بردفورد، در سه فصل بعدی حداقل به یک چهارم رسیده اند (از جمله حضور در فینال در هر دو فصل اخیر) و قصد دارند برای چهارمین فصل متوالی تا یک چهارم نهایی بالا بیایند.

آماری که موجب امیدواری منچستری ها خواهد بود، سابقه خوب این تیم در حذف مدافعان عنوان قهرمانی است. منچستریونایتد تاکنون ۱۰ بار مدافعان عنوان قهرمانی را از گردونه رقابت ها کنار زده است و از این حیث بهترین تیم جزیره محسوب می‌شود. قرمزها آخرین بار این کار را در فصل ۱۲-۲۰۱۱ انجام دادند و در دور سوم، منچسترسیتی، قهرمان فصل ۱۱-۲۰۱۰ را در انحاد شکست دادند.

منچستریونایتد که با شکست آرسنال به این دیدار رسیده، برای حضور در یک چهارم باید چلسی را هم از سر راه بردارد. آخرین تیمی که موفق شده در یک فصل هم آرسنال و هم چلسی را از جام حذفی کنار بزند، خود منچستریونایتد بوده که این کار را در فصل خاطره انگیز ۹۹-۱۹۹۸ انجام داده است. یونایتد در آن فصل ابتدا چلسی را در یک چهارم نهایی و سپس آرسنال را در نیمه نهایی از پیش رو برداشت. البته تکلیف هر دو مرحله در بازی تکراری مشخص شد.

همچنین آخرین تیمی که توانسته در یک فصل آرسنال و چلسی را در خانه های خودشان حذف کند، میلوال در فصل ۹۵-۱۹۹۴ بوده است. میلوال در آن فصل آرسنال را در دور سوم و چلسی را در دور چهارم حذف کرد. البته کار میلوال هم به بازی تکراری کشید اما این تیم توانست بزرگان لندنی را در بازی تکراری در خانه های خودشان از گردونه رقابت ها کنار بزند.

تاثیرگذارترین بازیکنان حاضر در ترکیب دو تیم در جام حذفی، نفراتی هستند که کمتر کسی انتظار دارد. در چلسی اولیویه ژیرو در ۱۸ حضور خود در جام حذفی ۱۵ گل زده و ۸ پاس گل هم داده تا مجموعا روی ۲۳ گل تاثیر مستقیم داشته باشد. ژیرو در هر ۷۳ دقیقه بازی یا گل زده و یا پاس گل داده است.

در منچستریونایتد نیز آلکسیس سانچز در ۲۰ بازی خود در این رقابت ها روی ۱۹ گل تاثیر مستقیم داشته است. (۱۰ گل و ۹ پاس گل) از زمان نخستین بازی سانچز در این جام، هیچ کس نتوانسته به اندازه این بازیکن شیلیایی تاثیر مستقیم روی گل ها داشته باشد.

-آمار استفاده شده در این مطلب از اوپتا استخراج شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هی این چه عنوانی که انتخاب کردی نکنه فیلم زیادمی بینی

    • بدون نام

      blue is the warmest color!
      نویسنده اهل دله هاااااا

    • vahid

      «آبی گرمترین رنگ است» عجب فیلمی حتما ببینیدش

      the blue is the warmest coller

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج