۸۴۰۷۸۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

دشوارترین روزهای زندگی فوتبالی مهدی شیری

مهدی شیری روزهای سختی را تجربه خواهد کرد. ابتدا باید مقابل اکرم عفیف و عبدالکریم حسن بازی کند و سپس رقابت با حسین ماهینی را آغاز. آیا شیری سربلند می‌شود؟

ایران ورزشی: مهدی شیری مدافع راست فکیس و بدون جانشین این هفته‌های پرسپولیس که با تیم نفت‌تهران سابقه‌ی حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد احتمالا در بازی با السد دشوارترین روز فوتبالی‌اش را تجربه خواهد کرد. شیری که در هر ۹ بازی اخیر پرسپولیس فیکس بوده ( ۵ بازی لیگ برتر، دو مسابقه در جام حذفی و یک دیدار در لیگ قهرمانان آسیا) و با ثبت ۸۴۰ دقیقه بازی بیشتر از تمام همبازیانش طی این ۹ دیدار بازی کرده و قاعدتا باید خسته تر از بقیه باشد، سه‌شنبه شب کار دشواری مقابل دو بازیکن برتر فوتبال قطر خواهد داشت.

مهدی شیری در این بازی مقابل اکرم عفیف هافبک چپ تکنیکی و سریع السد قرار خواهد گرفت که با ۱۰ پاس گل در جام ملت‌های آسیا کولاک کرد و یکی از ارکان قهرمانی عنابی‌ها در آن مسابقات بود.عفیف که در سال ۲۰۱۸ مرد سال فوتبال قطر شد استارت‌های انفجاری وحشتناکی دارد اما در سه دیدار اخیر مقابل پرسپولیس کاری از پیش نبرده است.

دشوارترین روزهای زندگی فوتبالی مهدی شیری

دشوارترین روزهای زندگی شیری

پشت سر او در دفاع چپ السد، عبدالکریم حسن مدافع بلند قامت و گلزنی بازی می‌کند که مرد سال فوتبال آسیا شد و در جام ملت‌ها نیز ثابت کرد لیاقت کسب این عنوان را داشته است. مدافعی که زیاد نفوذ می‌کند و از لحاظ فیزیکی می‌تواند چالش بزرگی برای شیری ایجاد کند. هر چند عفیف در جریان بازی‌های السد به صورت متوالی جای خود را با حسن الهیدوس عوض می‌کند و به جناح راست می‌رود اما همکاری این دو بازیکن و کارهای ترکیبی‌شان با ژاوی می‌تواند مهدی شیری را در معرض آزمون فوق‌العاده دشواری قرار بدهد که شاید تا اینجای فوتبالش تجربه نکرده باشد.

شیری در 9 بازی انجام داده برای پرسپولیس به صورت نسبی از استانداردهای کافی به عنوان یک مدافع راست بهره‌مند بوده است. او در دفاع با وجود قامت کوتاهش و ضعف در شیفت کردن به میانه‌ی خط دفاع برای پوشش فضای پشت سر مدافع نزدیک به خود، در بازگشت‌ها و توپ‌گیری‌ها موفق عمل کرده و اشتباه بزرگی مرتکب نشده.

مهدی شیری در حمله نیز بعضا در کارهای ترکیبی موفق عمل کرده و با اینکه هافبک‌های روی دستش مدام تغییر می‌کنند و برانکو هنوز موفق به زوج سازی در این جناح نشده حضور فعالی در نیمه‌ی زمین حریفان داشته و چنانچه ارسال‌های دقیق‌تر و هدفمندتری داشته باشد برای پرسپولیس در فاز حمله هم بازیکن تاثیرگذارتری خواهد بود.

شیری طی یک ماه گذشته و از زمان رسمیت یافتن به عنوان بازیکن پرسپولیس، بی رقیب‌ترین مهره‌ی این تیم بوده. چرا که ماهینی مصدوم بود و مدافع راست دیگری در جمع سرخ‌ها وجود نداشت اما حالا شماره 17 سرخ‌ها نفس گرم مدافع بوشهری و با تجربه‌ی تیمش را پشت سر خود حس می‌کند.

دشوارترین روزهای زندگی فوتبالی مهدی شیری

مهدی شیری بعد از بازی با السد، باید رقابت با حسین ماهینی را آغاز کند

حسین ماهینی با وجود تمام انتقادهایی که بعضا به او می‌شد همواره از سطح استاندارد لازم، بخصوص در فاز دفاع برخوردار بوده و نمایش‌های متوسط رو به بالایی ارائه می‌داد. از طرفی با توجه به اینکه او بزرگتر تیم و کاپیتان دوم به حساب می‌آید از موقعیت مناسبی نزد برانکو سود می‌برد. برانکو از ماهینی در پست‌های مختلف بازی گرفته و غیر از وجه کاپیتانی و تجربه‌اش به خاطر عنصر فداکاری و گوش به فرمان بودن ( که باعث خط خوردنش از تیم ملی شد) روی شماره ۱۳ حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد. بنابراین کار برای شیری در پرسپولیس فوق‌العاده دشوارتر هم خواهد شد.

با توجه به قرار گرفتن نام ماهینی در لیست بازی با السد، حالا شیری می‌داند اگر حتی هم پستی نامدارش در بازی با السد به نیمکت هم نرسد از بازی با سپیدرود کم کم وارد ترکیب خواهد شد و بعید نیست در دربی ۱۰ فروردین به ترکیب اصلی برسد. پس شیری در دوحه فرصت این را خواهد داشت تا در این آزمون ترسناک به برانکو ثابت کند می‌تواند در بازگشت ماهینی با او هم رقابت کند و سر جایش بماند.

سه‌شنبه شب چنانچه شیری از برانکو و هواداران پرسپولیس در مقابل آن خط حمله آتشین السد نمره‌ی قبولی بگیرد و مقابل عفیف و هم تیمی‌هایش اشتباه نکند، ماهینی در بازگشت به شرایط مسابقه هم باید منتظر یک رقابت سخت باشد. درست مثل آنچه طی سه فصل گذشته با رامین رضاییان و صادق محرمی داشت. آیا شیری پتانسیل وارد شدن به چنین رقابتی را دارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      شیری یه بازیکن کاملا متوسطه کیفیت بالایی نداره در کل تو نمرات متریکا هم جزو بازیکنای ضعیف، پرسپولیس تو نیم فصل دوم بوده. رضاییان یه سرو گردن بالاتر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج