۸۳۷۸۲۹
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

برخورد قانون با اسطوره‌های مختلف فوتبال جهان

طبیعی است که قانون باید اجرا شود، طبیعی‌تر از آن اینکه قانون برای همه یکسان اجرا بشود و بدیهی است که نیروی نظامی یا پلیس شهری نباید تحت‌تاثیر یک چهره یا ستاره ورزشی یا سینمایی قرار بگیرد.

فرهیختگان: طبیعی است که قانون باید اجرا شود، طبیعی‌تر از آن اینکه قانون برای همه یکسان اجرا بشود و بدیهی است که نیروی نظامی یا پلیس شهری نباید تحت‌تاثیر یک چهره یا ستاره ورزشی یا سینمایی قرار بگیرد. در چنین مطالبی متاسفانه خیلی سخت می‌شود پای تعصب و هواداری را کوتاه کرد و بی‌طرفانه و منصفانه به ماجرا نگریست.

اینجا دیگر نام و رنگ و تیم مهم نیست، مهم بررسی یک پدیده است که به نظر می‌رسد در سایه غفلت اهالی فرهنگ، در لباس خود فرهنگ در حال تبدیل شدن به یک ناهنجاری غیرقابل کنترل است. این که هر ستاره‌ای از احساسات هواداران خود سوءاستفاده کرده و نیروی نظامی یا نیروی رسمی یک سازمان را با گرفتن فیلم و ویرایش آن، مقصر جلوه دهد و در فضای مجازی به راحتی منتشر کند و از هواداران خود بخواهد روی موجی که او ایجاد کرده، سوار شوند.

به بهانه انتشار فیلمی از درگیری لفظی بین مامور راهنمایی و رانندگی و فرهاد مجیدی و انتشار خبر درگیری فیزیکی علیرضا حقیقی با خطیر(معاون باشگاه استقلال) نگاهی می‌اندازیم به اتفاقات مشابه در فوتبال کشورهای مختلف.

پل گاسکوئین در زمان بازیگری خود چنان مردمی، محبوب و ستاره بود که با یک پیغام ساده درباره یک خیریه، کمکی نجومی از مردم جمع‌آوری می‌کرد و مشکل یک سازمان مردم‌نهاد یا یک خیریه به راحتی با کمک او حل می‌شد. او اما در آخرین سال‌های بازیگری خود وارد حاشیه‌های کوچک و بزرگ شد. درگیری‌ها، مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر، فساد اخلاقی و مالی بخشی از اتهامات گازای بزرگ بود و پلیس چهار بار به صورت مستقیم وی را به دلایل اشاره شده حین رانندگی در بزرگراه‌ها و سه بار در منزل مسکونی او، بازداشت کرد.

هر بار هم فضای رسانه به ضرر ستاره مردمی بود و پلیس در این میان حتی در یک مورد خاص که مجبور به اعمال خشونت شده بود، مقصر شناخته نشد و حتی مورد تقدیر اصحاب رسانه بریتانیا نیز قرار گرفت.

مثال بارز دیگر از این دست، دیه‌گو ارماندومارادوناست. اسطوره‌ای که کلکسیونی از درگیری‌های لفظی و فحاشی‌های رکیک را از خود به یادگار گذاشته، مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر بخشی از زندگینامه او شده و فساد مالی و اخلاقی وی، پلیس ایتالیا، انگلیس، آرژانتین، امارات و قطر را به ستوه آورد. در این مثال مهم پلیس انگلیس در دو مورد برخورد با مارادونا، هرگز توهین نکرد اما قاطعانه با وی به مثابه یک شهروند معمولی برخورد و او را بازداشت کرده است.

کریستیانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی نیز در زمان بازیگری در لباس رئال مادرید، چهار بار توسط پلیس مادرید به خاطر سرعت بالا هنگام رانندگی بازداشت شد و هر چهار مورد از وی تست الکل گرفته و هیچ مورد مثبتی گزارش نشد اما ابرستاره پرتغالی باید با پلیس همکاری می‌کرد. او در یک مورد هم حکم عدم خروج از شهر را دریافت کرد و حبس محلی شد تا تکلیف اتهامش تحت عنوان رانندگی با سرعت بالا در اتوبان A۱۷ مادرید روشن شود.

در سال ۲۰۱۶ و زمانی که خامس رودریگز، هافبک فعلی بایرن عضو رئال مادرید بود در مسیر مرکز تمرینی والدبباس تحت تعقیب پلیس قرار گرفت چراکه با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کرد و به هشدار پلیس هم توجهی نشان نداد. پلیس نیز با ورود به والدبباس با این بازیکن برخورد و خبر جریمه سنگین وی منتشر شد.

کریم بنزما دیگر ستاره رئال نیز سه سال قبل از فرودگاه مادرید در حال راندن یک رولزرویس سفید رنگ بود که توسط پلیس متوقف شد. وی از سال ۲۰۱۳ و زمانی که به خاطر سرعت غیرمجاز(۱۹۴ کیلومتر در ساعت در منطقه‌ای که تنها سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مجاز بود) با جریمه‌ای ۱۸۰,۰۰۰ یورویی مواجه شد، دارای گواهینامه معتبر رانندگی نبود و مدتی کوتاه بعد از این اتفاق دوباره به دلیل رانندگی بدون گواهینامه دستگیر شد و دارای اسناد و مدارک لازم برای رانندگی به صورت قانونی در اسپانیا نبود.

آن زمان بنزما عذرخواهی کرد و گفت که مدارک را در خانه جا گذاشته بود، اما زمانی که پلیس این موضوع را بررسی کرد، متوجه شد که گواهینامه او تمدید نشده و به همین دلیل در دادگاه پلازا کاستیای مادرید به خاطر سرعت غیرمجاز محاکمه و جریمه شد. او در سال ۲۰۱۱ نیز در ساعت‌های پایانی شب، با چند ماشین کورس گذاشت و ۲۵۰ یورو جریمه شد.

دیگر نفرات سرشناسی که به خاطر سرعت بالا در اروپا بازداشت و جریمه شده‌اند می‌توان به دیوید بکهام، میشائیل بالاک، کریم بنزما، فابرگاس، ماریو بالوتلی، آرتور ویدال، په‌په رینا، یحیی توره، وین رونی و البته اشکان دژاگه اشاره کرد که هیچ‌کدام‌شان نیز اقدام به فیلمبرداری از پلیس به خاطر انجام وظیفه نکردند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Ali

      اوه اوه چه تنور داغی واسه یه سوال پرسیدن برای دلیل تست دادن!!! تویی که اینو نوشتی انشاءالله هرچی پول از این راه در میاری سرطان بشه تو مغز خودت و خانوادت ... امین .
      بد نیست یکمم به حاشیه های شجاع خلیل زاده تو زمین از درگیری با داور و بازیکنای حریف و هل دادن مسئول مسابقات بوسیله ی منقار طلایی اسیا هم یه چیزی بنویسی ... راستی محرومیت شجاع و بیرانوند واسه اون حرکتا تو اون بازی چی شد هنوز گزارشی نرسیده ؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • پرویز

        چرا چرت می گی این گزارش فقط یک یاداوری برای کسانی است که از یک فرد بی قانون طرفداری می کنند امثال فرهاد مجیدی باید خیلی سخت مجازت بشن هرچند مریران حکومتی باشگاه استقلال تلاش خواهند کرد مثل قضیه قائدی موضوع را ماست مالی کنند ولی این بی قانونی اسطوره سوسول استقلال در تاریخ ثبت خواهد شد

      • فردوسی

        آدم بیشعور و بی منطق همه نفرینات به خودت برگرده این بنده خدا یه مثال آورد چرا داری میسوزی

    • بینام

      این مثالهایی که شما زدید شامل حال کیسه تنان نمیشود چون آنهاموجودات خاصی هستند که خودراتافته جدابافته میدانند به خصوص این فرناز که هیچ کس نبایدنازکترازگل بهش بگه چون خیلی نازک نارنجی اوف میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        عقده ای

    • بدون نام

      خیلی متن درست و بجایی بود دوست عزیز ولی فراموش نکن اونجا اروپاس واسه همین شده اروپا ن ایران ک از بالا تا پایین همه باپول میخرن همه چیو

    • بدون نام

      لعنت به لنگ و ریال که همیشه زیر سایه بزرگان اس اس و کاتالان هستند

    • بدون نام

      بابا جون این لنگیا چرا هوچیگری میکنن؟
      فرهاد کجا بی قانونی کرده؟
      آیا فرهاد مجیدی گفته چرا ماشین من را خواباندید؟
      اگر فرهاد اجازه نمیداد ماشینش را بخوابانند حق با پلیس بود
      حرف فرهاد چیز دیگریست،،فرهاد میگه چرا پلیس با لحن تند و بی ادبانه صحبت میکنه؟
      این کجاش ضد قانونه؟
      هوچیگر و لنگی نباشیم

      پاسخ ها

      • فردوسی

        چرا در مقابل تست مقاومت میکنه چرا مدارک نمیده از این بیشتر بی قانونی سرعت بیشتر بخوره تو سرس

    • فردوسی

      نویسنده عزیز به یه چیز توجه نکردی عزیزم اونا هیچ کدومشون بازیکن کیسه نبودن بخاطر اون آخه بازیکن کیسه میتونه سرعت بره تست نده آدم بکشه ولی آب از آب تکون نخوره به همین سادگی مگه ندیدی تو فیلم فرناز جون میگه من بازیکن کیسه هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج