adexo3
۸۳۹۲۸۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ستاره آژاکس وارد باشگاه مسی و نیمار شد

تادیچ به نهمین بازیکنی تبدیل شد که از نشریه اکیپ نمره کامل ۱۰ را دریافت می‌کند.

وبسایت نود: به نقل از دیلی میل، آژاکس آمستردام شب گذشته در دیدار دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو مهمان رئال مادرید بود و در پایان با پیروزی ۴-۱ مقابل رقیب نامدار خود به جمع ۸ تیم پایانی رقابت ها پبوست.

ستاره اول هلندی ها در این شب تاریخی دوشان تادیچ، بازیکن ۳۰ ساله و صربستانی آژاکس بود که در نیمه اول دو پاس گل به حکیم زیخ و داوید نرس داد و در دقیقه ۶۳ خود گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا امیدهای رئال رفته رفته رنگ ببازد.

این عملکرد درخشان تادیچ موجب شد تا نشریه فرانسوی و معتبر اکیپ در نسخه چهارشنبه صبح خود (که به تک تک بازیکنان این مسابقه نمره داده بود) به تادیچ نمره کامل ۱۰ را اختصاص دهد. اکیپ از سال ۱۹۴۶ این نمره بندی را آغاز کرده و تادیچ تنها نهمین بازیکنی است که در طول این ۷۳ سال از اکیپ نمره کاملی را دریافت می‌کند تا ارزش کار او بیش از پیش به چشم آید. اما پیش از تادیچ کدام بازیکنان از اکیپ نمره ۱۰ گرفتند؟

ستاره آژاکس وارد باشگاه مسی و نیمار شد

اکیپ برای اولین بار در یک مسابقه به دو بازیکن نمره کامل 10 داد. در فینال یورو زیر 21 سال 1988 که میان فرانسه و یونان برگزار شد و با پیروزی 2-1 خروس ها به پایان رسید، فرانک سوزی و برونو مارتینی از اکیپ این نمره را گرفتند. سوزی در این مسابقه هر دو گل فرانسه را به ثمر رسانده بود و مارتینی با نمایش خود درون دروازه نقش مهمی در قهرمانی فرانسه داشت.

لیونل مسی تنها بازیکنی است که موفق شده در دو مسابقه گوناگون از اکیپ نمره کامل دریافت کند. او یک بار در سال 2010 و بعد از دن هر 4 گل بارسلونا در جریان پیروزی 4-1 مقابل آرسنال این نمره را کسب کرد و دو سال بعد و پس از پیروزی 7-1 مقابل بایر لورکوزن 10 گرفت؛ در شبی که سهم مسی 5 گل از 7 گل آبی اناری ها بود.

نمایش 5 گله اولگ سالنکو (روسیه) در جام جهانی 1994 برابر کامرون و همچنین شب استثنایی رابرت لواندوفسکی (دورتموند) برابر رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 (با به ثمر رساندن هر 4 گل زنبورها) برای این دو بازیکن نمره کامل اکیپ را به همراه داشت.

لارس وینفرد دیگر دروازه بانی است که موفق به کسب نمره 10 شده است. دروازه بان تیم آرهاوس دانمارک در جریان بازی دور برگشت جام یوفا 1997 دروازه خود را برابر نانت بسته نگه داشت تا تیم دانمارکی با توجه به پیروزی 1-0 بازی رفت به دور بعدی صعود کند.

کارلوس ادواردو برزیلی در سال 2014 به نخستین بازیکن شاغل در لیگ یک فرانسه تبدیل شد که موفق به کسب این نمره می‌شود. او که در آن مقطع رسما بازیکن پورتو بود و به شکل قرضی برای نیس بازی می‌کرد، در جریان برتری 7-2 تیمش برابر گنگام یک تنه 5 گل به ثمر رساند.

آخرین بازیکنی که پیش از تادیچ موفق به کسب نمره 10 شده، نیمار بود. او در جریان برتری 8-0 پاریسن‌ژرمن برابر دیژون در ژانویه گذشته شبی موفق را پشت سر گذاشت و نیمی از گل های تیمش را وارد دروازه رقیب نگون بخت کرد.

ستاره آژاکس وارد باشگاه مسی و نیمار شد

اکیپ علیرغم آن که نمره ای عالی به تادیچ و دیگر هم تیمی های او در آژاکس داده، تمامی بازیکنان رئال را از تیم تیغ گذرانده است. کاسمیرو، هافبک برزیلی کهکشانی ها با کسب نمره یک، ضعیف ترین بازیکن میدان شناخته شد. کورتوا، کروس، ناچو و سرخیو رگیلون بازیکنانی بودند که با نمره ۲ بازی را به پایان رساندند.

لوکا مودریچ و رافائل واران از دید اکیپ بهترین بازیکنان رئال در بازی سه شنبه شب بودند که نتوانستند نمره ای بهتر از ۴ دریافت کنند. این در حالی است که هیچ بازیکن آژاکس در این بازی نمره ای پایین تر از ۷ از اکیپ دریافت نکرد و میانگین نمرات بازیکنان تیم هلندی، عدد ۸ را نشان می‌داد. این میانگین برای ۱۱ بازیکن رئال مادرید فقط و فقط ۲.۷ بود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ب مسی باید نمره ۲۰ بدن چون بهترینه خداییش

    • بدون نام

      ریال کثیف مگ تیمهه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج