۸۳۵۵۶۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آشوبی: باید به تیم برانکو زمان داد

پرسپولیس که با وجود پنجره بسته و کمبود بازیکن توانست در نیم‌فصل اول نتایج بسیار خوبی پیدا کند با شروع نیم‌فصل دوم و اضافه شدن نفرات جدید نتوانسته بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد و از لحاظ نتیجه‌گیری نیز ضعیف‌تر از قبل عمل کرده و به همین دلیل هواداران این تیم نسبت به تکرار قهرمانی کمتر از همیشه امید دارند.

فرهیختگان: پرسپولیس که با وجود پنجره بسته و کمبود بازیکن توانست در نیم‌فصل اول نتایج بسیار خوبی پیدا کند با شروع نیم‌فصل دوم و اضافه شدن نفرات جدید نتوانسته بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد و از لحاظ نتیجه‌گیری نیز ضعیف‌تر از قبل عمل کرده و به همین دلیل هواداران این تیم نسبت به تکرار قهرمانی کمتر از همیشه امید دارند.

قرمزها در مسجدسلیمان از پس نفت برنیامدند و این فرصت را به سپاهان دادند که فاصله سه امتیازی در صدر جدول ایجاد کند. هافبک سابق این تیم اما عقیده دارد افت پرسپولیس طبیعی است و شاگردان برانکو دوباره همان تیم مقتدر سال‌های اخیر خواهند شد. گفت‌وگو با فرزاد آشوبی را در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس در فصل دوم با افت عجیبی مواجه شده است. چنین مساله‌ای قابل پیش‌بینی بود؟

به نظرم این افت، تا حدی طبیعی و البته مقطعی است. در هر جای دنیا ممکن است تیم‌ها در یک بازه زمانی با این افت مواجه شوند اما من امیدوارم هرچه زودتر این افت تمام شود، چراکه پرسپولیس در مقطع بسیار حساس لیگ قرار دارد و این امتیازهایی که از دست می‌رود، می‌تواند آخر فصل کار تیم برانکو را سخت کند.

دلیل این افت چیست؟ اضافه شدن نفرات جدید یا مسائل روحی و روانی مثل مشکلات مالی؟

مهم‌ترین دلیل این اتفاق اضافه شدن نفرات جدید و ناهماهنگی‌شان با بازیکنان قبلی است. نفرات تازه‌وارد با شرایط خاصی به پرسپولیس اضافه شدند و نیاز به زمان بیشتر برای هماهنگی دارند. بازی کردن در تیمی مثل پرسپولیس ساده و قابل قیاس با تیم‌های دیگر نیست.

البته باید بگوییم تیم برانکو در دو بازی اخیر مقابل پدیده و نفت مسجدسلیمان عملکرد بدی نداشت. برای تحلیل یک نتیجه باید همه جوانب را در نظر گرفت. پرسپولیس نیم‌فصل اول با وجود همه محدودیت‌ها خیلی خوب کار کرد و انتظارها از این تیم بالا رفت. با گذشت زمان فکر می‌کنم فشارها کمتر خواهد شد و اوضاع تیم نیز بهتر می‌شود.

فکر نمی‌کنید فشاری که روی بازیکنان پرسپولیس است، باعث شده از نظر روانی تیم برانکو به هم بریزد؟

برانکو مربی‌ای نیست که با این مسائل دچار مشکل و اسیر این حواشی شود. بازیکنانش هم باتجربه و باکیفیت هستند و بعید می‌دانم این مسائل روی بحث روانی تیم تاثیرگذار باشد و شک ندارم تیم برانکو خیلی زود به شرایط ایده‌آل می‌رسد.

مصدومیت‌های مداوم و فشار بازی‌ها را چقدر در این مسائل تاثیرگذار می‌دانید؟

قطعا غیبت برخی بازیکنان به خاطر مصدومیت روی نتایج و عملکرد تیم تاثیرگذار است. پرسپولیس در بازی‌های اخیر غایب‌های زیادی داشت. البته فراموش نکنیم بازی با مسجدسلیمان هم روی زمین بی‌کیفیت برگزار شد و با این شرایط نمی‌شد فوتبال بازی کرد.

برانکو هم البته روی این زمین بازی مستقیم را انتخاب نکرده بود!

بله. به نظر من هم برانکو با وجود اینکه می‌دانست زمین کیفیت مناسبی ندارد، تاکتیک خوبی انتخاب نکرد و به خاطر وضعیت زمین باید تغییر تاکتیک می‌داد و راهی بهتر برای رسیدن به دروازه حریف انتخاب می‌کرد. بازی‌سازی از عقب و پاس‌های کوتاه روی این زمین شدنی نیست و باید بازی مستقیم را انتخاب می‌کردند که این کار را انجام نداد. پرسپولیس می‌توانست با تاکتیک دیگری بازی کند و نتیجه بگیرد.

فکر می‌کنید تیم برانکو به‌طور کلی نیاز به تغییر ارنج یا تاکتیک دارد؟

خیر، پرسپولیس به‌قدری توانمند است که نیاز به تغییر کلی ندارد. روش پرسپولیس درست است و الان نباید درباره تغییر ارنج صحبت کنیم. به این تیم باید زمان داد و خوشبین هستم که پرسپولیس بهتر خواهد شد.

بازیکنان پرسپولیس هم پست مشترک گذاشتند و صحبت از هت‌تریک قهرمانی کردند.

به نظرم شدنی است. این تصمیم جمعی نشان از اتحاد و همدلی آنهاست و یک گروه متحد توان انجام هر کاری را دارند و پرسپولیس هم ابزار و کیفیت لازم را برای هت‌تریک قهرمانی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاوید آقازاده

      نظرتون چیه دوسه ماه لیگ روتعطیل کنن تالنگیاخودشونوپیداکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج